Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 16:13 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.10.2010
Příspěvky: 28
Zdravím, potřebuji konzultaci. Získal jsm trup na maketu akrobatického větroně 2,5m rozpětí, především na kopec, s pro mě nezvyklým profilem. Viz. přiložené foto, 10%, ale s hodně tupou náběžkou. Jaký to může mít účel? Jaká úvaha mohla vést konstruktéra k volbě takového profilu? A bude to fungovat?
Díky za erudované názory.


Přílohy:
13102018230.jpg
13102018230.jpg
[ 46.83 KiB | Zobrazeno 4242 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 16:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Ten profil je trochu "zvlastny" . Upravit centroplan na iny nebude problem.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 18:27 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2019
Příspěvky: 13
Tak to je opravdu hodně tupý náběh, konstruktér nemohl mít žádné úvahy, nejspíš mu někdo chybně poradil nebo to někde neuváženě okopíroval.

Problém půjde snadno napravit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 19:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2005
Příspěvky: 954
Bydliště: Val.Mez.
...Jaká úvaha mohla vést konstruktéra k volbě takového profilu? A bude to fungovat?

Jedině neznalost. Odflákl to a fungovat to bude blbě. Na svaháky dávám MH32, který modifikuji u kořene na tlustší, u konce křídel na tenčí. Vždy mi takto fungoval skvěle. Ale jsou i jiné profily.

_________________
www.rckozmodrom.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 20:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Mimo původní téma, ale ...

zz píše:
Na svaháky dávám MH32, který modifikuji u kořene na tlustší, u konce křídel na tenčí. Vždy mi takto fungoval skvěle. Ale jsou i jiné profily.


Jaký tohle má důvod? Ztenčený profil se nejspíš při vyšších úhlech náběhu bude dřív odtrhávat u špičky křídla než u kořene. Nejsem žádný odborník na aerodynamiku, ale už několikrát jsem četl o opačném přístupu - u konce křídel udělat mírně tlustší profil. Budu rád, pokud mi tohle nějak vysvětlíš. Díky.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 21:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 298
Bydliště: Liberec
A čeho to byla maketa? Nemohlo být křídlo u centroplánu zúžené kvůli kabině a výhledu? A tím by se mohl deformoval profil na začátku a během kousku křídla by se stal normálním.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2005
Příspěvky: 954
Bydliště: Val.Mez.
Lépe se s érem zatáčí.

_________________
www.rckozmodrom.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019 8:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3151
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Ak je profil v predu (pri nábežnej hrane) hrubší, môže byť použitý aj pri trochu vyšších uhloch nábehu, bez nebezpečenstva odtrhnutia prúdnic. Ale s ďalším zvyšovaním uhla nábehu sa situácia prudko zhoršuje.
Súčasne bude mať mierne vyšší vztlak, ale bohužiaľ aj aerodynamický odpor.


Přílohy:
Effect of airfoil „laminarity” on lift coefficient.jpg
Effect of airfoil „laminarity” on lift coefficient.jpg
[ 101.55 KiB | Zobrazeno 3552 krát ]


_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019 11:40 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.10.2010
Příspěvky: 28
Je to Celstar. Mé myšlenky, zatím neurovnané, se ubírají směrem, že tam byla snaha spíš než model s projevem typově blížícímu se F3F s profily jako MH, RG, což obvykle všechny ty Foxy a Swifty mají, tak udělat spíše model blížící se projevem ke kategorii Slope aerobatics, něco jako třeba Wasabi nebo Padawan, ale s maketovým trupem. Ale zatím jen nasávám informace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019 11:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3151
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
Možno ešte väčší je rozdiel medzi profilmi, ktoré sú hrubé bližšie k nábežnej hrane a tými, čo sú hrubé ďalej od nábežnej hrany, v oblasti aerodynamického odporu.

Ak je profil hrubý v blízkosti nábežnej hrany, tak jeho aerodynamický odpor je v (pomerne širokom) rozsahu používaných uhlov nábehu fakt dosť veľký, ale príliš sa nemení.

Ak je profil hrubý ďaleko od nábežnej hrany, tak jeho aerodynamický odpor je v úzkom rozsahu uhlov nábehu príjemne malý (menší, ako u našich bežných modelárskych profilov), tieto profily sa nazývajú laminárne.
Ak sa však uhol nábehu zvýši nad túto "príjemnú" oblasť, aerodynamický odpor prudko stúpa a vlastnosti laminárneho profilu môžu byť dokonca horšie ako u ostatných (tzv. turbulentných) profilov, vrátane modelárskych.


Přílohy:
Effect of airfoil „laminarity” on drag coefficient.jpg
Effect of airfoil „laminarity” on drag coefficient.jpg
[ 93.37 KiB | Zobrazeno 3414 krát ]


_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019 13:19 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10752
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
to mior: Všechny grafy prosím doplňovat o Re, jinak je to naprosto nepoužitelné. Díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: profil na svahový větroň
PříspěvekNapsal: úte 15.01.2019 10:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
TomasC píše:
to mior: Všechny grafy prosím doplňovat o Re, jinak je to naprosto nepoužitelné. Díky.

Nemyslím.
Pre populárno-naučné a také skôr všeobecno-vysvetlujúce účely nie je nutné takéto grafy zaplaviť množstvom dopresňujúcich údajov a parametrov merania.

Dokonca aj v diplomových a iných odborných prácach, ak ide o zdôvodnenie nejakého typického priebehu závislosti, sa nemusia dopresňujúce údaje uvádzať.

Dal som si tú námahu a našiel som nejaké príklady:

Takto to robia na Leteckej fakulte Technickej univerzity v Košiciach:
Příloha:
Letecká fakulta Technickej univerzity v Košiciach.jpg
Letecká fakulta Technickej univerzity v Košiciach.jpg
[ 40.24 KiB | Zobrazeno 2982 krát ]


takto na Vysokom učení technickom v Brně:
Příloha:
Vysoké učení technické v Brně.jpg
Vysoké učení technické v Brně.jpg
[ 44.03 KiB | Zobrazeno 2982 krát ]


a takto na Mendelovej univerzite v Brně:
Příloha:
Mendelova univerzita v Brně.jpg
Mendelova univerzita v Brně.jpg
[ 20.09 KiB | Zobrazeno 2982 krát ]


Ani v jednom prípade Re nie je uvádzané.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz