Je to na zvýraznenie - za 12-15 tis (eur) má v ponuke väčšina automobiliek už vcelku normálne nové autá.
Nevidím osobne ekonomický (!) dôvod kupovať za cenu len o pár tisíc menšiu alebo nebodaj rovnakú, niečo staršie a tým neisté.
Teda ak ide o kúpu z čisto praktických dôvodov, z potreby že sa treba niekam voziť.
Je stále dosť takých čo im to je jedno, alebo chcú možno luxusnejšie auto kde je rozdiel v cene často vysoký. Alebo vedia sami skontrolovať, prípadne aj opraviť, zohnať lacné diely a podobne.. Plus spomenutí kšeftári.
- ale to nie je podľa mňa prípad otca rodiny čo sa potrebuje odviezť, a má obmedzený rozpočet.
Je tam ešte možnosť zobrať si starý voz, ale musí byť za tak výrazne nízku cenu aby sa to oplatilo - buď tak že sa tam oplatí aj urobiť väčšiu opravu, alebo možno aj naopak že sa pojazdí kým bude fungovať, a potom bez smútku pošle takmer alebo úplne zadarmo preč. Ja tak mám už štvrtý voz.. (za 20 rokov,..ô) - na každý deň pár km škola, práca, nákupy škola.. to je škoda ničiť akékoľvek iné. Len teraz mám čerstvo mini yaris, tak neviem či sa osvedčí - ak ma znovu strčí slečinka z vedlajšej pod tirák do protismeru, ako minule na camry, či budem ešte písať blbosti..?
Mne sa to osvedčilo. Tie 4 autá boli postupne - z malého bazaru, z AAA, od človeka prekupníka, a posledné je od chlapa zo susedstva. Komfortné povozenie takmer zadarmo.. Ale bez známeho v servise, aspoň na drobnosti čo môže starý voz potrebovať (aj spotrebné, ako brzdy, tlmiče...) to ale nie vždy bude za rozumnú cenu. Ale platí aj naopak, u známeho to môže byť aj s výmenami bežných vecí, aj za menej než by stáli pravidelné garančky na novom. Ja mám - kamoš v servise má zlaté ruky a takmer nepýta peniaze.
O doplnkovej výbave si myslím asi toľko, že ABS a klímu majú aj vyše 20-ročné vozy, a nič iné mi nepripadá nutné.
Spomeniem ako príklad start-stop blbosť.. to som mal na škode 100, na križovatke občas skapala (nečistota v karb..), a už nechcem.
A stočené či nestočené - prvé dve moje bazárové autá boli benzínové a prežili obe cez pol milióna, tak som si nejak zapamätal že to je úplne jedno koľko tam je. Tretie bolo nafťák a bolo stočené na 170 tis, aspoň 300 malo (podľa servisáka) určite..
Za podstatné považujem, že rozvodový remeň si treba meniť sám, nie kúpiť auto s čerstvo nasadeným najlacnejším klonom a bez výmeny kladky, pumpy..