Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
chrpos
|
Napsal: sob 17.11.2018 14:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.2.2011 Příspěvky: 800 Bydliště: KLADNO Obrázky: 37
|
Ahoj tuším, ze ho teď někdo prodává na RC maxi bazaru. Na videu létá hezky.
_________________ LOOP,Su27/Gripen 70EDF/ViperJet 9OEDF/Mig29 2x64EDF/Ardea3m/P51 mz18_hott/
|
|
Nahoru |
|
|
janva9
|
Napsal: sob 17.11.2018 16:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
Ten je od Dynamu, ten je jiný.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
ricrd
|
Napsal: sob 17.11.2018 17:12 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2011 Příspěvky: 40
|
jj od freewingu je vic propracovany
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: ned 18.11.2018 9:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
ricrd píše: Zdravim chtěl by jsem si koupit toto letadlo a rad by jsem znal vaš názor na něj My máme síce model od Dynamu, ale nemyslím, že by to zmenilo trochu špecifické správanie sa tohto modelu. Tak ako tu už kolegovia spomenuli, lieta krásne, je to model, ktorý upúta pozornosť ostatných prítomných modelárov, ale aj okolo stojacej laickej verejnosti. Je treba si však dať pozor na niektoré veci: - ťažisko: hoci sa poloha ťažiska, uvedená v návode, zdá byť neuveriteľná (v porovnaní s ostatnými "bežnejšími" modelmi), treba ju dodržať a potom len mierne "doladiť". - spôsob lietania: obzvlášť keď sa naraz "zídu" tri kritické okolnosti: malá rýchlosť, motory na plný plyn, stúpajúci model. Vďaka "podveseným" dúchadlám (a ich slušnému ťahu) je tu výrazný klopivý moment a model má veľkú snahu dvíhať nos. Dá sa to korigovať (eliminovať) výškovkou, prípadne mixom (plyn -> výšlovka), ale miera účinnosti výškovky je závislá od rýchlosti modelu. Takže ak máš malú rýchlosť a chceš "to zachrániť" tým, že dáš plyn naplno, tak sa priprav na veľké problémy. Ak sa o niektorých modeloch tvrdí, že pri lietaní s nimi musíš predvídať a plánovať prácu s plynom (a výškovkou) dopredu, tak tu to platí na 100%. Ale inak je to krásny model, ktorý krásne lieta a stane sa tvojou srdcovou záležitosťou. Tu je o tom popísané viac: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?cla ... %C4%BEadaj
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: ned 18.11.2018 12:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
mior píše: ... Vďaka "podveseným" dúchadlám (a ich slušnému ťahu) je tu výrazný klopivý moment a model má veľkú snahu dvíhať nos. Dá sa to korigovať (eliminovať) výškovkou, prípadne mixom (plyn -> výšlovka), ale miera účinnosti výškovky je závislá od rýchlosti modelu. Takže ak máš malú rýchlosť a chceš "to zachrániť" tým, že dáš plyn naplno, tak sa priprav na veľké problémy. ...
Trochu jsem se koukal na ta telemetrická data před pádem. Nemohlo spíš dojít ke snížení výkonu regulátorem, kvůli limitnímu napětí baterie? Přece jenom z 20% na 100% plynu bez přímé reakce na rychlost modelu? Navíc i to načasování sedí. Nejpravděpodobněji dojde ke snížení výkonu regulátorem právě při přidání plynu a tím vyvolaném poklesu napětí baterie vlivem vyššího úbytku napětí na vnitřním odporu baterie.
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: ned 18.11.2018 18:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Grugh píše: Trochu jsem se koukal na ta telemetrická data před pádem. Nemohlo spíš dojít ke snížení výkonu regulátorem, kvůli limitnímu napětí baterie? Přece jenom z 20% na 100% plynu bez přímé reakce na rychlost modelu? Isto nie. Do toho grafu sme (pre lepšiu prehľadnosť) dali priebeh len dvoch veličín: polohy plynu a rýchlosti. Ale kompletná telemetria zaznamenáva (okrem ďalších) aj napätie jednotlivých článkov pohonnej batérie. A ich hodnoty vylučujú zníženie výkonu pohonných jednotiek regulátorom vplyvom poklesu napájacieho napätia. Ten pokles rýchlosti (na grafe), hoci som dal plyn naplno, je spôsobený tým, že odozva dúchadiel na pridanie plynu (na rozdiel od vrtule) je (mierne povedané) vlažná. Navyše sa model medzitým dostával do stále prudšieho a prudšieho stúpania, čo pri pohľade zozadu zo zeme (v podstate v pozdĺžnej ose modelu) je klamlivé a pilot má pocit, že stúpanie (vzďalujúceho sa modelu) nie je až také. Nehovoriac o tom, že pridanie plynu postupne ešte zväčšovalo strmosť stúpania (vďaka nízkej rýchlosti letu sa to nedalo kompenzovať výškovkou) a keďže ťah pohonných jednotiek je menší ako hmotnosť modelu, tak (v záverečnej fáze týchto rozhodujúcich okamihov) veľmi strmo (takmer kolmo) stúpajúci model rýchlosť nezvyšoval, ale naďalej znižoval. Až do času 188, kedy sa preklopil a začal padať: to rýchlosť na 2 sekundy stúpla. Ale potom som model z pádu zrovnal (avšak vzhľadom na "blízkosť" zeme sa snažil neklesať, ale stúpať), ale tým sa opäť dostal do fázy znižovania rýchlosti. V určitom momente "záverečných chvíľ" človek pochopí, že model havaruje. Potom ide skôr o to, aby pádom vznikli čo najmenšie škody. Ja som sa v záverečných sekundách snažil s modelom padnúť pri čo najnižšej rýchlosti: takže keď už to bolo "jasné", tak som stiahol plyn na nulu a modelom manévroval (ak sa to vôbec dalo) tak, aby "nenapikoval" do zeme špicou v rýchlosti, ale aby radšej "capol" na zem pomalšie a naplocho.
Přílohy: |
Graf - plyn - rychlost modelu.jpg [ 62.71 KiB | Zobrazeno 8699 krát ]
|
|
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
Naposledy upravil mior dne ned 18.11.2018 18:49, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 18.11.2018 18:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Lítal jsem od Freewingu A 10 (tu velkou), mig 21 a F16. Všechny lítají super, doporučuju!
Objednávám na shop.hepf.com , máš to doma za 3-4 dny, paráda.
H
Přílohy: |
IMG_20180922_173944-01.jpeg [ 247.82 KiB | Zobrazeno 8695 krát ]
|
P1140818.JPG [ 130.88 KiB | Zobrazeno 8695 krát ]
|
|
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
ricrd
|
Napsal: ned 18.11.2018 20:13 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2011 Příspěvky: 40
|
borci diky za vaši odezvu je to poučny ja zatím lital jenom vrtule (krom F18 dmych.64mm)a po pravdě jsem čekal na vaši reakci na to že pohonné jednotky jsou pod křidlama a budu na to davat bacha ,dle mého selského rozumu se to letadlo chova jak origoš bez rychlosti jde do kopru dřive než vrtulak v každym případě do toho ptaka jdu (letadla 2ww německo srdečni zaležitost) ¨DD
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: pon 19.11.2018 8:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Daj potom vedieť, ako sa Ti lieta, budeme radi!
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 19.11.2018 15:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
ricrd píše: borci diky za vaši odezvu je to poučny ja zatím lital jenom vrtule (krom F18 dmych.64mm)a po pravdě jsem čekal na vaši reakci na to že pohonné jednotky jsou pod křidlama a budu na to davat bacha ,dle mého selského rozumu se to letadlo chova jak origoš bez rychlosti jde do kopru dřive než vrtulak v každym případě do toho ptaka jdu (letadla 2ww německo srdečni zaležitost) ¨DD Bez rychlosti to jde do stejnýho kopru jako vrtulák, bez rychlosti je křídlu jedno co je věpředu nebo vzadu... Ale ty éra od freewingu si nechají líbit fakt hodně
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
ricrd
|
Napsal: pon 19.11.2018 16:37 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2011 Příspěvky: 40
|
-:)) jj pravda prosim tě na youtube s tim vzlitavaj aj z travnateho povrchu myslim si že přidova noha bude dost trpět jak si na tom ty honzi z tvými modely je to přeci jen polyš Diky
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: pon 19.11.2018 18:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.9.2008 Příspěvky: 608
|
HonzaS píše: ... Bez rychlosti to jde do stejnýho kopru jako vrtulák, bez rychlosti je křídlu jedno co je věpředu nebo vzadu... ) To je pravda, ale ... Ak máš model, ktorého pohonná jednotka nie je v ose modelu, teda tak ako to má spomínaný Me-262, vzniká klopivý moment, ktorý dvíha predok modelu, tak máš o problém navyše. V rovnakých podmienkach, teda pri nízkej rýchlosti, sa bude F-16 správať inak ako Me-262. F-16-ke pridáš plyn a je predpoklad, že model začne postupne zrýchlovať, bez nejakej snahy vybočovať, dvíhať predok a podobne. Me-262 nie. Mior to popísal presne: pridáš plyn a skôr ako začneš vnímať zrýchlovanoie modelu, vidíš, že model dvíha predok. A výškovkou sa ti nemusí podariť to zrovnať, pretože tento model má pomerne malú výškovku a keďže máš malú rýchlosť, tak sa môže stať, že dvíhanie predku modelu zvíťazí nad jeho zrýchlovaním. A dvíhanie predku modelu, ak nemáš rýchlosť, to je ona spomínaná cesta do kopru.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: úte 20.11.2018 8:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Když bude tráva jako v Nesvačilech tak asi v poho, ale drncání jí vadí, to pak zasuneš příďák.
Moment: jasně. A10 má zas motory nad těžištěm, ale stejně to není kdoví jak zákeřné. ty letadla jsou poměrně nezáludný, jen to chce umět přistávat. Na mlácení to neni, i když odolný to docela je. Už jsem s nima pár tvrdších přistání viděl a vesměs v poho. Navíc Hepf má dost náhradních dílů skladem.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|