Podarilo sa znizit hmotnost Protosa bez baterky a bez kabiny na 1020g To uz zalezi na hmotnosti baterky a kabiny, celkova hmotnost moze byt medzi 1400 a 1450g, kedze pre taky lahky Protos vystaci aj 350-380g-ova baterka. ..Idem postupne, co vsetko som zmenil:
Odstranil som ten plastovy diel; podlozku baterky, ktory sluzil aj pre vystuzenie predneho ramu, takze vymedzovacie valceky su dolezite aj kvoli vystuhy teda a hlavne ten nad vodiacimi kladkamy remena:
Příloha:
kladky.jpg [ 47.98 KiB | Zobrazeno 15573 krát ]
Příloha:
hrany.jpg [ 132.62 KiB | Zobrazeno 15573 krát ]
Příloha:
baterka.jpg [ 122.07 KiB | Zobrazeno 15573 krát ]
Baterka je polozena priamo na hrany karbonoveho ramu, v gramoch je to najlahsi sposob uchytenia baterky. Zo spodu na okraji baterky je paska nalepena, co povodne sluzi pre izolaciu okien, no a tu je preto, aby baterka nezosmykla a fakt velmi pevne drzi. ... Na dnes tolko.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Dolny plastovy diel som neodstranil, len som ho rozoznamil s pilou, pilnikom a s vrtackou. ... Urcite dalo by sa najst aj ine riesenie, ako odlahcit podvozok a trebars este viac znizit jeho hmotnost, no tak je to aspon skoro rovnako pevne a mohli ostavat oblubene oranzove nohy, ktore vo vzduchu vyzeraju fajn:
Příloha:
spodok.jpg [ 49.73 KiB | Zobrazeno 15418 krát ]
A to je len demonstracia toho, ze remen nie je s velkou silou napnute:
Příloha:
napnutie.jpg [ 105.73 KiB | Zobrazeno 15418 krát ]
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Dalsia vec, ze sa k lahkemu Protosovi patri aj lahke hlavne kolo.
Příloha:
stare hlavne kolo.jpg [ 37.44 KiB | Zobrazeno 15310 krát ]
Příloha:
nove hlavne kolo.jpg [ 40.19 KiB | Zobrazeno 15310 krát ]
Novsie hlavne kolo ma dvojnasobnu hmotnost, ako stare! MSH vyrobilo to pevne, vystuzene hlavne kolo pravdepodobne kvoli listy 470, no, troska si to prehanal. ..Ved to je remenovy prevod, kola objima remen, staci aj to slabsie kolo teda a lahke kolo ma aj tu vyhodu, ze generuje mensie chvenie. ................. To vystuzene hlavne kolo ma sice vacsiu sancu havariu prezit a to je len taka vyhoda, ze kvoli nerozlamania kola moze sa rozlomit nieco ine.
Nedavno som zohnal to starsie hlavne kolo, niekde snad to este maju na sklade, ..moj skromny nazor, ze by to malo dalej vyrabat a predavat MSH.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Vymenil som chvostovu trubku na karbonovu, isli tak dole dalsich 10 gramov. ........... Kedze projektanti ' Protos 500 Extrem ' pouzivaju karbonovu chvostovu trubku bez podpery, vyskusal som aj to, ale nakoniec urobil som kompromis a namontoval som predsa jednu podperu, tak je to dostatocne pevne a tak som aspon usporil aj hmotnost druhej podpery. ............. Objimku som vyrobil sam.
Příloha:
trubka.jpg [ 39.14 KiB | Zobrazeno 15202 krát ]
Jedina nevyhoda karbonovej trubky, ze je drahsia, inac ma len same vyhody, je pevnejsia, na zmenu teploty dlzku prakticky nezmeni, je lahka. ........................... Moj skromny nazor, ze najnovsie vrtulniky, no aspon tie kvalitnejise mali by predavat s karbonovou chvostovou trubkou, ..alebo aspon malo by to byt dostupne pre alternativneho a lepsieho riesenia.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Bezohladu na sposob uchytenia baterky, nejake vystuzenie nad vodiacou kladkou je velmi dolezite, aby sa bocnice nepruzili, aby sa na zataz neroztiahli, lebo sa s tym vodiaca kladka povoli a remen preskoci. Pruzenie bocnice vyziada silnejsie napnuteho remena teda. (aj to je, alebo moze byt jedna chyba Protosa, co sa ale da napravit) ... Skratka; kde je vodiaca kladka namontovana, tam konstrukcia musi byt pevna, aby vodiaca kladka bola pevna.
Registrován: 13.5.2008 Příspěvky: 282 Bydliště: Klášterec nad Ohří
Zdravím, měl bych na Vás dotaz ohledně některých dílů. Vypadá to, že MSH asi na to už kašle (je to škoda jelikož jejich heli jsou skutečně dobré) a mám neprodlouženého Protose, na kterého bych potřeboval náhradní řemen, ale již se mi nedaří jej sehnat. Nevíte o nějaké náhradě z jiného než oficiálního zdroje, příp. pokud jej někdo máte. Děkuji
Remen predlzovaneho Protosa ma kod: " MSH51323 " a remen nepredlzovaneho Protosa: " MSH51035 " Na rychlo to som nasiel: https://www.rc-galaxie.de/MS-Heli-Proto ... ::426.html http://www.heliproshop.com/msh-belt-msh51035.html ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Co sa tyka nahradu, moznoze existuje aj taky interentovy obchod, kde sa da kupit rozne remene pre rc modely podla rozmerov. To by sme aj potrebovali, lebo remen pod kodom " MSH51035 " uz dlho asi nebude na trhu. ..Kratky Protos bol konstruovany pre vysoku FB rotorovu hlavu, 430 mm-ove listy na nizkej FBL rotorovej hlave su nebezpecne blizko k vrtulke, funguje to len tak, ked chvostova rura je posunuta uplne do zadu a vyzaduje to aj tvrde listy a damperi. Inac FBL Protos officialne potrebuje dlhu chvostovu trubku aj pre 430 mm-ove listy. .......... Preco nepredlzili ruru kvoli nizky FBL iba o 10 alebo 15 mm-ov pre 430 listy? Lebo dostali ten velkolepy napad; predlzit Protosa hned pre 470 listy.
" 3M-1344-4 " Tie su rozmery remena kratkeho Protosa. 3M- metricke ozubenie a zuby su 3 mm-re od seba 1344- dlzka v mm-och, takze remen obsahuje 448 zubov 4- sirka v mm-och
Pre kratky (a lahky) Protos staci 4 mm siroky remen, tak to bolo aj originalne, lepsie sa ohyba, kladie mensi odpor. Remen predlzeneho Protosa je 5 mm siroky.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Treba ten remen vyhladavat na nete podla rozmerov; "1344-3m-04", tolko teda uz vieme ..... Dobre som si to myslel, existuju netove predajne pre remene, bohuzial nemohol som najst take, co je pre nas, lebo bud na ten kraj sveta neposielaju, alebo za prilis drahe postovne. Snad ty budes sikovnejsi lexlutor, a snad som aspon trosicka pomohol.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Registrován: 13.5.2008 Příspěvky: 282 Bydliště: Klášterec nad Ohří
Zdravím, děkuji za odpovědi. I já jsem našel ten stejný obchod s řemeny, škoda, že je až z USA, ale kdyby bylo nejhůř tak je objednám tam odsud. Jinak pro mě je Protos 500 pořád top heli a mohl bych ho lítat pořád, taky když někde vidím na bazaru díly na prodej, neváhám a kupuji. Mám krátkou verzi se sníženou hlavou a zatím se mi nic nepotkalo.)
Bohužel mi není jasné jak to s MSH je, díly moc nedodávají. Podle mě jim zlomil vaz ten velký Protos, který byl asi prodejní propadák, ale netuším, jen hádám.
MSH bylo koupeno firmou XL Power.Někdy záčátkem tohoto roku vydali prohlášění že zachovají výrobu kitů a dílů na Protosy.Podle tamtamů by se už nějaký díly měli dát koupit(zatím v USA)ale nevím na jaké konkrétní modely
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz Clovece Henten ma serva na pravej strane tiez! .............Nie je to taka velka blbost predsa, baui. Troska nadvahy na pravej strane neuskodi, ja mam na Protose troska viac, vsak to este predelam.
Co sa tyka malych serv, pre lahky Protos preco nie? Len aby to servo malo dostatocne silne ozubenie a nie iba vhodne parametre. ... K tomu je potrebne:
Příloha:
Servo Adapter Mini to Micro.jpg [ 22.58 KiB | Zobrazeno 12648 krát ]
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru