Autor |
Zpráva |
AlešM
|
Napsal: úte 11.09.2018 10:20 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
Ahoj Pěkné letadlo, taky se mi objevilo jedno doma . V plánku jsem nikde nenašel udají o doporučovaném těžišti. Vyvazovali jste ledadlo na střed spojovací trubky křídel?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
macekol
|
Napsal: úte 11.09.2018 18:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
AlešM píše: Ahoj Pěkné letadlo, taky se mi objevilo jedno doma . V plánku jsem nikde nenašel udají o doporučovaném těžišti. Vyvazovali jste ledadlo na střed spojovací trubky křídel? máš SZ
|
|
Nahoru |
|
|
AlešM
|
Napsal: čtv 20.09.2018 10:09 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
Ahoj Tak těžiště jsem nastavil na střed trubky. Dobře se to vyvažuje … Letadlo včera zalétnuto … čtyři lety. Pro startu nebylo třeba ani sáhnout na trim . Leta užasne, o hodně lépe než jsem doufal. Trošku mě mrzí, že ho není třeba zalétávat, seřizovat a ladit, na což jsem se těšil. Prostě od začátku léta tak, jak bych si ho seřídí i já. Vertikály naprosto rovné, nožák neuvěřitelný – rovný a velmi snadný. V noži se to s větší výchylkou směrovky překlopí na druhou stranu jen tak mimochodem (jako EPP). Na zádech s ¼ plynu lehce klesá, stačí lehounce tlačit a srovná se ...prostě super. Utažený obraty – neuvěřitelný. Minimálku to snad ani nemá, let v harrieru velmi snadný. Plochou vývrtku na zádech do horizontu to vybere tak, že jenom pustíš směrovku a trošinku přidáš plyn. Pokud směrovku nepustíš a jen přidáš plyn s citem, tak to přestane klesat a drží výšku…. Létal jsem s předchozím letadlem 7-8 roků (GB YAK-55 1800) a byl jsem bezvýhradně spokojen, ale MX2 je naprosto jiná liga. GB YAK byl pouze znatelně ostřejší na křidélka, a MX se tak rychle netočí ani s daleko vetší výchylkou. Vybavení AXI 5325/16, APC 22x10, reg.CC 100ice, Bec CC pro (přijímačové baterky nemám) Váha bez baterek 4125 - 4140g (váha se nemohla rozhodnout ). Na letadle mam jiný kužel – lehčí (původní byl hrozný na pohled a neseděl mi s motorovým krytem), nemám papuče. Používám baterky X6 5200 35C -letový čas 5,45 (zatím nevím kolik budu dobíjet…doufám, že málo) https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 6S-35C-70C Nevím, jak létají letadla ExtremFly (neřídil jsem), ale tohle si prostě musí každý vyzkoušet sám, jinak neuvěří!!!
Pro Macekol ...Letadlo jsem vyvažoval před záletem příčně a na pravé křídlo jsem musel přidat 10g. Zatím mam nalepené závaží používané na ALU disky kolik z venku na křídle. Dotaz - vyvažovali jste ho taky a kolik byl rozdíl? Ještě nevím, jestli to zavází oddělám, nebo ho zavrtám do křídla (ale takto nalepený to nenechám)...uvidím a pak se rozhodnu. Pokud jste ho nevyvažovali, tak bych ho oddělal a hotovo Dotaz na všechny - vyvažujete takovéto letadla před záletem i příčně, nebo to necháváte a dovažujete podle chování za letu?
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 20.09.2018 12:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
AlešM píše: Ahoj Tak těžiště jsem nastavil na střed trubky. Dobře se to vyvažuje … Letadlo včera zalétnuto … čtyři lety. Pro startu nebylo třeba ani sáhnout na trim . Leta užasne, o hodně lépe než jsem doufal. Trošku mě mrzí, že ho není třeba zalétávat, seřizovat a ladit, na což jsem se těšil. Prostě od začátku léta tak, jak bych si ho seřídí i já. Vertikály naprosto rovné, nožák neuvěřitelný – rovný a velmi snadný. V noži se to s větší výchylkou směrovky překlopí na druhou stranu jen tak mimochodem (jako EPP). Na zádech s ¼ plynu lehce klesá, stačí lehounce tlačit a srovná se ...prostě super. Utažený obraty – neuvěřitelný. Minimálku to snad ani nemá, let v harrieru velmi snadný. Plochou vývrtku na zádech do horizontu to vybere tak, že jenom pustíš směrovku a trošinku přidáš plyn. Pokud směrovku nepustíš a jen přidáš plyn s citem, tak to přestane klesat a drží výšku…. Létal jsem s předchozím letadlem 7-8 roků (GB YAK-55 1800) a byl jsem bezvýhradně spokojen, ale MX2 je naprosto jiná liga. GB YAK byl pouze znatelně ostřejší na křidélka, a MX se tak rychle netočí ani s daleko vetší výchylkou. Vybavení AXI 5325/16, APC 22x10, reg.CC 100ice, Bec CC pro (přijímačové baterky nemám) Váha bez baterek 4125 - 4140g (váha se nemohla rozhodnout ). Na letadle mam jiný kužel – lehčí (původní byl hrozný na pohled a neseděl mi s motorovým krytem), nemám papuče. Používám baterky X6 5200 35C -letový čas 5,45 (zatím nevím kolik budu dobíjet…doufám, že málo) https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 6S-35C-70C Nevím, jak létají letadla ExtremFly (neřídil jsem), ale tohle si prostě musí každý vyzkoušet sám, jinak neuvěří!!!
Pro Macekol ...Letadlo jsem vyvažoval před záletem příčně a na pravé křídlo jsem musel přidat 10g. Zatím mam nalepené závaží používané na ALU disky kolik z venku na křídle. Dotaz - vyvažovali jste ho taky a kolik byl rozdíl? Ještě nevím, jestli to zavází oddělám, nebo ho zavrtám do křídla (ale takto nalepený to nenechám)...uvidím a pak se rozhodnu. Pokud jste ho nevyvažovali, tak bych ho oddělal a hotovo Dotaz na všechny - vyvažujete takovéto letadla před záletem i příčně, nebo to necháváte a dovažujete podle chování za letu? Gratulace k záletu! Pokud je to o hodně, tak vyvažuju, 10g je tak na hraně, to bych asi nejdřív proletěl a pak se uvidí. H
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
macekol
|
Napsal: úte 25.09.2018 12:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
AlešM píše: Ahoj Tak těžiště jsem nastavil na střed trubky. Dobře se to vyvažuje … Letadlo včera zalétnuto … čtyři lety. Pro startu nebylo třeba ani sáhnout na trim . Leta užasne, o hodně lépe než jsem doufal. Trošku mě mrzí, že ho není třeba zalétávat, seřizovat a ladit, na což jsem se těšil. Prostě od začátku léta tak, jak bych si ho seřídí i já. Vertikály naprosto rovné, nožák neuvěřitelný – rovný a velmi snadný. V noži se to s větší výchylkou směrovky překlopí na druhou stranu jen tak mimochodem (jako EPP). Na zádech s ¼ plynu lehce klesá, stačí lehounce tlačit a srovná se ...prostě super. Utažený obraty – neuvěřitelný. Minimálku to snad ani nemá, let v harrieru velmi snadný. Plochou vývrtku na zádech do horizontu to vybere tak, že jenom pustíš směrovku a trošinku přidáš plyn. Pokud směrovku nepustíš a jen přidáš plyn s citem, tak to přestane klesat a drží výšku…. Létal jsem s předchozím letadlem 7-8 roků (GB YAK-55 1800) a byl jsem bezvýhradně spokojen, ale MX2 je naprosto jiná liga. GB YAK byl pouze znatelně ostřejší na křidélka, a MX se tak rychle netočí ani s daleko vetší výchylkou. Vybavení AXI 5325/16, APC 22x10, reg.CC 100ice, Bec CC pro (přijímačové baterky nemám) Váha bez baterek 4125 - 4140g (váha se nemohla rozhodnout ). Na letadle mam jiný kužel – lehčí (původní byl hrozný na pohled a neseděl mi s motorovým krytem), nemám papuče. Používám baterky X6 5200 35C -letový čas 5,45 (zatím nevím kolik budu dobíjet…doufám, že málo) https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 6S-35C-70C Nevím, jak létají letadla ExtremFly (neřídil jsem), ale tohle si prostě musí každý vyzkoušet sám, jinak neuvěří!!!
Pro Macekol ...Letadlo jsem vyvažoval před záletem příčně a na pravé křídlo jsem musel přidat 10g. Zatím mam nalepené závaží používané na ALU disky kolik z venku na křídle. Dotaz - vyvažovali jste ho taky a kolik byl rozdíl? Ještě nevím, jestli to zavází oddělám, nebo ho zavrtám do křídla (ale takto nalepený to nenechám)...uvidím a pak se rozhodnu. Pokud jste ho nevyvažovali, tak bych ho oddělal a hotovo Dotaz na všechny - vyvažujete takovéto letadla před záletem i příčně, nebo to necháváte a dovažujete podle chování za letu? Ahoj, ja pricne nevyvazoval. Pouze jsem zvazil kridla, ale i pres celkem velky rozdil ve vaze (P450g a L479g) v projevu letadla problem nepocituji. A to je jeste regl na leve strane, ale nutno dodat, ze jsem jeste pilot zelenac.
|
|
Nahoru |
|
|
AlešM
|
Napsal: úte 25.09.2018 22:58 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
Ahoj Křídla važily 465 (P) a 471(L). Dovažoval jsem ještě před záletem 10g do pravého, aby se letadlo při vyvažovaní nenaklánělo na stranu. Při záletu to bylo v pořádku, tak jsem zaváží vlepil dovnitř do konce křídla. Bez závaží jsem neletěl: (ale asi by to bylo OK i bez něj..tech 10g bych nepoznal ani náhodou). Od záletu chodím létat skoro každý den večer (4x start)..v sobotu a v neděli navíc i ráno (víc než 30startů). Prostě mě to chytlo a je to děsná zábava. Musím upřímně Honzovi Špatnému poděkovat za tohle vlákno o GB MX2.Bez něj bych zůstal pořád u GB Yaka 1800, který mi naprosto vyhovoval po všech stránkách. Létal jsem ho 7 let a nedal bych na něj dopustit. Teprve když jsem objevil tohle 3/4 roku staré vlákno, tak mě to pomalu nahlodalo, až jsem koupil zmíněné MX2. Z letadla jsem absolutně nadšen a ani ve snu bych nečekal, že to bude o tolik lepší, než jsem si vůbec dokázal představit. Axi s APC 22x10 má výkonu dost, z visu to odlétne hodně svižně, dynamika velmi dobrá a průměrný odběr překvapivě nízký. U prvních letů jsem měl čas nastavený na 5min., ale dnes již jsem létal 7min. (čas chodu motoru - pokud uberu plyn pod 10% dráhy, odpočet se zastaví). Do baterky se po letu vejde 3300 - 3800 mAh. Létám spíše klidně, klasickou 3d kolem sebe a nízko, a po celé obloze kam oko dohlédne to rozhodně nehoním....možná proto ten čas Z nožáků s tímto strojem, z jejich rychlosti jak je dokáže zaletět (spíše pomalosti) jsem unesen a navíc je letí velmi lehce a jistě (prostě snadno, jako by to bylo EPP s plochým trupem). Horizontální osmička v noži s půlvýkrutem v překřížení jde utáhnou na pár metrech, vertikální s půlpřemety na koncích je stejná pohoda pro pilota bez stresu klidně i s vybráním ve 3m od země. Plochá vývrtka je taky bez kompromisů a její zastaveni a vytažení nahoru je něco, co neomrzí. Tohle letadlo létá tak nějak samo, všechno mu jde dost lehce a řekl bych, že si s ním najednou připadám o hodně lepší pilot EF letadlo v této velikosti jsem nikdy neřídil, ale teď po tomto zjištění, jak mi MX otevřela oči (řeči o vlastnostech elektrik 2m jsem bral dříve s velkou rezervou…) ohledně letových vlastností, tak by mě opravdu hrozně zajímalo, jak tyhle konkurenční dvoumetry létají. Jestli jsou opravdu letadla EF tak výjimečná jak se říká, nebo je to s tímto kouskem tak nastejno. Honzo ještě jednou díky, za toto vlákno...a za nakopnutí do tohoto neuvěřitelně dobře létajícího letadla (alespo0n z mého pohledu). https://www.facebook.com/groups/1417902674965950/
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 29.09.2018 19:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
EF jsou hodně dobrý, ale to je i tahle MX 2. Takže bych řekl na stejno, díky vysokýmu trupu má ta MX 2 možná i něco navíc. Kdybych si vybíral dvoumetr, určitě bych o MX2 uvažoval jako o velmi pravděpodobným kandidátovi.
H.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 11.10.2018 21:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Tak už na Moravu dorazila další MX-2 A další se prý chystá do Prahy. Mít tak doma na jednu místo... až budu velkej!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
juho
|
Napsal: pát 12.10.2018 17:45 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2018 Příspěvky: 15
|
Ahoj všem,vážně uvažuji o tomto superakrobatu.Jsem ale omezen prostorem pro přepravu.Může mi někdo potvrdit že poloviny výškovky se dají opakovaně snadno demontovat od trupu? Z manuálu jsem to nepochopil.
Díky
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 13.10.2018 10:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Jasný, jsou na dva šrouby nasunutý na trubce (stejně jako křídlo)
Přílohy: |
IMG_20171216_132512.jpg [ 71.59 KiB | Zobrazeno 1586 krát ]
|
|
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
juho
|
Napsal: sob 13.10.2018 13:54 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2018 Příspěvky: 15
|
Honzo,moc díky za jasné obrázky.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 13.10.2018 14:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Není vůbec zač
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
semi
|
Napsal: sob 13.10.2018 20:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.12.2009 Příspěvky: 1164 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Jaký je rozdíl v letovém projevu proti 2,2m? Protože cenový rozdíl v pořízení a provozu nebude velký, tak proč nejít rovnou do 2.2m?
_________________ KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF DS-14
|
|
Nahoru |
|
|
macekol
|
Napsal: sob 13.10.2018 20:42 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
semi píše: Jaký je rozdíl v letovém projevu proti 2,2m? Protože cenový rozdíl v pořízení a provozu nebude velký, tak proč nejít rovnou do 2.2m? Dovolím si odpovědět. MX2 od GB není v 2,2m a já chtěl dvoumetrovku páč su ještě tele
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|