Že vzbudí servo KST X8 Plus uvnitř motýla rozruch jsem tak nějak čekal... To raději nebudu zmiňovat, že MPX na fotce je od Pelikána
Ale je zdvojenej kontakt, takže pohoda.
K servu, ano, servo je malé, ale odzkoušené. Na F5B mašině jsem do doby X8+ dával na klapky obyč X8 a světe div se, fungovalo to. Nyní dávám X8+ a funguje to taky. A to se nebavíme o tom, že jsem instaloval 50 serv. Bylo jich trochu víc. Klapka CF 500x35na15mm, klapka SF2 480x37,5na36mm. Klapka na BF2 a i křidélko je ještě větší. Na svém BF2 a SF2 stále létám všude jen obyč X8. V F5F/B mašinách nepoužívám žádné LDS, takže to by mělo v CF také vše zlepšit.
Další věc, je to motýl, když nedejbože servo odejde, je solidní šance, že s tím přistaneš. Jakmile tam je jen jedno, tak je výsledek zaručen. Z mé 10ti leté zkušenosti vyplývá, že procentuelně se to letadlo sesype na x jiných důvodů než je porucha serva na motýlu a nebo konektoru. Ač se to nezdá, tak je větší problém přijímačová baterka. Blbost, že jo
Samozřejmě je možné si instalaci udělat sám a klidně tam dát 10mm servo. Jen se musí zbrousit a asi předělat krytka, protože to bude koukat ven. Ale zase je to o 30g navíc a dle mě zbytečné řešení. Jestli má Futaba opravdu 11mm, tak je to out. To je už na zbroušení už moc.
Co se týče demontáže, tak v příloze je foto, prostě slepá krytka z druhé strany. Servo je zalepeno natvrdo, takže pokud to chci vyměnit, musím krytku říznout buď Dremelem, nebo nožem. Šroubovákem ji vypáčit, servo s ložiskem odšroubovat a vyměnit servo. Práce tak na 5 minut? Je to jak píše Tomáš, je lepší tam to servo mít zalepené ze dvou stran a krytku mít v kuse. Je to torzně pevnější a hlavně to servo tam lépe drží. Nicméně to bude určitě fungovat i s dodatečným zalepením. Ale lepení ve formě je pevnostně výhodnější. Já to samozřejmě mohu frézou naznačit, nebo profrézovat tu krytku rovnou, ale tím prostě ztratím to jsem dával že je výhoda. A to mi Dirk říkal, ať tam žádnou krytku nedávám
To by byl teprve průser