Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 10:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.6.2006
Příspěvky: 250
Bydliště: rožnovsko
Zdravím, mám takový dotaz. Vyrobil jsem si domácí elektrovětron cca 800g 1,8m. Mám doma dvoučlánky lipol, které bych rád použil. Doporučili by jste mně nějaký vhodný motor, ideálně do průměru 30mm, který by mně to utáhl. Nepotřebuju žádné extra výkony. Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 11:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Za mne jasný favorit Turnigy D2826-2200KV, létám s ním už delší dobu, model 750g, 2400mm, vrtule 9x5, baterie 2S 1300. Motor je sice značen 2826, ale ve skutečnosti se velikostí blíží motorům 2830.
Parametry vypadá obdobně tento BH Power 2830-2200KV, ale nemám ověřeno jaká je to kvalita. Za tu cenu by se to dalo risknout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 15:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.6.2006
Příspěvky: 250
Bydliště: rožnovsko
Díky za tip. Jak dlouho letu asi vydrží ty 1300 baterky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 15:30 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Podle ecalcu tam poteče 28A (D2826-6 2200 + 9x5) příkon 190W , výkon 125W, protopí 65W a účinnost 65%, letový čas přes 2minuty. Znamená to, že z baterek bereš 30C a to je dle mě hodně.


Navrhoval bych:
zapojit dva dvoučlánky do serie a mít tedy 4článek
namátkou jsem vzal motor Turnigy D2830-11 kv1000
vrtule Aeronaut cam 8x5
proud bude 14A, příkon 200W, výkon 170W, účinnost 85% topí pouze 30W
Letový čas k pěti minutám pro baterky 1300mAh

Polétáš si více než dvakrát déle, ale letadlo bude o cca 80g těžší.


Ale beru to na rekreační létání. Pro závody si dovedu přetížený dvoučlánek představit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 15:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Když budeš lítat termiku, tak na pár sekund motoru klidně hodinu... Ale normálně bych počítal tak 2-3 minuty motorového letu, záleží kolik plynu tomu budeš dávat.

Na plný plyn to bere kolem 25A. Tomáš to spočítal docela dobře až na ty céčka, z 1300mAh to dělá asi 20C. Mám tam už několik sezón starou baterku Hyperion G3 25C a zvládá to v pohodě. Nepíšeš jaké ty dvoučlánky doma máš, pod těch 1300 bych teda asi nešel, 1600-1800 by bylo pro rekreační polétání ideální.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 15:59 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Už to vidím... Omlouvám se. eCalc počítá létání na vybití 85% a já jsem ze dvou minut udělal automaticky 30C. Vybíjení baterky 1,3Ah proudem 25A je samozřejmě 20C.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 23:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
Mohu se zeptat ??
Dobrá vrtule v opt režimu řekněme s účinnosti 75%
Elmot ve svém opt režimu ( asi to nebude na max příkonu - stoupání ) účinnost 90%
Jsem ze starej školy . . celková účinnost 0,75 * 0,9 = . . 67,5%
JAk to ten ecalc dělá, že dá 85% účinnosti . . .
Ď za osvětlení problému.
Jinak poletuji elvětroně, benzin, metyl (už jedinej), oldtajmry, epp a s vnučkama draky . .

Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 23:12 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Je to jen o elektromotoru. Poměr mezi výkonem a příkonem motoru. Účinnost vrtule, odpory aku, vodičů baterek, vnitřní odpor aku, atd.. není započten.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: úte 05.03.2019 23:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. . sem se zklidnil . .
Ď
Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvoučlánek do elektrovětroně
PříspěvekNapsal: stř 06.03.2019 6:59 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Leon píše:
... JAk to ten ecalc dělá, že dá 85% účinnosti . . ...
Obávám se že došlo k nepochopení...

TomasC píše:
... eCalc počítá létání na vybití 85% ...
Tedy já si to přeložím jako že e-calc počítá s tím, že v baterii zůstane 15% zbytkového náboje, nevycucne ji celou. Tedy s účinností výkonu pohonu to má pramálo společného...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz