Autor |
Zpráva |
TomasC
|
Napsal: pát 01.03.2019 17:02 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
TomHlavinka píše: Horší by to bylo naopak, ubírat! Myslím, že to říkal Palo Lishak: Co se nezlomilo, je zbytečně předimenzované.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 01.03.2019 17:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Jéé, to je pekne porekadlo! Muzu si je dat v budoucnu do podpisu? A jeste ke konstrukci kridla: Ano nejsou na nem klapky ani kridelka a tedy druha stojina na kterou tyto plochy navazuji. Ta je tam z konstrukcniho hlediska nutnost a v podstate i z nouze cnost, protoze kridlo je užší. Nejsou tam zhustena zebra pred predni stojinou,ktera defakto supluji torzni skrin. Ale nemam- li mechanizovane kridlo a nenamaham je aerodynamickymi silami, zminenym krutem, pri pouziti kridelek, ona ta uzavrena tozni skrin.... snad ani nutna nebude. A ten vrchni potah, uzity profil, je hodne haklivy na jakekoliv poruseni jeho geometrie a jakymkoliv porušením, napr, prohnutim potahu prijde kridlo o vyhody jeho aplikace. Takze ja bych to nechal. Eventualne porad mohu zvolit tužši potah.
|
|
Nahoru |
|
|
Koli
|
Napsal: sob 02.03.2019 9:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.10.2017 Příspěvky: 109 Obrázky: 4
|
HONZIK 22 Ale nemam- li mechanizovane kridlo a nenamaham je aerodynamickymi silami, zminenym krutem, pri pouziti kridelek, ona ta uzavrena tozni skrin.... snad ani nutna nebude.
Během letu je křídlo na krut namáhané vždy a to bez ohledu zda má křidélka či klapky.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 02.03.2019 9:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Ale ano, ale hodnotim tady miru,cili velikost tohoto druhu namahani u tohoto typu kridla a typu letadla.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: sob 02.03.2019 10:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
TomHlavinka píše: Na Ajedničky jsme žádné spojky nedávali, lepilo se to jen na tupo balzou k sobě a drželo to. Navíc na tom konci, už žádné velké namáhání na ohyb není. Porovnávať RES a A1 je trochu od veci. Porovnaj to s F1A a tam sa používajú uhlíkové Dboxy a spojky. Áno, za letu na koncoch už veľké sily nepôsobia, pri blbom pristávaní ano. Drvivá väčšina poškodení vzniká pri štarte či pristávaní.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 02.03.2019 10:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: sob 02.03.2019 10:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
HONZIK 22 píše: Velice úzky Dbox.Rekl bych, ze prave kvuli odolnosti. A do nich huste osazena zebra. Pri teto hustote je prakticky cele kridlo Dbox. To je nadherna kategorie! https://m.youtube.com/watch?v=G7mpQI4yr6cHej, máme v klube juniorského víťaza svetového pohára.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 02.03.2019 10:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 02.03.2019 11:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Jo jeste bych zminil zhlednout tu tenouckou odtokovku., Takova,, finta,, fŇ,, jak usetrit vahu za tezistem. Proste, tato kolegou zminena kategorie ma dlouhodobou tradici a lze z ni opisovat konstrukcni reseni,ktera jsou nadcasova v balzoidnim svete!
|
|
Nahoru |
|
|
Brbla
|
Napsal: ned 03.03.2019 10:56 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.2.2013 Příspěvky: 25
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 04.03.2019 7:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
LV píše: Porovnávať RES a A1 je trochu od veci. Porovnaj to s F1A a tam sa používajú uhlíkové Dboxy a spojky. Áno, za letu na koncoch už veľké sily nepôsobia, pri blbom pristávaní ano. Drvivá väčšina poškodení vzniká pri štarte či pristávaní. To vím, lítám to. Nicméně D-box, uhlíkové pásnice, spojky a další srandy na F1A jsou dnes takto dimenzované jenom kvůli výstřelu. Jak se střílí F1A by nevydržela v žádném případě jakákoliv RESka, myslím že i dnešní Ajedničky jsou větší palba než dovede dát gumová hadice RES gumicuku. Jak píšeš, drtivá většína poškození se stane při přistání - to vidíme u RCVS. Proto jsem uvažoval nedávat spojky žádné a případně čistého ulomení ucha to jde rychle na místě řešit. Se spojkou to povolí někde jinde, ale určitě né ve spoji panelů, případná oprava bude náročnější a asi nebude tak rychle proveditelná na letišti.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 04.03.2019 7:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
díky moc za rozbor hmotností Purese!! Pures patří spíše mezi lehčí éra která jde pořídit. Kiwi na tom bude hmotnostně vidím dobře, vychází to možná i trošku líp, hlavně uši jsou lehčí, z toho mám největší radost! Zkušenost je taková, že podobné éra musí mít opravdu lehké uši, dost to pomáhá při kroužení pouze směrovkou.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 04.03.2019 8:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 04.03.2019 8:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Ad pevnost - fakt tedy je, že než naběhne RES, tak se s těmi modely létá často v RCVS a pokud fouká, tak je "VéeSkový" gumicuk obvykle z tlusté opředené gumy docela brutál ("pravý" RES gumicuk je plynulejší). V Podhořanech jsem tohle zažil s AndREaSem a vzepětí křídla při startu bylo "zajímavé" - přežil, ale fakt je, že zrovna AndREaS má křídlo hodně solidní (debatovalo se v tom vlákně vedle).
Mimochodem k té tuhosti - tohle právě chce Oracover, byť v light verzi, jak jsme vedle debatovali Solarfilm, tak tam je to horší, ten v lehké verzi není polyester a je "gumovější", tak není nárůst tuhosti zdaleka tak velký.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 04.03.2019 9:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Ještě mě napadlo dělat dvě varianty: 1.Light - (L) kde bude D-box uzavřen tedy balza i zespodu, pásnice o větším průřezu, pevnější trup, 6mm spojka. Prostě optimalizovaná a vyztužená stávající konstrukce. Model vhodný i pro elektro nebo do větru, kde by se stejně balastovalo 2. SuperLight - (SL) optimalizovaný dle zkušeností ze stavby a ještě odlehčený. Určitě lehčí než popisovaný model v diskusi.
Pro budoucí soutěžní nasazení bude potřeba stejně dva modely a tak se tato varianta dvou verzí nabízí.
Otázkou je zda to takto budete chtít. Hlas lidu hlas boží!!!
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|