tomashr
|
Napsal: pát 22.02.2019 7:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
TomHlavinka píše: případná elektra by měla být cca o 50-70g těžší než větroň, více určitě né. Počítám 45g motor, 3S Lipol 450mAh a 15g regl. No podle mne rekreační piloti budou mít zájem spíš o něco jako 2-3s 800mAh, to co píšeš ty, bych tam osadil taky, ale myslím si, že typický uživatel elektroverze bude přemýšlet trochu jinak (já mám jak asi víš 3s450mAh i ve velkém F5J, ale nad tím už si tuplem všichni ťukají na čelo).
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 22.02.2019 7:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
pert píše: A Většina "RES-ek" těch výkonných má klenutý profil AG25-27. Nevypadá to špatně, jsem zvědav na letovou váhu a pl.zatížení.
PB Většina 2m RESek právě nemá klenutý profil. Staré dobré AG25-27 někdo v německu upravil tak, že tomu zarovnal spodek, přejmenoval a s úspěchem používá. Nevím jak se přesně jmenuje model s tímto profilem, ale na na netu by se to dalo dohledat. Originální AG 25-27 jsem u dřevěných 2m RES neviděl. Jinak tento profil samozřejmě dobře znám. Použil jsem jej na úspěšný model Dogma-VS. To je však model s uhlíkovou odtokovkou, uhlíkem páskovanými žebry atd. Profily s "rovnou" spodní stranou jsou teď dost v módě u F5J, F3K. "Rovné" profily mají prostě předpoklad větší pronikavosti než klenuté profily. Podle mě je to u těchto modelů s nízkou váhou důležitější než absolutní výkonnost. Původně jsme chtěl použít speciální LDA profil, ale po konzultaci s jedním srbským aerodynamikem jsme to vzdal. Přináší to pár výhod, ale také mnoho nevýhod. Navíc s takovým profilem se musí lítat trochu jinak. Použité AG36-38 je ideální kompromis letových vlastností ve všech situacích a navíc má výhodu stavební jednoduchosti. Nejde jen o to, že se dá křídlo postavit na rovné desce, ale je také větší odstup pásnic, větší tuhost žeber v jejich zadní části, tlustější odtokovka - né tak náchylná na zkroucení, atd. atd..
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 22.02.2019 8:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Tome faktická poznámka - v F5J se právě v minulé sezóně začaly objevovat experimenty s klenutými LDA profily a výsledky byly velmi pozitivní jak u LDA, tak třeba i nepřímo u Xploreru s obřími klapkami, kdy se v termice profil změní tímto směrem také. Docela bych se vsadil, že letos to bude už dost výrazné. Ony totiž právě mají LDA profily pronikavost kupodivu dost slušnou - bylo to vidět v té bakalářské práci, odkazované v druhém RES threadu, dotyčný to tam dost "odpinknul", ale jeho vlastní čísla v podstatě ukazovala, že při optimální rychlosti je menší opadání a prakticky stejná klouzavost, výrazné zhoršení nastalo až při rychlosti letu, jejíž využitelnost je dost sporná. Profily s rovným spodkem jsou dobré univerzálností a jak píšeš u RES navíc snadnou stavbou, ale pro nekompromisní výkon je stejně žádoucí mít modely dva a pak a to smysl dává.
Určitě to nemá smysl jako základní varianta, nicméně až odladíš Kiwi v základu, tak by možná LDA varianta za pokus stála...
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 22.02.2019 8:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Souhlasím LDA je bomba, ale ideálně u křídla s klapkou a z forem nebo aspoň když má křídlo páskované žebra uhlíkem. I na F1A s LDA profily se nově dávají klapky, jenže TOP křídla z Ukrajiny mají jádro frézovaný rohacell nebo kevlarovou voštinu zavřenou ve formě cena modelu je pak stejná jako u špičkového F5J. Je to HiTech a taková A2jka jde střelit z 50m šňůry 130m vysoko. Kdo neviděl ten neuvěří!! Jenže u RES jsou dosti velká stavební omezení a profil musí být jakýsi kompromisem. Musí mít pronikavost, toho se dá dosáhnout zhruba rovným spodkem, ale profil musí vztlakovat ovšem když nemá klapku, musí mít větší tloušťku. Profil musí táhnout do šnůry, aby měl model větší startovní výšku. Měl by být stavebně jednoduchý, aby se nemusel zbytečně dimenzovat a křídlo nebylo ve výsledku těžké.
Současné nej RES modely co tak sleduju mají stejně AG 36 nebo variaci na něj. Nemyslím si, že třeba ten MADres s frézovaným plným balsovým křídlem a F3K profilem Synergy nebo Zone bude nějaký zázrak. Jo ovšem s klapkou, to by určitě byl!!
Možná v budoucnu nějaký RES model s LDA profilem vyzkouším, konstrukce modelu a celková koncepce a technologie k výrobě dílů však budou muset být úplně jinak a určitě to bude o dost dražší....
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 22.02.2019 8:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
MadRES budu možná zalétávat tento víkend (podle počasí, hotový bude prakticky jistě), uvidíme... Blbé je, že se nedá mluvit o přímém srovnání, tento model se neliší jen profilem, ale je i celkově štíhlejší s menší plochou (a taky hmotností) a tak pokud bude lepší či naopak horší nebude tak jednoduché zjistit, který bod hrál hlavní roli.
U LDA profilu s tebou souhlasím, že v RES bude otrava stavba - to si říká o uhlíkem páskovaná žebra, ale ta nejsou povolená a celkově to bude složitější. Trochu bych ale polemizoval s klapkami - ty by slušely MadRESu, ale LDA ani ne, u RES (i F5J) žádné extrémní režimy typu výstřelu nejsou a v rozumném větru by to mělo létat v pohodě.
Ad "současné nej modely" - nechci Němcům a dalším křivdit, ale přijde mi, že trochu sklouzávají do stavu, že až na nepatrné výjimky (MadRES, Dart samokřídlo) se všichni tak nějak dokola kopírují a jedou podle jedné šablony. Neříkám, že ty modely dělají špatně, ale zase bych to ani nebral jako nezpochybnitelné dogma...
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 22.02.2019 9:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Uvidíme kam se to bude vyvíjet za rok za dva. Já teď předkládám první český koncept k vyzkoušení této kategorie. Spíš by to teď chtělo stavět modely a udělat už nějaké lítání nebo soutěž.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 22.02.2019 9:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
štíty hotové. Balza 2mm s výztuhou ze smrku 2x2. Toto řešení jsem zvolil, když jsem viděl štít Andrease prohnutý do U. Hmotnost jednoho štítu je 2,5g. Zde už odlehčovat není co.
Přílohy: |
IMG_20190221_165137.jpg [ 71.48 KiB | Zobrazeno 9315 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 22.02.2019 20:26 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Do prvního příspěvku jsem doplnil informaci o tom, že jsou pravidla RES součástí sportovního řádu a kde ho najdete.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: ned 24.02.2019 8:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: ned 24.02.2019 9:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: ned 24.02.2019 12:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Nejpeknejsi jsou takove konstruce vzdy pred potahovanim. Clovek se s tim kocha do posledni chvilky. Jeste, ze jsou ty pruhledne potahovaci nazehlovacky aby bylo videt tu krasu co je uvnitr.
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: ned 24.02.2019 20:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Nadherna praca radost pozerat.Ja prave staviam Moanu mam iba vyrezi ostatne improvizujem.Trup vop a som mam hotove teraz pracujem na kridlach.
Přílohy: |
IMAG0339.jpg [ 73.03 KiB | Zobrazeno 8458 krát ]
|
|
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pon 25.02.2019 7:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Zde je nahrubo obroušený trup, zbývá doladit kabina - tam bude malá změna rámu kvůli jednoduššímu zavírání a spolehlivějšímu zalepení magnetu. Současná hmotnost trupu je 80g, ale předek je jako beton. Vím však, že se dá ubrat 10g vepředu a cca 5g vzadu. Otázkou je jestli to má cenu - to se uvidí až při osazení a vyvážení, raději pevnější trup před centroplánem než pak vozit olovo na dovážení. Vnitřní příhradovina je po pevnostní analýze mírně tvarově optimalizovaná. Časová náročnost: stavba cca 1,5hodiny, broušení cca 30minut a něco málo ještě zabere kabinka.
Standartní osazení by mělo být: 1S LiIon 18650 (18500), 9g servo typu Hyperion DS09, nebo alternativa Corona 843MG. Kulatá LiIonka dokonale padne až do špičky trupu, má velkou kapacitu, je spolehlivá, rychle nabitá a levná. Další výhoda je také velký výběr 5g serv do křídla
Alternativu bude i podlouhlá 2S LiPol cca 350mah a serva BMS 105HV, trošku problém pak jsou 5g HV serva do křídla.
Otázkou je pro jaké serva tedy nachystat díry?
Přílohy: |
IMG_20190216_080157.jpg [ 131.15 KiB | Zobrazeno 8355 krát ]
|
IMG_20190221_174705.jpg [ 32.08 KiB | Zobrazeno 8355 krát ]
|
IMG_20190221_174842.jpg [ 30.14 KiB | Zobrazeno 8355 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 25.02.2019 8:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Na klapky lze použít Dymond D47 - současné verze HV podporují. Jako lowend za málo peněz pak nejspíš TGY-D56 https://hobbyking.com/en_us/turnigytm-t ... -5-6g.html . Popravdě já bych se nebál ani použít tyhle TGY 4x, stačily by na SOP i VOP, nicméně kombinace s 2xBlueBird je asi jistější. Naopak bych byl lehce rezervovaný k tomu napájení z jednočlánku - ono sice s 1s chodí skoro vše na pohled dobře, ale už jsem zažil problém zaviněný tým, že při poklesu napětí při špičce šel přijímač do resetu. Poznámka naokraj - já v mých RES mám vesměs tradiční 4xAA NiMH, často skládané atypicky pro optimální vyplnění prostoru, viz třeba https://lightroom.adobe.com/shares/c91c ... 624a1b5af4 , jedna dvojice je ve špičce pod páteří, druhá nad. V jistém smyslu je to pořád nejblbuvzdornější varianta...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|