novfra
|
Napsal: ned 23.09.2018 20:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
tomashr píše: Zas na druhé straně je faktem, že když se u vrtačky s LiION 18-20V (což je běžné) použije "správný" motor, tedy s více závity, tak proti "NiCd klasice" 9,6V bude pro stejný výkon odběr poloviční a to už pro LiION zas takový problém není. Nic jiného jsem nepsal. Baterky nedají požadovaný proud, zvedne se napětí. Se divím, že na soutěžích je předepsaný akumulátor, někde "jen" počet článků, někde i kapacita. Co kdyby se na podobnou soutěž přišel svými výkony porovnat někdo s érem, kde má o dvě baterky víc?
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: ned 23.09.2018 21:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
novfra píše: Jestli do nářadí, od kterého je požadovaný nějaký výkon, patří nějaké LiIonky, tak tom rozhodně nejsou 18650! Zejtra tohle dám přečíst obchoďákovi od Hilti, doufám, že si nepotrhá bránici.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 23.09.2018 22:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
skybreaker píše: Zejtra tohle dám přečíst obchoďákovi od Hilti, doufám, že si nepotrhá bránici.
Jojo, poptej se A taky se poptej, jestli už si nějak poradili s těmi napodobeninami. A třeba se ho taky zeptej proč odstranili z webu návrh majitelům NiCd nářadí na jeho likvidaci v jejich firmě. Nebudu tady osočovat firmu Hilti, ale svoje dobrý roky už má za sebou. Škoda, velká škoda.....
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: ned 23.09.2018 22:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Já se nebudu na nic ptát, jen mu dám přečíst tvůj blud. Fakt se k Lionkám nevyjadřuj, jen tady předvádíš opět demagogii. Už to ani není zábavný. Každej si může vyguglit co se do značkovejch akupacků dává.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 23.09.2018 22:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
skybreaker píše: Já se nebudu na nic ptát, jen mu dám přečíst tvůj blud. Fakt se k Lionkám nevyjadřuj, jen tady předvádíš opět demagogii. Už to ani není zábavný. Každej si může vyguglit co se do značkovejch akupacků dává. Jojo, taky se ho zeptej, proč Hilti přestalo používat LiIon 26650. Oni byli jedni z prvních, kdo je použil k naprosté spokojenosti uživatelů
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: pon 24.09.2018 9:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Speciálně Hilti tam do 36V baterek cpe Samsung INR což jsou spec. hybridní typy s přísadou niklu. Hodím ti sem jeden datašít, ať se něčím zabavíš a pak sem můžeš opět hodit nějaký moudra pro obveselení. Předtím než postneš, přečti si jednoduše wikipedii. Pokud v definici a popisu shledáš faktickou blbost, můžeš korekce poslat ke schválení. Čili již x-tá rekapitulace. Ano Lion se ve zn. akunářadí používá a typ 18650 only. Zatím..než přijdou na řadu nový 20700a 21700. Slepý cesty mě nezajímaj, úspěšní je mívají.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 24.09.2018 9:56 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
skybreaker píše: Hodím ti sem jeden datašítA neměl by jsi datasheet přímo z webu Samsungu a nikoliv z ruského úložiště. A nešlo by poslat opravdový DATA sheet a nikoliv "SPECIFICATION OF PRODUCT". Opravdu mi tam chybí graf napětí, i když je tam uvedený odpor 18mOhmu a kapacita měřená při proudu 0,2C, tak to něco napovídá. Za mě běžný dobrý LiOn článek. Já osobně naprosto souhlasím s tím popisem. Jak začali NICD jít přes 1700 (SC velikost) tak to šlo z kopce.
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: pon 24.09.2018 10:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Prostě se z ní dá tahat max 20A kontinuelně..v čem je furt problém?
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 24.09.2018 11:00 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Je to papírově hezká Lionka, nezpochybňuji. Nicméně tam čtu Calculated internal resistance (ohm) 0,04 = 40mOhm. A grafy tomu odpovídají. Při proudu 20A (8C) napětí spadne okamžitě na 3,7V a za 20 sekund na 3,5V. Nevidím problém, aby někdo používal Lionky. Ale opravdu to chce číst data a nikoliv věřit smějícím se obchodníkům. Ale abych ukázal jakým okem na to nahlížím. Tohle je Lipolka 1,8A 5S v modelu. Úmyslně nabitá jen na 20V !!!! místo 21V. Po pomalém rozběhu, kde se z baterky vezme 1,8kW příkonu ji spadne, díky proudu 120A (65C), napětí k 16,1V (tedy 3,22V na článek). Když se model rozletí, což trvá tak 17sekund, tak se proud ustálí kolem 55A (30C) a napětí drží na 17,5V (tedy 3,5V na článek) celou dobu letu do vypnutí motoru (no na konci to opravdu poklesne 17,3V ~ 3,46V/článek). Mezitím se vybilo 930mAh. To, jak drží napětí je nejspíš způsobeno poklesem vnitřního odporu článku při zahřívání, který kompenzuje úbytek elektromotorického napětí chemie článku. Nestaženo z internetu od obchodníka, naměřeno ve vlastním modelu. Příloha:
Avionik ALFA.png [ 68.07 KiB | Zobrazeno 1231 krát ]
Neříkám, že tohle je to co má umět Lionka za €3,65. Ani neříkám, že to akumulátoru prospívá. Ani neříkám, že je to vhodné pro montážníka oken. Jen ukazuji, jaké jsou možnosti a s čím porovnávat.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 24.09.2018 11:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
skybreaker píše: Já se nebudu na nic ptát, jen mu dám přečíst tvůj blud. Fakt se k Lionkám nevyjadřuj, jen tady předvádíš opět demagogii. Už to ani není zábavný. Zatím si mi ale ni z toho nevyvrátil. Možná uber v důraznosti vyjadřování a přejdi k datům a faktům. skybreaker píše: Speciálně Hilti tam do 36V baterek cpe Samsung INR což jsou spec. hybridní typy s přísadou niklu. Hodím ti sem jeden datašít, ať se něčím zabavíš a pak sem můžeš opět hodit nějaký moudra pro obveselení. Předtím než postneš, přečti si jednoduše wikipedii. Pokud v definici a popisu shledáš faktickou blbost, můžeš korekce poslat ke schválení. No tak se na to podíváme. Samsung INR max. odběr 20A SC SCR max odběr 50A (data můžeš brát třeba odtud) http://www.omnitron.cz/download/datasheet/N-1700SCR.pdfOsobě a dlouhodobě mám odzkoušeno, že 50A není pro tuto baterku strop, ale dobře, pojedeme podle dat výrobce A třeba nabíjecí proud. Samsung INR max. 4A SC SCR max 2,6A (dlouhodobě praktikováno 10A a za studena bez ztráty kytičky, modeláři z dob NiCd jistě rádi potvrdí) Čas nabíjení jistě lehce spočítáš. Jak se bude se stářím prodlužovat CV fáze u INR je také jasné. Můžeme také kouknout na odpor. 18mOhmu u Samsung INR oproti 4mOhmu u SCR. Jak bude vypadat napěťová křivka při zatížení v oblasti maximálního povoleného odběru se dá lehce odhadnout. 36V baterie od od Hilti s akumulátory Samsung INR může dát maximální výkon 720W. 36V baterie od Hilti BP10 s NiCd akumulátory SCR může dát 1800W. A to se držím max. povolených hodnot od výrobce baterek. SCR běžně snášejí vyšší odběry.... Takže vidím, že baterie Hilti 36V LiIon je na výkonové úrovni 12V NiCd baterie SCR. 14,4V NiCd už 36V LiIon technologii spolehlivě poráží. skybreaker píše: Čili již x-tá rekapitulace. Ano Lion se ve zn. akunářadí používá a typ 18650 only.
Ano, ale o tom se nikdo nedohaduje Jen bych tu větu trochu doplnil: Bohužel. No a když už si nasadil tón jaký si nasadil, tak se tedy přizpůsobím. Hele, že ty si ředitel přes "downsizing" u bateriového nářadí? Je to horší, méně výkonné, moc to nefunguje, životnost při zatížení nic moc, ale ta energetická hustota baterek... a ano, tady máš pravdu.
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: pon 24.09.2018 12:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Zeptej se nějaký stavební, elektrikářský party jestli by chtěli dělat s vercajkem s NiCd...by tě hnali))
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 24.09.2018 18:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
skybreaker píše: Zeptej se nějaký stavební, elektrikářský party jestli by chtěli dělat s vercajkem s NiCd...by tě hnali)) Čísla, čísla, parametry. Prosím. Argumentuj. Napiš proč je třetinový výkon akumulátoru lepší (nebo je levnější)? Diskutuj, máš ty baterky oměřené? Tak sem dej grafy, podívám se (možná i ostatní). Něco víš a nepodělíš se? Já svoje zkušenosti a měření zveřejnil. Proč Ty ne? A hlavně na mě nechoď s nějakou stavební, nebo elektrikářskou firmou. Vím, komu dělám baterky. Už vidím chlapa, jak s vrtačkou s třetinovým výkonem vrtá na stavbě díru třikrát delší dobu. Ten Tě bude mít fakt rád Hele, nejsi náááhodou ten dealer firmy Hilti Ty? A pokud ne, dával si to tomu "pravému" dealerovi číst? A co na to řekl? Co bránice, vydržela to? A už dostal na stavbě cihlou? To víš, o našince mám vždy strach No nic. Pojďme zpět k tématu. Volty, ampéry, čas, výkon, proud. Nejlépe v čase. Tak jdeme diskutovat. Už je na čase si některé věci vysvětlit. Partu stavebníků bych do toho v této fázi asi netahal, s těmi (třeba) skočím večer na pivo. Tak snad ještě jednu poznámku. Už vidím chlapa na stavbě, jak se štítí sáhnout na vercajk s NiCd akumulátorem. Ten potřebuje NĚCO, co bude fungovat!!!!!! A je mu jedno, jestli to pohání parní stroj, nebo na druhý straně točí klikou stará Blažková. A jestli je někde problém, tak jedině tam, že na to obchodní zástupci některých firem (čti téměř všech) zapomněli.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|