walter2 píše:
jestli to taky nesouvisí s tím, že odpor roste s kavdrátem rychlosti...
To je sice pravda, to mě taky napadlo, jenže, pokud má desítka proti jedenapůlce objem 6,66-násobný, co se týče výkonu/momentu bude ten poměr právě kvůli těm otáčkám jistě menší, dejme tomu polovičný, uvažujme tedy jen 3,33-násobek, tak stejně pokud by byl kvadrát rychlosti takový, tak by šlo o nárůst rychlosti jen v míře odmocniny z 3,33, tedy na 1,83-násobek. To by ale potom znamenalo, že desítková kategorie by musela jet 467km/h, ale ona jede jen 320km/h.
Celeron píše:
Možná. Ale větší kubatůra má větší krouťák a tak ji můžeš zpřevodovat na stejný i vyšší točky jako maj ty malý kubatůry.
Nepochybne ano, ale vzhledem k tomu, co jsem napsal výše tomu stejně nerozumím.
Napadlo mi ještě i to, že desítková auta budou taky násobně těžší - tudíž bude tam větší valivý odpor. To jsme nevzali v úvahu a možná právě toto bude mít zásadní vliv na to, že ta rychlost je nizší, než bychom očekavali.