Autor |
Zpráva |
HONZIK 22
|
Napsal: čtv 11.04.2019 14:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Super , díky ,jdu studovat ještě regulátor.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 12.04.2019 8:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 15.04.2019 6:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: pon 15.04.2019 7:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
Pastva pro oči
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: pon 15.04.2019 7:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
|
Jj, to vypadá opravdu moc pěkně. Musím říci, že jsem hodně nalomený...
|
|
Nahoru |
|
|
pecold
|
Napsal: pon 15.04.2019 9:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2007 Příspěvky: 395 Bydliště: Č.B.
|
Jj, to já taky, ale už veřejně známá cena nebo jen do SZ? P.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 15.04.2019 10:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Kdo by si chtěl KIWIka ve vzduchu vyzkoušet, tak v sobotu v Prostějově - Stichovicích, nebo v neděli na modelářském letišti v Uničově lítáme dvě soutěže RCV2, vezmu jej kdyžtak s sebou.
Přílohy: |
P1180186.JPG [ 277.74 KiB | Zobrazeno 3001 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: úte 16.04.2019 6:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Snažím se, aby model byl opravdu vyladěný po všech stránkách. Ještě můžu zmínit další "kosmetické" změny. 1. větší úhel náběhu křídla o 0,3st. V případě, že by někdo potřeboval těžiště více vepředu, tak aby to opticky ve vzduchu jakoby netahalo ocas 2. o 2cm větší rozpětí VOP pro ještě lepší stabilitu a odezvu VOP na minimálce a velkém náklonu 3. mírná vylepšení v místě spoilerů
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: stř 17.04.2019 17:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Jak se divam na tu vyskovku tak to bude dobry pocin. AERODYNAMICKY i esteticky. Kridlo je spise lichobeznikove a ta elipsoidicka vyskovka mi k tomu moc nesedela. Predpokladam, ze elipsoida tam bude stale, mene,, Spitfirovska,,Ja si obe kormidla jeste vyztuzim diagonalama, bude to takovy muj tuning,vsak vy vite.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 18.04.2019 6:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
HONZIK 22 píše: Jak se divam na tu vyskovku tak to bude dobry pocin. AERODYNAMICKY i esteticky. Kridlo je spise lichobeznikove a ta elipsoidicka vyskovka mi k tomu moc nesedela. Predpokladam, ze elipsoida tam bude stale, mene,, Spitfirovska,,Ja si obe kormidla jeste vyztuzim diagonalama, bude to takovy muj tuning,vsak vy vite. "Lichoběžníkové" panely křídla jsou zde jen pro zjednodušení stavby, náběžka s tím spojený D-box , ale hlavně nosník, který se snižuje konstantně k tomu stojiny nosníku atd, vše je jednodušší. Při rychlostech jakýma RESka lítá to není vůbec problém. F1A mají také lichoběžníkové uši a při výstřelu letí 10x rychleji. Tvary VOP zůstávají stejné, jen je natažené její rozpětí. Diagonály nejsou vůbec potřeba, po potažení folií je to více než dostačující. Naopak bych šetřil každý gram na ocase!!
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 18.04.2019 7:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Včera jsem při testování modelu v silném větru zjistil jednu "nepříjemnou" věc. Model do větru by měl mít VOP ovládanou táhlem nebo bowdenem!!
Poslední část vleku ve větru je takové prudké potopení a rychlení natažení (výstřel jako u F3J a podobných) vlastně využití naakumulované energie v gumě pro zisk výšky při startu. V momentě, kdy je však potřeba rychle z plného potlačení, plně přitáhnout nemá pružinka dost síly a není asi i tak rychlá. Část energie je tedy ztracena jen mírným nebo skoro rovných letem ve spodní trajektorii výstřelu a až během dejme tomu půl možná i vteřiny pružinka zabere a model postupně vytrácí rychlost tak se stoupání stává čím dál strmější.
Testovaný kus má ocelové lanka jak na SOP tak na VOP a při lítání v klidu a slabším větru do cca 2-3m se to vůbec neprojeví. Pilot totiž v bezvětří nikdy nedovede udržet napnutou gumu až na vrchol stoupání a model se nikdy tak prudce nestřílí
Pochopitelně jsem zkoušel hned pružinky z VOP vytáhnout na více napružit, aby měly větší sílu, zlepšení je jen minimální, navíc serva už začnou vrnět, protože se jim už nelíbí velký protitah.
Takže kliďák lanka, větřák bowden! už mi však v hlavě šrotuje náhon VOP ala ULTIMA F5J.....
Přílohy: |
Poznámka: detail konečné fáze vleku
Bez názvu.png [ 34.5 KiB | Zobrazeno 2250 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 18.04.2019 7:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
HONZIK 22 píše: Jak se divam na tu vyskovku tak to bude dobry pocin. AERODYNAMICKY i esteticky. Kridlo je spise lichobeznikove a ta elipsoidicka vyskovka mi k tomu moc nesedela. Predpokladam, ze elipsoida tam bude stale, mene,, Spitfirovska,,Ja si obe kormidla jeste vyztuzim diagonalama, bude to takovy muj tuning,vsak vy vite. Říkám to nerad, ale souhlasím - jak se mi celá konstrukce moc líbí, tak ten tvar VOP (ono i SOP, ale tam to tolik nebije do očí), nerespektující tvar křídla, je mi z estetického pohledu dost proti srsti. Ale beru to jako daň za hotovou a pravděpodobně i špičkovou konstrukci, tak jsem do toho nechtěl rejpat a třeba ji upravit při stavbě na tvar, blízký tomu křídlu (na diagonály bych se vykašlal, nemám dojem, že by to přineslo něco víc, než váhu na ocase). Ale to je taková zanedbatelná drobnůstka, která se projeví spíš při prohlížení fotek, na nebi z toho člověk stejně uvidí s bídou křížek Tím jsem samozřejmě nechtěl autora znechutit, otrávit nebo kritizovat - to je jen moje estetické cítění, které se nemusí shodovat s autorovým, původně jsem to sem vůbec nechtěl psát. Každopádně se na Kiwi moc těším a takové marginálie, jako je půdorys VOP budu řešit, až (a jestli) to bude mít smysl.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 18.04.2019 8:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6020 Bydliště: Praha ČR
|
TomHlavinka píše: Takže kliďák lanka, větřák bowden! už mi však v hlavě šrotuje náhon VOP ala ULTIMA F5J..... Asi ideální je táhlo z uhlíkové tyčky v tenké teflonové trubičce (jako má třeba Perfection). To je plnohodnotné táhlo, ale tak lehké, že vlastně není přeba odlišovat klidovku od modelu do větru. Jinak si ale myslím, že bych se tak moc netrápil ani s klasickou ocelovou strunou ve spojení s klidovkou, nemyslím si, že by její hmotnost nějak moc vadila.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 18.04.2019 8:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Hlas lidu, hlas boží!!
Zatím jsme nespustili laserování sériových dílů, takže ještě rychle malá kosmetická změna, jen pro oko. Večer to zapracuju do dat a pošlu finální půdorys ucha. Náběžka 7x7 nepůjde takto ohnout, bylo by to tedy lamelované ze dvou nebo tří vrstev B2-3 a dobroušené Změna se bude týkat posledních tří žeber, tuhého potahu, koncového oblouku, náběžky a odtokovky.
Má to však dvě malé nevýhody: 1. horší kontrola a nastavení negativu po potažení ucha. 2. trošku menší plocha o ani né 0,5dm2, té má KIWI o 2-3dm2 více než konkurence.
Jinak je to fakt jen „kosmetika“, takže proč né...
Naposledy upravil TomHlavinka dne čtv 18.04.2019 13:44, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|