honza.i
|
Napsal: pon 25.02.2019 20:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Takovou to koncepci turbokužel, motor uvnitř trupu jsem nikdy neřešil. Moje laická představa byla vyjdu z údajů původního motoru 900W, 280g rozměrů, aby i moment motoru těžišti by totožný, dle výrobce motoru použiji doporučenou vrtuli př. 12x10. Četl jsem: „Nová generace motorů AXI má vyšší výkon díky svému propracovanému designu, který ve spojení s integrovaným chladícím systémem na principu turbínového efektu proudění vzduchu udržuje vinutí motoru chladnější až o 20%. „ Toto jsem chápal, že pokud se motor netočí otvorem v turbokuželi proudí skrz motorovou opřepážku proud vzduchu do motoru, (přední část přepážky a motoru je utěsněná), pak vzduch proudí kolem regulátoru a baterie skrz trup a nakonec vychází koncem ocasu ven. Pokus se zapne motor turbokužel začne nasávat vzduch, i turbodmychadlo v motoru začne nasávat vzduch a vše se rychleji a více chladí. Moje představa byla, že pokud motor zapnu bude schopen běžet trvale na cca 75% z maximálního uvedeného výkonu a to bez přehřívání i při venkovní teplotě cca 30-35°C. Maximální stoupání by mě stačilo asi jako na tomto videu, předpokládám že používá motor ze stavebnice 900W https://www.youtube.com/watch?v=T_2Cch2-UWMPrvní variatna motoru, která se mi zdála přijatelná na 6S co jsem našel byla AXI 2835/12 GOLD LINE V2 940W cca 260g. Pak jsem převážil model a ten vychází o dost těžší, než uvádí výrobce. Jenže výrobce evidentně neřeší ani rozměry modelu 11cm pro něj nic neznamená píše že délka trupu je 151cm ona je se setovím kuželem 162cm. Na internetu uvádí letovou hmotnost 4Kg, v manuálu 4,4Kg. Mě vyšla hmotnost s doporučeným vybavením minimálně 4,66Kg. S mím osazením 4,77Kg. Proto jsem se pokusil snížit hmotnost alespoň o rozdíl proti doporučenému vybavení. Kvůli snížení hmotnosti jsem začal zvažovat AXI 2826/13 GOLD LINE V2 840W. cca 180g pokud by mi model stoupa cca o 4% pomaleji než na videu tak by mi to asi nevadilo.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pon 25.02.2019 20:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 25.02.2019 20:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
honza.i píše: Moje laická představa byla vyjdu z údajů původního motoru 900W, 280g rozměrů, aby i moment motoru těžišti by totožný, dle výrobce motoru použiji doporučenou vrtuli př. 12x10. .
s vrtulí 12 budeš mít problém při odhozu---vrtule 12 ze začátku nepotáhne a za bezvětří bude start problém. pod rozměr vrtule 13 bych nešel. nárust váhy 100--200g na motoru rozhodně nebude mít vliv na létání--nelétání termiky, navíc vyšší váhu motoru mužeš zpětně snížit tím, že použiješ méně kapacitní lehčí baterky a hold když dojdou, tak přistaneš a vyměníš je za druhý--třetí pak. Ale jestli tam chceš dát vrtuli 12 a motor axi 28/26/13, tak to tam dej.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pon 25.02.2019 20:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Po tom co jste tu napsali bych šel radši do silnějšího motoru. Na 6S př. AXI 2835/12 GOLD LINE V2 940W cca 260g. nebo jsem našel př. tento 282g max. 2000W hmotonst "totožná" s doporučrným motorem. https://emotors.cz/inrunner/6283-leopar ... motor.htmlK tomu motoru jsem se nedočetl jakou použít vrtuli.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 25.02.2019 20:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
honza.i píše: nebo jsem našel př. tento 282g max. 2000W hmotonst "totožná" s doporučrným motorem. https://emotors.cz/inrunner/6283-leopar ... motor.htmlK tomu motoru jsem se nedočetl jakou použít vrtuli. tady ten motor má vysoké otáčky, ten je bez převodovky absolutně nepoužitelný. koukej po motorech cca 300g s otáčkama cca 700/min nebo trochu méně a pohon 4/5čl kapacita baterie stačí v pohodě pod 4Ah, pokud s tím nechceš létat jako s motorákem . nějaký konkrétní motor by ti tu už někdo poradil, pro větroně bude rozdíl mezi značkovým a neznačkovým motorem poznatelný spíš pouze v ceně.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 25.02.2019 21:39 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
honza.i píše: Po tom co jste tu napsali bych šel radši do silnějšího motoru.
Nerozumím jedné věci. Já když něco řeším, a týká se to konkrétního výrobku a rady, tak to zkonzultuji s výrobcem. Namátkou - konzultoval jsem věci s Het-motors, Hacker-motors, s Axi i kdysi s Megamotors. Regly jsem řešil MGM. Jediní kdo nereagovali byly Castle. Všichni ostatní mi byli nápomocni. Evidentně víš co potřebuješ a zkušenosti máš, tak se obrať na výrobce.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Ptal jsem se zde, protože mi nezajímali reklamní řeči/reklamní přehánění prodejce. Často slyším to je nejlepší a nic jiného se nedělá, protože on to neprodává. Tvrdí že se to nevyrábí př. i když to jde sehnat v normální drogerii př lepidlo.
Zajímali mně zkušenosti s výrobky a výrobci, neznám ani všechny výrobce. Proto se raději zeptám lidí, kteří se specializují na uší část modelaření. Vždy se najde někdo kdo má více zkušeností.
Všem zde přítomným děkuji za jejich čas a rady. Jsem rád, že jste mi upozornili na to, že mnou zamýšlený motor má max výkon jen po dobu 20sec to jsem přehlédl. Risknu ten silnější 940W AXI 2835/12 GOLD LINE V2 Long, který má mít max. výkon po dobu 60sec a budu doufat, že to bude pro mé poletování stačit.
Děkuji Honza
Naposledy upravil honza.i dne pon 25.02.2019 22:57, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
honza.i píše: Risknu ten silnější 940W AXI 2835/12 GOLD LINE V2 Long, který má mít max. výkon po dobu 60sec a budu doufat, že to bude pro mé poletování stačit. TECHNICKÁ DATA Větroň do hmotnosti: 3500 g kolik jsi psal, že má vážit ten tvuj model? ale mohl by stačit.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Motor do 4,5 nebo 5Kg jsem na 6S s přijatelným rozměrem, hmotností a otáčkami nenašel.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
honza.i píše: Motor do 4,5 nebo 5Kg jsem na 6S s přijatelným rozměrem, hmotností a otáčkami nenašel. u těch větronu s uzkým čumákem je to opravdu problém, ale tady ten axi už by stačit mohl. ten puvodně zvažovaný axi 28/26/13 by ale určitě nestíhal.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:57 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
honza.i píše: Ptal jsem se zde, protože mi nezajímali reklamní řeči/reklamní přehánění prodejce. Pleteš výrobce s prodejci Technický dotaz ti výrobce odpoví seriozně. A nechápu, jak by někdo do takového dotazu zamotal reklamu.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Prodejce a výrobce je pro mě jedno, oba se snaží prodat to co mají, né to co vyrábí nebo prodává konkurence.
Jednoduše př. ta baterie vydrží 45C nabíjení 10C životnost 100cyklů.
Realita uvedená baterie nad 20C měkne= spadnou jí volty a ty spadneš s vrtulníkem, nabíjet nad 2C ji zničíš do 10 nabytí, při nabíjení 1C a vybíjením na 80% uvedené kapacity ti ta baterie odejde za 10cyklů místo za 100.
Můžeš to zkoušet pořád dokola další a další baterie, mě to po hodně tisících Kč přestalo bavit a nehodlám zkoušet vyzkoušené raději si poslechnu co někdo zkusil, na oplátku mu zase odpovím co jsem zkusil já. Přijde mi to efektivnější něž abychom platili oba každý x pokusů.
Další příklad. požádám o technický list k elektronickým součástkám. Bez registrace to nelze, protože pro různé státy výrobce uvádí rozdílné parametry. Co projde u nás neprojde př. v Německu atd. potřebuji počítat s chybou 1-3% a rozdíly uváděné výrobcem jsem naposledy řešil 400%. Pak jsem neměl žádnou šanci dostat se na chybu pod 2,5 násobek. Takže si kup vzorek 1000 součástek a otestuj si je sám. Pak máš jen 10 měření a můžeš říci že 1% je vadné.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Honzo, ale ty řešíš , jestli Axika většího nebo menšího. Takže jednoho výrobce a jedny parametry. Pokud máš špatný zkušenosti, je mi to líto. Já tohle říct nemohu. Navíc konečné rozhodnutí je stejně na mně.
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Pár dotazů: - výrobce modelu v popisu píše toto - "Možnost montáže motoru do průměru 42 mm, doporučen kužel průměr 41mm" - opravdu je přepážka tak malá jak píšeš? Pokud by se dalo vybírat mezi 42mm motory (dva takové doporučené uvádí výrobce v návodu) byla by situace podstatně jednodušší. Není možné trup o kousek zkrátit a vlepit větší přepážku? Trup se docela rozšiřuje, myslím že by stačilo posunutí max. 10mm. Potom bych použil doporučený motor velikosti 4260 (řekněme například ve slušné kvalitě LEOPARD LC4260-6T) - proč to chceš honit 6S baterkou? Kvůli maximalizaci výkonu, nebo jen máš takové doma v zásobě? Každopádně bych KV motoru vybíral tak, aby se dala použít vrtule alespoň 15". Na model 4m/4+kg mi uvažovaná 12" moc nesedí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|