Autor |
Zpráva |
TomasC
|
Napsal: stř 06.03.2019 13:36 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10798 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
TomHlavinka píše: O přistání z pravidel: http://svazmodelaru.cz/klem/pravidla/ Sportovní řád Leteckých modelářů 2019 (pdf, 4.76 MB) 9.4.8.7.4. Přistání není uznáno, když zadní část modelu neleží po přistání na zemi ( model je zapíchnut špičkou v zemi). 9.4.8.8.2. Hodnocení přistání tabulka s body za vzdálenostSoutěžícímu nebudou přiděleny body za přistání, pokud: a) ocasní plochy modelu neleží po přistání na zemi (model je zapíchnut špičkou v zemi) b) model ztratil jednu nebo více součástí během přistání c) model po přistání již není schopen letu d) model během pracovního času nepřistál
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 07.03.2019 8:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
jio píše: Prosím nepeskovat. Odpověď neznám.
Když už se mluví o tuhosti, tak proč fólie a ne Vlies?
S tou pevností Vliesu se to taky dost přehání. Všichni pořád dokola říkají, že konstrukci zpevní, ale ono to není až tak úplně pravda. Vlies sám o sobě je dost gumový, zpevní ho až obrovské množství laku, kterým se potah a konstrukce nasákne. Takový potah už rozhodně nemá reklamovaných 24g, ale mnohem, mnohem víc!! Já mám zkušenost následující: Před odjezdem na loňské ME F1E jsem nestačil dodělat poslední kompozitový model a aby mi nechyběl pátý model na přejímku, opravil jsem jeden starší záložní. Bylo to éro modernější, ale pořád klasické dřevěné konstrukce potažené vliesem a jen uhlíkem páskovaná žebra. Při BUNTování (výhoz pod velkým uhlem s následným dokopnutím vyškovky pro kluz) toty lehké křídla vždy fletrovaly, proto jsem tento model prakticky nepoužíval. Nebo startoval klasicky a to jen na určitém reliéfu kopce. Tyto křídla, protože byly už dost dotrhané jsem se rozhodl opravit a nově je potáhl. Měl jsem doma Oralight a nejaké zbytky Oracoveru. Hmotnostně to vyšlo dokonce na jedné polovině o 2g lehčí (rozpětí 2300 hloubka 165mm) Už v ruce se to zdálo na krut tužší, než to stejné křídlo před pár hodinami potažené Vliesem. To vám pak bylo překvapení, že křídla při BUNTu už vůbec nefletrují! Netravte se acetonem a laky, tento model se dá s krásným výsledkem potáhnout třeba doma v kuchyni a bez smradu.. Jo a ještě Hladký/nehladký. Na horní stranu toho F1E křídla jsem od turbulátoru dozadu naprášil do vzduchu trochu akrylátového laku a nechal dopadnout z výšky na folii. Vznikla taková drsnější folie, po přejetí rukou to jakoby šustí. Lak drží to na povrchu folie velmi dobře a kombinuje to obě teorie zastánců hladného a drsného povrchu. Model klouže dokonale asi stejně jako před opravou. Viditelně líp, nebo hůř rozhodně né.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 07.03.2019 12:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
TomHlavinka píše: S tou pevností Vliesu se to taky dost přehání. Všichni pořád dokola říkají, že konstrukci zpevní, ale ono to není až tak úplně pravda. Vlies sám o sobě je dost gumový, zpevní ho až obrovské množství laku, kterým se potah a konstrukce nasákne. Takový potah už rozhodně nemá reklamovaných 24g, ale mnohem, mnohem víc!!
Když jsme tak u toho, tak v mnoha ohledech nejdokonalejší potah byla sovětská Mikalenta... Za bolševika na to všichni brbrali, protože s ní blbě dělalo (musela se lepit lakem, nešla disperze), ale když to člověk udělal dobře, tak zaprvé hodně zpevnila kostru, zadruhé byla dost hladká (měla rub a líc a ta správná strana byla opravdu pěkné) a za třetí tohle vše bylo při docela slušné hmotnosti, právě díky tomu, že množství spotřebovaného laku nebylo nějak horentní, proti jiným se tolik nepropíjel dovnitř atd. S vliesem má Tom naprostou pravdu, lakování je prostě nutnost...
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: čtv 07.03.2019 15:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1794 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Ještě jsi zapoměl na monofil a ten potažený modelspanem,první komposit.A už by to bylo všechno. Co se té spojky křídel týká, ta hmotnost kulatiny v takto odlehčené konstrukci je opravdu velká. Uhlíková kulatina to samozřejmě řeší.Jěště mě napadla tlustá uhlíková planžeta .
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: čtv 07.03.2019 18:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Když vidím tuto krásnou konstrukci a čtu debatu mám dotaz ohledně dělení křídla. Výhody a nevýhody dělení na dvě a tři části (střed a uši) První varianta jen jeden spoj ale v místě s velkým namáháním. Druhá menší namáhání ale dva spoje. Jak by to vycházelo váhově?
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: čtv 07.03.2019 23:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Protože jde o křídlo do dvou metrů, nebylo by rozumnější dělat ho v celku? Ještě to jde rozumně skladovat i přepravovat. Ne?
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 08.03.2019 7:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Golfista píše: Protože jde o křídlo do dvou metrů, nebylo by rozumnější dělat ho v celku? Ještě to jde rozumně skladovat i přepravovat. Ne? Mozno, keby to nemalo usi.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 08.03.2019 10:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Malé 2m křídlo dělit na 3 díly?? Není to blbost, když stejně trup je víc jak metr dlouhý? V jednom kuse je to zase nepraktické na přepravu. Křídlo na dva díly mi připadne jako optimální řešení, navíc spojka, pouzdra, kořenové žebra a další hmotnosti jsou soustředěné pěkně uprostřed v centroplánu a nepřidávají hmotnost a setrvačné síly na konce křídla. Podle mě i trup se dá udělat tužší, protože je celý uzavřený.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 08.03.2019 11:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
TomHlavinka píše: Malé 2m křídlo dělit na 3 díly?? Není to blbost, když stejně trup je víc jak metr dlouhý? V jednom kuse je to zase nepraktické na přepravu. Křídlo na dva díly mi připadne jako optimální řešení, navíc spojka, pouzdra, kořenové žebra a další hmotnosti jsou soustředěné pěkně uprostřed v centroplánu a nepřidávají hmotnost a setrvačné síly na konce křídla. Podle mě i trup se dá udělat tužší, protože je celý uzavřený. SambaRES to na 3 kusy má... Fakt je, že ty spojky sice jsou dvě, ale jednodušší, zase ale musí být u trupu šrouby, což je práce navíc. Pevný střed taky není od věci, asi to lehčí vyjde, na ucha ti stačí 4-5mm uhlík i do větru, zatímco u drátu je asi ocel na místě (do větru, ne do klidu). Když nějak porovnám reálné zkušenosti, tak si osobně myslím, že nejlepší je křídlo buď vcelku (tak to mám u MadRES, který je sice teoreticky třídílný, ale reálně to je lépe lepit napevno) anebo na dva kusy nasazované z boku, jako má AndREaS a tvoje Kiwi. A pokud někdo nesnese tu variantu vcelku (mě je to třeba fuk, protože trup na Storka má taky skoro dva metry, tak jsem zvyklý), tak pak holt z variant zbyde dvoudíl. Ale to je jen můj názor na "optimum", rozdíl u jiných variant je minimální a funguje vlastně vše, dvoumetrovka není žádná přehnaná věda
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 08.03.2019 11:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Osobně bych stavěl 2 metrové křídlo vcelku. Dokonce i když moje dílna má jenom 1,8m.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 08.03.2019 11:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Hrozně se mi nelíbí křídlo na dva díly a 4 šrouby v trupe. Nasadit z boku je v pohodě, ale ty 4 šrouby. Mám z toho kopřivku.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 11.03.2019 8:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
To se mi také nelíbí, ale na vakuovaných RCEK nebo teď RCEV se to používá často a je to funkční bez problému. KIWI má však křídlo nasazované z boku k centroplánovému žebru na ocelovou spojku, něco jako mají třeba F3B/F3F
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 11.03.2019 8:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|