To je totiž nejčastější chyba.
A vlastně potvrzuješ má slova, pokud to vztahuješ více na větroně - tam symetrický profil nenajdeš a tedy je diferenciace vlastně vždy nutná.
Pro představu - je to jako by jsi zkoušel výkrut jen s jedním křidélkem - určitě nebude v ose, ale v nejlepším případě s osou otáčení na konci opačného křídla - spíš ale daleko za.
Se stejnými výchylkami (bez diferenciace) bude vždy křidélko pohybující se dolů účinnější.
Mimochodem - i při výkrutu se pracuje s výškovkou a směrovkou
Není to snadné, ale pak ti ani !plusová! výškovka nevadí.
Nesudovitý výkrut můžeš skutečně zaletět jen se symetrickým modelem (profil křídla i podélné seřízení a další).
Větroň nebo motorák...
Jinak ti do toho vždy bude "kecat" některý z nesymetrických parametrů.
Mimochodem, i u všeho "v nule" bude situaci u motoráku komplikovat "krouťák" od motoru a ofukování trupu vrtulovým proudem.