Autor |
Zpráva |
Abu
|
Napsal: stř 18.06.2008 10:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
A mas nejaky duvod pouzivat jine casovani nez "low" ?? (mimochodem mas tam asi chybu, predpokladam ze u mereni s odberem 53A melo byt napsano casovani "high"). Pri "low" ma motor nejlepsi ucinnost a pokud nevypadava ze synchronizace pri rozbehu nebo behu na plny plyn, tak neni duvod tam davat jine casovani.
No a tech 47A na zemi z cerstve nabitejch baterek, znamena ze ve vzduchu bude jiste o neco min, a i kdyby nebylo, tak rozdil 45 - 47 je pro motor nezajimavy, pri vetronarskem stylu provozu (15-30s naplno a pak odpocinek nekolik minut). Samozrejme dobre chlazeni urcite nebude naskodu.
Omezeni plynu na 80% neni vubec dobry napad, motor pojede s nizsi ucinnosti a regulator bude daleko vice zatezovan pri PWM regulaci nez naplno. Jak radi Marek, nechej to jak je, dej nizke casovani, dobre chlazeni a litej na plnej plyn max 30s motoru vkuse.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Marek71
|
Napsal: stř 18.06.2008 10:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 20.4.2007 Příspěvky: 4260 Bydliště: Praha-východ (Měšice)
|
Ešte doplním (Abu ma inšpiroval tou zmienkou o čerstvých baterkách), že ten max. prúdový odber je naozaj len na čerstvé baterky a aj z toho mojho merania za letu je vidieť, že ďalšie špičky už nedosahujú takých hodnot ako prvá prúdová špička.
_________________ Truggy od TeamC - Torch E TR8Te Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
|
|
Nahoru |
|
|
lubak
|
Napsal: stř 18.06.2008 10:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.7.2007 Příspěvky: 310 Bydliště: Banska Bystrica
|
Abu píše: A mas nejaky duvod pouzivat jine casovani nez "low" ?? No v popise pre regulator je uvadzane, ze pre viac polove motorceky sa doporucuje MID timing - ale mozno som to zle pochopil Abu píše: (mimochodem mas tam asi chybu, predpokladam ze u mereni s odberem 53A melo byt napsano casovani "high").
Mas pravdu - uz som to opravil.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: stř 18.06.2008 10:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
lubak píše: LiPol HXT D9 G2 3200mAh 3S na 47A-53A
to su 15C baterky. Ak su +/- to iste ako 4100ky, tak sa priprav na kratky zivot (bateriek).
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
lubak
|
Napsal: stř 18.06.2008 11:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.7.2007 Příspěvky: 310 Bydliště: Banska Bystrica
|
m2 píše: lubak píše: LiPol HXT D9 G2 3200mAh 3S na 47A-53A to su 15C baterky. Ak su +/- to iste ako 4100ky, tak sa priprav na kratky zivot (bateriek).
No su to uz tie zlte G3 - tak uvidime
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: stř 18.06.2008 11:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
lubak píše: No su to uz tie zlte G3 - tak uvidime
keď dosiahneš 50 cyklov - napíš, ako vyzerajú. rád by som ich kupoval, ak budú OK.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
lubak
|
Napsal: čtv 19.06.2008 19:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.7.2007 Příspěvky: 310 Bydliště: Banska Bystrica
|
Takze dnes som bol Filipa 600 zalietnut:
Na pol plynu stupa cca 45°. Pristavanie aj bez nastavenych brzd celkom v pohode.
No najvacsi problem je strasny flutter pri pomerne malych rychlostiach - aj pri rovnom lete bez motoru . A s tym uz asi nic neurobim.
|
|
Nahoru |
|
|
IK33
|
Napsal: pát 20.06.2008 16:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.9.2006 Příspěvky: 234 Bydliště: Slovensko, Lučenec Obrázky: 3
|
Skús prerobiť upevnenie krídielok. Pokiaľ viem tak Filip ich mal na lepiacu pásku a aj to môže byť problém a nemá krídelko vôľu v náhone? Ďalší možný zdroj.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pát 20.06.2008 16:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
lubak píše: najvacsi problem je strasny flutter pri pomerne malych rychlostiach skús podrobne napísať prejav. rezonančné kmity - kde? kmitá celé krídlo (na skrut)? kmitá niektorá ovládaná plocha? má tá plocha vôľu v ovládaní? Lepiaca páska udrží v Proxime krídelko aj klapku bez fluttera do 140km/h, tam by som problém ja osobne nevidel. ako rýchlo s tým lietaš? lubak píše: A s tym uz asi nic neurobim
neurobiť nič s flutterom nie je dobrý nápad.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 20.06.2008 16:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Souhlas s m2, kdyz neudelas nic s tim flutterem, tak on udela brzo neco s tebou, lepe receno s tvym modelem
V zavesech z lepici pasky bych taky nevidel nic spatneho. Zato bych velmi dukladne prekontroloval vule vsech nahonu !!
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
lubak
|
Napsal: pát 20.06.2008 21:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.7.2007 Příspěvky: 310 Bydliště: Banska Bystrica
|
IK33 píše: Skús prerobiť upevnenie krídielok. Pokiaľ viem tak Filip ich mal na lepiacu pásku a aj to môže byť problém a nemá krídelko vôľu v náhone? Ďalší možný zdroj.
Upevnenie kridielok som urobil uplne na novo (aj cely potah kridielok).
Serva som prehodil na ovladanie zo spodu (i ked sa mi stale vole na tych servach nezdaju - som ich aj povodne chcel komplet vymenit)
|
|
Nahoru |
|
|
lubak
|
Napsal: pát 20.06.2008 21:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.7.2007 Příspěvky: 310 Bydliště: Banska Bystrica
|
m2 píše: lubak píše: najvacsi problem je strasny flutter pri pomerne malych rychlostiach skús podrobne napísať prejav. rezonančné kmity - kde? kmitá celé krídlo (na skrut)? kmitá niektorá ovládaná plocha? má tá plocha vôľu v ovládaní? Lepiaca páska udrží v Proxime krídelko aj klapku bez fluttera do 140km/h, tam by som problém ja osobne nevidel. ako rýchlo s tým lietaš? Kmitanie celych kridiel. Rychlost podla mna velmi nizka - bol to prvy zalet po kompletnej prerabke lietadla (kupil som starsi model - asi nie dobre), takze len vystupanie do bezpecnej vysky, otocka a let do roviny bez motora pre vytrimovanie a podobne. A hned po otocke strasny flutter m2 píše: lubak píše: A s tym uz asi nic neurobim neurobiť nič s flutterom nie je dobrý nápad.
No mozem s tym lietat velmi opatrne a pomaly
Alebo komplet prerobit kridla - ono tie kridla su na skrut pomerne makke.
( m2: Proxima II uz vcera dorazila )
|
|
Nahoru |
|
|
lubak
|
Napsal: pát 20.06.2008 21:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.7.2007 Příspěvky: 310 Bydliště: Banska Bystrica
|
Abu píše: Souhlas s m2, kdyz neudelas nic s tim flutterem, tak on udela brzo neco s tebou, lepe receno s tvym modelem
No to mi je uplne jasne.
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 20.06.2008 21:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
No to ty kridla musej bejt uplne gumovy I moji dva nejlehci a nejkreci psoukoleti (0.5kg, 1.6-1.8m) snesou stremhlavy sestup rychlosti 25m/s aniz by se cokoli rozklepalo.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: pát 20.06.2008 22:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Pred rokom som sa s flutterom hral. Urobil som 1.8m krídlo na SkyLady tak, že som dvom krídlam urezal uši, vyhodil preč smrekový nosník a spojil ich troma 30cm uhlíkovými trubkami. Torzná i ohybová tuhosť horšia ako mizerná. Viem preto dosť presne, čo to robí, ako sa to správa. Asi 20 letov som to rozchodil, no raz som doflutteroval až do zeme. Bolo to vždy viac o náhode, ako o riadení - keď to krídlo kmitá, dá sa len dúfať, že rýchlosť klesne pod kritickú, ovládať sa to moc nedá. Preto si myslím, že "neriešiť" je cesta do zeme.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|