|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
aviatik666
|
Napsal: úte 02.10.2018 5:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Dostala se mi do ruky tato baterie https://www.tsbohemia.cz/apc-akumulator-baterie-rbc2_d11472.html, naměřil jsem na ní 7,5V. Když ji připojím na Raytronic, nebo Turnigy 200W tak po chvilce obě řvou "connection break" (přerušení připojení). Chytrá autonabíječka Bosch svítí jako vánoční stomeček, ovšem vykazuje "nepřipojeno". Co s tím...?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 02.10.2018 5:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Přepni nabíječku na NiXx, dej třeba 0,8A a pusť to do baterky. Až "naskočí" napětí, přepni teprve na Pb.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: úte 02.10.2018 6:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
aviatik666 píše: Dostala se mi do ruky tato baterie https://www.tsbohemia.cz/apc-akumulator-baterie-rbc2_d11472.html, naměřil jsem na ní 7,5V. Když ji připojím na Raytronic, nebo Turnigy 200W tak po chvilce obě řvou "connection break" (přerušení připojení). Chytrá autonabíječka Bosch svítí jako vánoční stomeček, ovšem vykazuje "nepřipojeno". Co s tím...? Pokud ta baterka byla na tom napětí delší dobu, tak je na 99,9% po smrti. Navíc tyhle "originál" baterky od APC jsou celkem problematická kvalita.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: úte 02.10.2018 6:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
jyrry píše: Přepni nabíječku na NiXx, dej třeba 0,8A a pusť to do baterky. Až "naskočí" napětí, přepni teprve na Pb. Zkusit to může. S vysokou pravděpodobností zjistí, že je totálně gumová a nemá kapacitu. Jakmile je u těhle baterek delší dobu malé napětí, je to jasný signál.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 02.10.2018 6:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
aviatik666 píše: Dostala se mi do ruky tato baterie https://www.tsbohemia.cz/apc-akumulator-baterie-rbc2_d11472.html, naměřil jsem na ní 7,5V. Když ji připojím na Raytronic, nebo Turnigy 200W tak po chvilce obě řvou "connection break" (přerušení připojení). Chytrá autonabíječka Bosch svítí jako vánoční stomeček, ovšem vykazuje "nepřipojeno". Co s tím...? Zoufalý pokus je "uvaření". Nic se tím zkazit nedá, už je stejně po smrti. Já tomu stavu říkám "vypláchnutá". Nastav na nabíječce 40V / 1,5A v režimu Li-xxx. Po hodině, dvou by mělo jít napětí dolů. Baterka se může hřát, můžou vyskákat (pískat) zátky (VRLA). Velmi tím urychlíš proces oxidace a to možná až do stavu přerušení můstků, nebo přinejmenším velkého odporu. Ale to jen kdyby sis chtěl hrát. Ta baterka je KO.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 02.10.2018 6:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
O nic nejde, jak píše novfra, chci si hrát a zkusit jí rozchodit. Vyzkouším navržené postupy a mám ještě jeden v záloze. Leží mi tu nabíječka z rusákova z roku cca 1985. Co si pamatuji, tak dokázala nabít skoro každou autobaterii... I tak díky za inspirace.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 02.10.2018 6:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Jak píše jyrry - nabití problém není, postup s režimem NiCd je xkrát ověřený, jde prostě o to pouštět do ní malý proud při větším napětí, aby se chytlo napětí, pak už se dá pokračovat klasickým Pb programem. Problém bude v tom, že po nabití zjistíš, že je celkem na nic, zažil jsem sám s podobnými bateriemi víckrát
|
|
Nahoru |
|
|
karval
|
Napsal: úte 02.10.2018 7:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2018 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
Zbytečná práce s baterkou, která už byla vyřazena pro neschopnost.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 02.10.2018 7:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
karval píše: Zbytečná práce s baterkou, která už byla vyřazena pro neschopnost. Nebyla vyřazena pro neschopnost. Získal jsem ji společně s pěti letadly, dvěma vysílači i s kufry, dvěma nabíječi, deseti elektromotory, spoustou přijímačů a regulátorů, dvěma igelitkami plnými různých pičičáren (kabely, konektory, cca 30 nových zabalených vrtulí), kufrem na nářadí plným různého vercajku a to vše doslova za hubičku od modeláře, který s tím nadobro praštil. Jako bonus dal ke všemu loďku kompletně vybavenou a připravenou k vyplutí. Už jsem z toho cca 90% prodal s 400% ziskem... Baterii kupoval novou, provozoval ji cca rok, potom rok ležela ladem.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: úte 02.10.2018 8:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1166
|
aviatik666 píše: O nic nejde, jak píše novfra, chci si hrát a zkusit jí rozchodit. Vyzkouším navržené postupy a mám ještě jeden v záloze. Leží mi tu nabíječka z rusákova z roku cca 1985. Co si pamatuji, tak dokázala nabít skoro každou autobaterii... I tak díky za inspirace. By mě zajímalo, CO má tahle baterka (kromě toho, že je černá a má dva póly ) společného s běžnou autobaterkou. Mj, pokud ležela rok a koncové napětí je na ní těch cca 7V tak s ní můžeš dělat co chceš - použitelná je už akorát jako závaží
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 02.10.2018 8:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
MPml píše: použitelná je už akorát jako závaží Což tedy mimochodem řečeno vůbec není marné, mě v dílně leží tyto chcíplé UPS baterky tuším čtyři a jako zátěž třeba na lepení bočnic trupu jsou téměř dokonalé
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 02.10.2018 10:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
tomashr píše: Což tedy mimochodem řečeno vůbec není marné
Tak, tak, těžítek není nikdy dost.
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: úte 02.10.2018 10:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
|
Přesně, díky bohu za výměny baterek v UPSkách Slouží mi jich doma teď asi 12, vybíral jsem ty, co byly hezky rovné bez deformací. Fakt dobrá těžítka na cokoliv a snad víckrát použita mimo modelařinu než v ní...
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 03.10.2018 7:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Pb 12V když dává 0 V = Jen těžítko . Ano i ne současně. Dle jak dlouho 0 V a kdy vyrobena. Povětšinou jsem měl v ruce staré Pb accu z UPS. A nikdy se je rozumně rozdejchat nepovedlo. Nedávno se mi do rukou dostala 12 V, 80 Ah, VRLA. Napětí pod 2 V. Byl jsem pesimista. Na Sharku 20 v režimu NiCd se chytala jen na chvilku. Po chvilce jsem vyhrabal udržovací nabíječku DIY. Jednocestné usměrnění diodou D1, omezení proudu odporem R1 (desítky mA). Regeneraci "šišatým" proudem dělá vybíjení během opačné půlvlny, pomocí R2 (jednotky mA). R2 je paralelně k Si diodě D1 tím se mírně sníží stejnoměrné sycení jádra použitého trafa. Shark 20 a DIY byly připojeny současně, tím se chod v režimu NiCd prodloužil na hodiny. A při každém chodu rostlo napětí, pokud o 2 V, znamenalo to oživený další článek. Po asi 2 týdnech a dosažení 13 V, DIY odpojena, a Shark 20 přepojen do režimu Pb accu. Accu nabit do signalizace Plně nabito (Full). Z nominální hodnoty CCA 800 A (tzv. studený startovací proud) tester ukázal 80 % (640 A). - OŽIVENÍ BYLO ÚSPĚŠNÉ PROTOŽE: 1) accu byl vyroben před méně jak 24 měsíci 2) mimo provoz (bez pravidelné údržby ve vozidle) nebyl déle jak cca 6 měsíců.
== Z UPS 12 ks 6V Pb accu (1 až 4V naprázdno) se nepodařilo oživit žádný. Byly starší 10 let.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|