Autor |
Zpráva |
HavelAircraft
|
Napsal: čtv 20.09.2018 9:13 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Tomasc- to by mě zajímalo co to bylo za šmejdy. Protože já mám ověřeno na vtc5 odběr 15-20A po dobu 7minut letu. Na plný plyn. Dobijení cca 1500-1800mah. Model by ještě bez problému letěl ale není důvod podvybíjet baterky. Navíc když závodní kolo trvá právě 7minut Vše je podle daného stavu modelu a sady. Předsi jen ani ty motory nejsou 100% a mají dost poškození. Kombat je prostě o nehodách.
Ale taky jeden článek stojí okolo 200kč za kus. Ne 3dolary z číny.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 20.09.2018 9:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@tomashr Mám řadu nemodelářských aplikací kde mi horší články nevadí. Nevadí mi, že z nich nepůjde dostat maximum. Stačí mi když dostanu cca Ah co jsem dobil. Když vím kolik to bylo. U nabíječek s koncem po CC stačí proud krát čas.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 20.09.2018 12:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
V podstatě moje praxe je podobná, jak to vychází jyrrymu... Já bych LiION neshazoval, funkčně jsou zajímavé, životnost proti LiPOL obvykle větší, bezpečnost lepší, to je OK. Jenže se nedá okecat, že už při odběru mírně pod 10C prostě výkon za LiPOL docela citelně zaostává - napětí klesne podstatně víc atd. V leckterém modelu to vadit nebude, netvrdím, že to je automaticky špatně, glorifikovat to ale zkrátka nelze.
Naopak pokud stačí malý odběr, tak je to najednou HODNĚ zajímavé, já třeba létám 4s1p Konion v copteru pro focení s Xiaomi a tam je to lahůdka. Pro vyrovnaný let ale taky stačí cca 8A, takže do 5C...
|
|
Nahoru |
|
|
karval
|
Napsal: čtv 20.09.2018 12:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2018 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
A zase se dostáváme k tomu, že stačí (správně) číst datasheety a potom netřeba spekulovat, jestli je lepší to nebo ono a jestli se jedná o originál nebo padělek. Každá technologie má svá pro a proti a je potřeba s tím počítat.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: čtv 20.09.2018 12:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Jyrry teoreticky ti čísla vychází dobře. Reálně dobíjím o něco méňe protože je tam pokles napětí tudíš i proudu. Ano je třeba počítat s provozem o něco menším napětí. Takže místo 6s použít 7s sadu. Pokles napětí ale není nijak hrozný. Pro porovnání dost schodný s lipolkami. Občas jsou na tom lipolky hůře ke konci letu protože pořád drží větší napětí a najednou jim napětí spadne a letadlo neletí. Já už jsem to psal. Li-ionky vychází lépe při době motorového letu cca 8minut a více. Tam už lipolky jsou těžší na stejnou kapacitu.
Jen chce používat články s návodem. Nechtít po nich něco na co nejsou stavěné. Já mám s lionkama nejdelší dobu letu hodinu. Použití v samokřídle při motorovém letu. Se stejně těžkou lipolkou jsem vydržel 45minut
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 20.09.2018 12:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
tomashr píše: Já bych LiION neshazoval, funkčně jsou zajímavé, životnost proti LiPOL obvykle větší, bezpečnost lepší, to je OK. Jenže se nedá okecat, že už při odběru mírně pod 10C prostě výkon za LiPOL docela citelně zaostává - napětí klesne podstatně víc atd. . mě se povedlo paralelně propojit lion 10čl s lion 5čl, že je něco špatně jsem zjistil, až když jsem se pokoušel ten 5čl samostatně nabít---ta sada neměla ani popálenou smrštovačku, články samozřejmě zničený, ale nijak nevytekli--nic nezapálili. udělat to samé s lipol, tak by to asi probíhalo uplně jinak. kdysi se mi podařilo vyzkratovat novou tvrdou lipol baterku 3čl 1000ma, okamžitě blafla plamenem jako autogen. když jsem se pokoušel to zopakovat u opotřebovaných -už -měkkých lipol stejné značky a kapacity, jen si trochu zakouřili a nic víc. podle mého--pokud je tedy předností lion jejich bezpečnost--případně i vyšší životnost, je to daný právě tím, že jsou měkký--že umí některé lion 30A--možná vteřinu ve skratu, jinak je to blbost, kdyby nebyla, tak bych na sony VTC4 ujel na koloběžce do kopce učitě víc, jak 100m, když mám špičkový odběr--při rozjezdu na jednomotorové 17A--při jízdě i do kopce už jen max 14A a stejně to ty vtc4--30A neumí. v nějakém modelu je to opravdu zavádějící--to mi nenapadá, co by to muselo být za model, kde držíš plnej plyn alespon 5 minut--pylonák? bude to tam někdo vubec zkoušet ? ale opravdu i pro modely to je použitelný pohon, já mám kuli vyšší váze ve Foxovi místo uhlíkové plnou železnou kulatinu jako spojku křídel, klidně bych tam mohl vrátit uhlíkovou a to kilo navíc mít v lion baterkách---takže místo 5minut motorového letu třeba 30 minut.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: čtv 20.09.2018 13:07 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 20.09.2018 13:40 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Protože to stačí....
Modelářské použití akumulátorů je spíše extrém. Za mě je to cenná informace a zkušenost. Pro aku jistě najdu vhodné využití.
A to že jsem se utkal se zmetkem, taky vysvětluje někdy vzájemné neporozumění ohledně Lion.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: čtv 20.09.2018 14:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
HavelAircraft píše: Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii? Asi takhle V podstatě to píšou oba Tomášové Karval a ty.Každá technologie má svoje a holt u aplikace Li-Ion se musí více přemýšlet . A jsme u toho, musí se nejen optimalizovat model , ale i pohon to znamená přizpůsobit možnostem akku,což někteří pacienti Lipol nějak nechápou. Když je někdo zvyklý lítat s cihlou ve stylu rajčák dopředu a čím více ampér,tím větší erekce ,plyn stáhne jen pro řízený pád na zem , tak na tuhle aplikaci rozhodně Li-Ionka není a ani nikdo rozumný to s touhle aplikací nesrovnává.Že to funguje v jiných typech modelů a provozuje se tenhle Li-Ion pohon je taky fakt,viděl jsem.Trošku mě vyvádí z míry ty fejky ale to dnes není problém ani v božských lipol naletět že . Proto bych se tě rád zeptal,kde se dají tebou vyzkoušené články objednat,popřípadě koupit , zdali můžeš zveřejnit tebou používaný pohon,sestavu pro Li-Ion včetně akku ,tedy pokud to není kombatářské knowhow
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 20.09.2018 14:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
HavelAircraft píše: Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii? Roli hraje také cena a bezpečnost (což souvisí, protože pokud si LiION nechají víc líbit, tak snesou i víc zfušované věci okolo). Jinak ale třeba notebooky Apple užívají skoro jen LiPOL - ovšem tam to opravdu není věc dělaná na minimalizaci nákladů...
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 20.09.2018 16:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
............
Naposledy upravil novfra dne sob 10.11.2018 21:03, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 21.09.2018 7:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
V principu to samé (jen v menším) jsou právě ty akupacky pro polní nabíjení na F5J akcích, o kterých jsem se víckrát zmínil. Je to kostka s 20x18650 v uspořádání 4s5p, jelikož se při nabíjení malých sad na tuto kategorii nikdy nejde přes 3A, tak jsme u 5p reálně dost pod 1A na článek... Velká pohoda - malé, lehké, vydrží na víkend (a to mi to ještě dělá v noci powerbanku na mobil ). Jo, tohle je pro LiION téměř ideální stav...
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 21.09.2018 9:44 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Mám něco podobného, ale z Lipolek. Uznávám, že Lion dává v tomto případě lepší smysl. Příloha:
DSC_2380.JPG [ 89.51 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]
V podstatě pro zdroj nabíjení mi Lion přijde jak ideální zdroj. A to vlastně i ty moje podivné články koupené v číně za 3,21$ za kus. Až mi doslouží lipolka 4S10P z 5Ah článků, kde jsem použil staré 10S1P akumulátory z F3Ačka, které na let už nestačily, ale na tohle ano, tak je to asi jasná volba. Jen kde sehnat spolehlivých tak 80článků....
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 22.09.2018 0:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
novfra píše: To největší kouzlo s Lionkama nastane, když se z nich odebírá třeba jen 200-300mA. .
novfra, ty třeba hodně nadáváš na používání lion baterií v nářadí--jasně, nicd byli super, pokud pominem samovybijení--kapacita toho nicd článku byla třeba 1700ma a v reálu se opravdu vybilo 1700ma a do poslední chvíle třeba aku šroubovák točil a měl sílu----ted čistě teoreticky---dotočil někde třeba na chatě, já měl hotovo a další práci plánuji až na příští rok---to nicd článek ustál, že jsem ho odložil na uskladnění uplně vybitý-----ale lipol to takto nedaj, life to takto taky nedaj ---ale možná to daj právě ty lion, protože uměj--í TÍM ŽE JSOU MĚKKÝ --TAHAT POUZE DO 2 TŘETIN. takže když dotahají-aku šroubovák už nemá sílu---do jara jsou stále dobitý alespon jednou třetinou z modelařiny--nové tvrdé lipol--termický větron, na poislední nastoupání--když už regl při stoupání vypnul jsem se konečně chytil--po přistání--cca 45 minut byli ty tvrdý lipolky mrtvý--zničený podvybitím pouze nuzným palubovým odběrem--přijímač---serva. s lionkama by se nikdy nic takového nestalo, na nějaké nuzné miliampérové odběry pouze nutné k řízení modelu by v lionkách po posledním vystoupání modelu---kdy umí lionky ještě otáčet motorem zustávalo pořád dostatek kapacity pro následný termický let, kdy ty lionky krmí už jen palubovku--serva--přijímač. upřimě, nechápu tady u někoho tu nenávist k lionkám-prostě jsou to lionky, hovno daj, ale když se něco podělá, tak se to nepodělá uplně zásadně--jen odejdou a životnost?--800 cyklu?, takže když budu potřebovat nabijet jen jednou ročně, tak bude životnost 800 let ?,
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|