novfra
|
Napsal: pon 29.04.2019 6:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: A propo, existuje ještě někdo, kdo je schopen Temu opravit? Existuje. Ale není levný. Jeho čas je drahý. Když jsem měl problém se svojí Temou, tak mi ji opravil a ještě říkal něco o tom, že ten, kdo to vymýšlel a navrhoval moc dobře věděl, co dělá.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 29.04.2019 21:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: ....a kdykoliv jsem k tomu přišel, tak větrák stál. Vyřešil si to nějak? Já mám v plánu zítra zapnout kompresor a vyfoukat nabíječky a eliminátor. Nějak se to po zimě zaprášilo.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 29.04.2019 21:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Zatim ne, kupa jiný práce. Ale už je od večera na stole ve vstupní frontě, tak snad zítra. Mezi tím jsem s ní dál nabíjel jen 24V/5A, to ta její černá plechovka a obrovskej chladič bez problému rozptýlí. Podle pyrometru měla po 4 hodinách nabíjení jen 52 st.C.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 29.04.2019 21:32 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: Mezi tím jsem s ní dál nabíjel jen 24V/5A, to ta její černá plechovka a obrovskej chladič bez problému rozptýlí. Podle pyrometru měla po 4 hodinách nabíjení jen 52 st.C. 5A je zhruba hranice, kdy se spouští větrák. Před chvilkou odzkoušeno při nabíjení 5A / 12V
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 30.04.2019 12:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak je to větrák. Po připojení na laborák 12V nic, pokud se mu pomůže tak se rozběhne. Asi v háji trand a nebo vinutí jedný fáze. Je to Sunon KD1204 PKS2 (40x40x20mm, 12V/0,8A). Blbý, 45 mm bych měl ale 40 mm ne. edit: Podařilo se mi větrák rozlisovat. Moc na spravování tam není, čtyřnohej šváb a cívka motoru s vyvedeným středem. Já jsem si dosud myslel, že to je klasickej trojfáz hvězda a trandy postupně točí napájení cívek, aspoň to tak bylo ve větrákách, co jsem kuchal dřív. Jeden vývod cívky byl těsně u pájení přerušenej nejspíš kvůli tomu, že byl moc napnutej. Naštěstí to byl zrovna horní vývod cívky, tak jsem jeden závit odmotal a znova zapájel s patřičnou vůlí. Větrák po složení jede z jakýkoliv polohy. Ještě bych potřeboval zkusit, jestli spíná termostat, jenže baterky do kterých by šlo poslat 8-10A jsou už odvezený. Nofra, netušíš, jestli se větrák rozeběhne jen při nabíjení a nebo i v klidu pokud chladič u termistoru pofoukám horkovzduchem? Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 30.04.2019 15:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: Nofra, netušíš, jestli se větrák rozeběhne jen při nabíjení a nebo i v klidu pokud chladič u termistoru pofoukám horkovzduchem? Díky Jirka Uměle jsem ji nikdy neohříval. Ještě před hodinou bych to mohl zkusit, měl jsem svoje Temy rozdělané, vyfoukal jsem je vzduchem. Ale na rozeběhnutí větráku Ti stačí 5A. Tak v autě rozsviť světla (jestli máš nabito naplno) klesne napětí a uvidíš. Nebo na tu chvilku zvedni nabíjecí napětí na 15-17V (tu minutu to baterka vydrží a auto taky). Neříkej mi, že nemáš po ruce kus baterky, co chvilku vydrží +5A.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 30.04.2019 18:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak jsem TEMU pofoukal horkovzduškou, i bez nabíjení se větrák rozběhl a po čase se vypnul. Chladič mohl mít tak 45 st. Tak to jsem ji při nabíjení bez větráku celkem slušnej několikahodinovej teplotní test a zvládla to. Víš, co mě dost překvapilo? Přívod možná průřezem 6 mm a paradoxně od měniče k výstupním zdířkám je lícno cca průřez 1 mm. Sice skrz přívod může týct při nabíjení baterky mezi 40V-50V proudem cca 7A (300W) až 5 x větší proud ale průřez 1 mm je na maximální výstupní proud 10A docela málo. Dal jsem tam silikon 1,5mm z Lipolek, ten podle tabulek vydrží bez problémů 20A. A závěrečný dotaz. Máš na TEMĚ stále původní přívodový kleště, nebo jsi tam dal něco lepšího? Jak jsem včera nabíjel, byly na proudu kolem 25A rozpálený víc než celá TEMA a to včetně asi 15 cm přívodního kabelu. Dál už byl kabel studenej. Na zdroji jsou pořádný měděný baga na který byly kleště přicvaklý. Ty kleště jsou asi nějaký chromátovaný železo, vodivost nic moc. Co do nich přišroubovat nebo připájet měděný kontakty jako maj kostra svářecí kabely?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 01.05.2019 8:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Celeron píše: A závěrečný dotaz. Máš na TEMĚ stále původní přívodový kleště, nebo jsi tam dal něco lepšího? Jak jsem včera nabíjel, byly na proudu kolem 25A rozpálený víc než celá TEMA a to včetně asi 15 cm přívodního kabelu. Dál už byl kabel studenej. Na zdroji jsou pořádný měděný baga na který byly kleště přicvaklý. Ty kleště jsou asi nějaký chromátovaný železo, vodivost nic moc. Co do nich přišroubovat nebo připájet měděný kontakty jako maj kostra svářecí kabely? Mám víc nabíječů Tema, ale jestli u všech jsou originální kleště, to nevím, některé mám z druhé ruky. Ale na všech mám v kleštích napájené 4mm konektory, abych je mohl používat i se zdrojem a na kabelu k nabíječce 4mm samce. Kleště se mi nehřejí, konektory při provozu ze zdroje taky ne.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|