novfra píše:
Nemáš pravdu. Změř si to někdy. Alternátor 160A mi na volnoběh dává 130A. Možná víc, ale už jsem neměl co zapnout. No....zapomněl jsem na vyhřívání zadního okna, takže ještě by to asi pár Ampér dalo.
U druhého auta nemám změřený proud, ale i když zapnu všechno na elektriku (čti do čeho vedou dráty) tak napětí na volnoběh se drží mezi 14,8-15V. Měřeno hned po nastartování, AGM +řízené dobíjení. S ohledem na spotřebiče to rozhodně není pod 100A. Alternátor má výkon 180A.
Pokud by Tě zajímal i proud, můžu to zítra změřit. Dnes už se mi do garáže nechce.
A abych se vrátil k původní otázce. Porovnej si odpory vybitého PB startovacího akumulátoru a paralelně připojeného 3S LiPol. Prostě po nastartování do té Lipolky teče pár desítek ampér. Neznám to konkrétní auto, jeho výbavu a výkon alternátoru, ale klidně by do té Lipolky mohlo téct i přes 100A. A opět podle typu auta a výkonu alternátoru až s napětím 15V, tedy 5V / článek.
S baterkama už jsem zkoušel všechno možný i nemožný, ale na tohle bych odvahu neměl. Snad jen s poučeným pomocníkem, který do sekundy po nastartování Lipolky odpojí a i tak bych se bál ty baterky někde nechat volně ležet.
Pokud pomocný zdroj startování , tak 4S /1-2P A123. Nejen rozdíl v napětí 12,6V oproti 14,4V, ale také elektrická a mechanická odolnost.
No, s měřákem jsem do toho nešel, ale vzhledem k tomu, že jsem připojil lipolku, nastartoval, došel k aku a odpojil- cca 3 sec., a dál s ní bez problémů funguju v éru, nebál bych se toho ani příště