Autor |
Zpráva |
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 20:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Zdar, mám trochu cukání přestat si poletovat jen tak po polích a občas si vyrazit někam zasoutěžit v některé z elektrovětroňářských kategorií. Docela rád bych k tomu přitáhnul i holku, ono je něco jiného, když se placatíme někde na mezi, a nebo když může říct že lítala líp než táta Záměr jasný - ale kterou kategorii? Docela bych ocenil nějaké low-tech, ono to mj. znamená, že budu muset zbrojit za dva a dvacku za kompozit nedám ani jednou, natožpak dvakrát Líbilo by se mi něco ve stylu RES, tj. minimalizace váhy, počtu serv, v podstatě i rozměrů (2m až 100" asi ideální) a důraz spíš na pilotní umění, než na to, co zvládnu zaplatit. Fakt se v současných kategoriích nestíhám orientovat (ano, je mi jasné, že mne Tomáš Hrubý bude tahat na F5J, ale to je právě ten případ, kdy jsem schopnej toho koníčka finančně utáhnout možná s jedním pilotem, ale rozhodně ne ve dvou a už vůbec ne celou sezónu), nemáte někdo nějaký přehled, doporučení? Samozřejmě ideálně něco, co se dá lítat s kilovým omotorovaným dvoumetrovým dřevákem se dvěma servy, kde budu deset minut hledat termiku a ne přemýšlet, jestli mi při průletech nezatleská křídlo... Nevím, jestli jsem to popsal dost srozumitelně - kdyby se ještě lítalo VDC, bejvalo by to bylo ideální Díky za uvedení do problematiky. Bit
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 20:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Jen doplním - čistě větroňářské kategorie (jako třeba zmíněný RES) jsou sice fajn, ale jsem, resp. jsme celkem limitovaní tréninkovými plochami. Ne že by nešlo se sbalit a odjet někam jinam, ale tam, kde jsme zvyklí, prostě ten gumicuk přes vegetační sezónu nerozbalím - s tím letadlem při přistání už někam plácnu, ale na start to znamená majitele provokovat víc, než by mi bylo milo.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 20:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Jo, asi nemám mezinárodní ambice, takže národní kategorie vyhovují - jen mi přišlo těch kombinací písmen celkem dost a celkově mi to vytvářelo docela chaos v tom, co se s čím dá létat. Nebráním se "soutěžnímu speciálu" na cokoliv, co nás bude bavit (pro pylony jsem nikdy slabost neměl ), ale celouhlí prostě nesmí být nutná podmínka alespoň průměrného umístění. Jinak ano, RCEN vypadá zajímavě, vypadá to přesně na ten správný typ "srandasoutěží", kdy sice teče adrenalin proudem, ale v podstatě jde o houby Dík za tip.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 28.03.2019 21:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
Ještě před nedávnem bych taky doporučil RCEN, přesně z těch důvodů jako Tomáš. Ale... Za poslední 2-3 roky brutálně ubyly soutěže. Jestli se nepletu, tak letos už se koná jen 7 akcí, z toho naprostá většina (5) na jihu Čech - Bechyně, Č. Budějovice. Alternativou jsou stopalcovky - RCEV. S Easy Starem to sice neodlétáš, ale s konstrukčním dřevákem se létat dá (i když by bylo dobré ho mít pod tebou zmiňované kilo, protože na rozdíl od RCEN schopnost nalítat termiku hraje větší roli. A taky musíš nalítat 10 min oproti 6 v RCEN). Nevýhodou je nutnost zainvestovat do výškoměru (cca 1600).
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 21:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Jo, já si přečetl pravidla RCEN a už tak nadšenej nejsem - přistání se hodotí násobně lépe než let, navíc vylítat 6 minut je ne sice s čímkoliv, ale přece jen poměrně jednoduché (s VDC speciálem s prstem v nose ), a přece jen bych raději lítal, než přistával. No nic, jdu číst další, kouknu na ty RCEV.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: čtv 28.03.2019 22:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Podle toho co píšeš tak mi z toho vychází F5J v malém, tedy F5J 100" = RCEV. Odlítáš to s kdečím i dřevákem a rozhodně bys nebyl jediný. Soutěží je v CZ dost, jsou komorní, je tam pohodička. Kdyby jsi to chtěl jen tak zkusit, tak na našem Manušickém letišti sem tam, 3-4x ročně dělám srandasoutěžičku právě podle pravidel RCEV. Licence u nás netřeba, jen "nějaké" letadlo, dobrá nálada, židlička, buřty Snad největší investicí (pokud máš éro) je pak Altis, který je pro výškoměrové soutěže nutností. Tady vždy vyvěsím onu soutěžičku: https://www.facebook.com/Spolek-p%C5%99 ... f=settings
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 22:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Když jsem koukal na fotky z RCEV, tak teda dřevák tam nebyl ani jeden, zato vakuovek v různém stádiu zauhlení v podstatě všechny. Tak RCEV taky asi nebude to pravé (a ten ALTIS je ten nejmenší problém, to je jednorázová investice, ty dva kousky pro mne a dceru si morálně obhájím ), ještě budu studovat - díky Tomášovi a odkazu na kalendář akcí alespoň vidím, CO všechno se lítá...
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 28.03.2019 22:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
RCEV s náma lítá jeden starší pán. Lítá s dřevákem (jeho popis a plán byl před časem v RC Revue, kdybys měl zájem, asi bych ho našel). A rozhodně nekončívá na chvostu. Jiný kolega ještě nedávno lítal s modelem, kde křídlo je polyš+dýha. Pravidelně na bedně.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: čtv 28.03.2019 22:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Tak jasný, vakuovek je nejvíc, protože když nic nemáš, tak vakuovka je rychlá, dostupná a lehká. Pokud máš dřevákaka do max 100" se kterým by se dalo, tak to bude jen o rukách. Fakt bys jedinej nebyl (teda v u nás Manušicích asi jo, ale to by nevadilo ), na ofiko soutěži určitě ne. S čím máš plán lítat? Nebo hledáš nejdřív co a pak s čím?
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 23:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Přesně, nejdřív co a pak s čím - ono doma se nám toho povaluje dost, od EPP přes polystyren po dřevěnou klasiku (teda - extra lehouš není ani jeden), teď tu akorát zgruntu restauruju F3J potvoru z roku 85. Ne že by se s tím lítat nedalo nebo něco nelítalo dobře, já si to užiju s čímkoliv, jde spíš o to, že holku udržím právě tím cílem (a cíl "vyhrát" je dobrej cíl ) No aby to bylo fér (protože v každé soutěži prostě budeme válčit především mezi sebou, i když třeba na chvostu startovního pole. Samozřejmě - ona je aktuálně ráda, že to udrží ve vzduchu a dostane na zem vcelku, ale ráda by se "poměřovala"), potřebujeme stejná letadla. A pak už je k té úvodní otázce blízko - je potřeba dát směr a pořídit techniku. Větroňovité lítání nás baví oba , takže jde hlavně o to, která kategorie nás chytne - a mě nesežere finančně. Ono to stejně bude tak, že na nějakou "velkou" soutěž vyjedeme dvakrát, třikrát za rok - ale v průběhu roku budeme trénovat. Spolu, proti sobě - ale podle daných pravidel, takže to bude mít nějakej řád a vlastně i cíl.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: čtv 28.03.2019 23:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Přesně to přetahování a hraní si mezi sebou, to jo to co mám rád Super. Víc lítací a taktické soutěže jsou víškoměrové, takže koukej tudy. Pokud nemáš nic, tak i ty F5J se nakonec dají lítat s levnými stroji, jen prostě nebudeš top, ale to vůbec neva, o to stejně nakonec nejde. RCEV jsou levnější, stejná pravidla a výrazně více soutěží v CZ. Pak se hlavně na Morově lítají RCEP - pevná víška. Taky zajímavé. Víc mne osobně z větroňových moc nenapadá. Jinak kolik jakých a za loňský rok i obsazenost soutěží okoukneš i tady https://stoupak.cz/souteze/kalendar-soutezi
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 28.03.2019 23:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Ze všech možností, co jsem prolezl a pročetl, se mi právě RCEP líbí nejvíc. Za 30 vteřin se do 175 metrů vyšplhá člověk s ledasčím, a dál už je to fakt jen na něm. A co se týká nutnosti "toho správného" výškoměru - pokud se chci seznámit s tím, jak to vlastně je a jen si skočit podle pravidel na poli, tak není potřeba ani Altis, ale bohatě stačí tatínek programátor, arduino a barosenzor Že to není certifikované nás pro první pokusy mrzet nebude a časem se uvidí. Jo, to nevypadá špatně.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pát 29.03.2019 7:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Jasně, i tak jo to možný udělat. Jen až budeš koncipovat letadla pro oba, tak samozřejmě tak, aby jste s nimi pak mohli na ofiko soutěže, protože to stejně zkusíš i s holkou. A ta pokud je juniorem, bude jistě vítána a protože omladiny moc není, možná by utrhla sem tam i juniorskou bednu
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 29.03.2019 12:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
bitovod píše: Ze všech možností, co jsem prolezl a pročetl, se mi právě RCEP líbí nejvíc. Za 30 vteřin se do 175 metrů vyšplhá člověk s ledasčím, a dál už je to fakt jen na něm. Víš, autoři RCEP před tím strkají hlavu do písku, ale RCEP je od jisté úrovně pilota také jen a pouze o přistání... Vidíme to na RCVN v Poříčí (tam se létají i elektry vlastně jako RCEP) - při aspoň trochu slušném počasí maximum fakt nalétají všichni a řežou se jen na přistání. Ono to na pokusných akcích RCEP není tolik vidět, protože to zatím létá méně lidí, ale trend je dost jasný. Smysl dávají u elekter RCEV a F5J, vše ostatní je o přistání minimálně z 80ti procent, bohužel... Co se týče modelů RCEV, tak se s "dřeváky" dá létat i špičkově, popravdě Django a dříve Tilia dominují čistě proto, že jsou piloti vesměs líní něco tvořit (což naprosto chápu), jinak to ale zas tak nezbytné není. Podle mne by například ve slabém větru elektrifikovaný KiwiRES vůbec nebyl špatný, spíš naopak.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|