Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 60  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 9:13 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Tomasc- to by mě zajímalo co to bylo za šmejdy. Protože já mám ověřeno na vtc5 odběr 15-20A po dobu 7minut letu. Na plný plyn. Dobijení cca 1500-1800mah. Model by ještě bez problému letěl ale není důvod podvybíjet baterky. Navíc když závodní kolo trvá právě 7minut
Vše je podle daného stavu modelu a sady. Předsi jen ani ty motory nejsou 100% a mají dost poškození. Kombat je prostě o nehodách.

Ale taky jeden článek stojí okolo 200kč za kus. Ne 3dolary z číny.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 9:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@tomashr Mám řadu nemodelářských aplikací kde mi horší články nevadí. Nevadí mi, že z nich
nepůjde dostat maximum. Stačí mi když dostanu cca Ah co jsem dobil. Když vím kolik to bylo.
U nabíječek s koncem po CC stačí proud krát čas.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
V podstatě moje praxe je podobná, jak to vychází jyrrymu...
Já bych LiION neshazoval, funkčně jsou zajímavé, životnost proti LiPOL obvykle větší, bezpečnost lepší, to je OK.
Jenže se nedá okecat, že už při odběru mírně pod 10C prostě výkon za LiPOL docela citelně zaostává - napětí klesne podstatně víc atd. V leckterém modelu to vadit nebude, netvrdím, že to je automaticky špatně, glorifikovat to ale zkrátka nelze.

Naopak pokud stačí malý odběr, tak je to najednou HODNĚ zajímavé, já třeba létám 4s1p Konion v copteru pro focení s Xiaomi a tam je to lahůdka. Pro vyrovnaný let ale taky stačí cca 8A, takže do 5C...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 27.2.2018
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha
A zase se dostáváme k tomu, že stačí (správně) číst datasheety a potom netřeba spekulovat, jestli je lepší to nebo ono a jestli se jedná o originál nebo padělek. Každá technologie má svá pro a proti a je potřeba s tím počítat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:51 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Jyrry teoreticky ti čísla vychází dobře.
Reálně dobíjím o něco méňe protože je tam pokles napětí tudíš i proudu.
Ano je třeba počítat s provozem o něco menším napětí. Takže místo 6s použít 7s sadu.
Pokles napětí ale není nijak hrozný.
Pro porovnání dost schodný s lipolkami. Občas jsou na tom lipolky hůře ke konci letu protože pořád drží větší napětí a najednou jim napětí spadne a letadlo neletí.
Já už jsem to psal. Li-ionky vychází lépe při době motorového letu cca 8minut a více. Tam už lipolky jsou těžší na stejnou kapacitu.

Jen chce používat články s návodem. Nechtít po nich něco na co nejsou stavěné.
Já mám s lionkama nejdelší dobu letu hodinu. Použití v samokřídle při motorovém letu. Se stejně těžkou lipolkou jsem vydržel 45minut

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
tomashr píše:
Já bych LiION neshazoval, funkčně jsou zajímavé, životnost proti LiPOL obvykle větší, bezpečnost lepší, to je OK.
Jenže se nedá okecat, že už při odběru mírně pod 10C prostě výkon za LiPOL docela citelně zaostává - napětí klesne podstatně víc atd. .


mě se povedlo paralelně propojit lion 10čl s lion 5čl, že je něco špatně jsem zjistil, až když jsem se pokoušel ten 5čl samostatně nabít---ta sada neměla ani popálenou smrštovačku, články samozřejmě zničený, ale nijak nevytekli--nic nezapálili.

udělat to samé s lipol, tak by to asi probíhalo uplně jinak.

kdysi se mi podařilo vyzkratovat novou tvrdou lipol baterku 3čl 1000ma, okamžitě blafla plamenem jako autogen.

když jsem se pokoušel to zopakovat u opotřebovaných -už -měkkých lipol stejné značky a kapacity, jen si trochu zakouřili a nic víc.

podle mého--pokud je tedy předností lion jejich bezpečnost--případně i vyšší životnost, je to daný právě tím, že jsou měkký--že umí některé lion 30A--možná vteřinu ve skratu, jinak je to blbost, kdyby nebyla, tak bych na sony VTC4 ujel na koloběžce do kopce učitě víc, jak 100m, když mám špičkový odběr--při rozjezdu na jednomotorové 17A--při jízdě i do kopce už jen max 14A a stejně to ty vtc4--30A neumí.

v nějakém modelu je to opravdu zavádějící--to mi nenapadá, co by to muselo být za model, kde držíš plnej plyn alespon 5 minut--pylonák? bude to tam někdo vubec zkoušet ?

ale opravdu i pro modely to je použitelný pohon, já mám kuli vyšší váze ve Foxovi místo uhlíkové plnou železnou kulatinu jako spojku křídel, klidně bych tam mohl vrátit uhlíkovou a to kilo navíc mít v lion baterkách---takže místo 5minut motorového letu třeba 30 minut.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 13:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 13:40 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Protože to stačí....

Modelářské použití akumulátorů je spíše extrém. Za mě je to cenná informace a zkušenost. Pro aku jistě najdu vhodné využití.

A to že jsem se utkal se zmetkem, taky vysvětluje někdy vzájemné neporozumění ohledně Lion.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 14:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
HavelAircraft píše:
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?


Asi takhle
V podstatě to píšou oba Tomášové Karval a ty.Každá technologie má svoje a holt u aplikace Li-Ion se musí více přemýšlet . A jsme u toho, musí se nejen optimalizovat model , ale i pohon to znamená přizpůsobit možnostem akku,což někteří pacienti Lipol nějak nechápou.
Když je někdo zvyklý lítat s cihlou ve stylu rajčák dopředu a čím více ampér,tím větší erekce ,plyn stáhne jen pro řízený pád na zem , tak na tuhle aplikaci rozhodně Li-Ionka není a ani nikdo rozumný to s touhle aplikací nesrovnává.Že to funguje v jiných typech modelů a provozuje se tenhle Li-Ion pohon je taky fakt,viděl jsem.Trošku mě vyvádí z míry ty fejky ale to dnes není problém ani v božských lipol naletět že . Proto bych se tě rád zeptal,kde se dají tebou vyzkoušené články objednat,popřípadě koupit , zdali můžeš zveřejnit tebou používaný pohon,sestavu pro Li-Ion včetně akku ,tedy pokud to není kombatářské knowhow :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 14:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
HavelAircraft píše:
Já dlouhou dobu přemýšlým proč se obecně používají všude li-ion baterie. Myslím nářadí telefony. Auta. .. a skoro nic nevyužívá li-pol technologii?


Roli hraje také cena a bezpečnost (což souvisí, protože pokud si LiION nechají víc líbit, tak snesou i víc zfušované věci okolo). Jinak ale třeba notebooky Apple užívají skoro jen LiPOL - ovšem tam to opravdu není věc dělaná na minimalizaci nákladů...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 16:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
............


Naposledy upravil novfra dne sob 10.11.2018 21:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.09.2018 7:53 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
V principu to samé (jen v menším) jsou právě ty akupacky pro polní nabíjení na F5J akcích, o kterých jsem se víckrát zmínil. Je to kostka s 20x18650 v uspořádání 4s5p, jelikož se při nabíjení malých sad na tuto kategorii nikdy nejde přes 3A, tak jsme u 5p reálně dost pod 1A na článek... Velká pohoda - malé, lehké, vydrží na víkend (a to mi to ještě dělá v noci powerbanku na mobil :-) ).
Jo, tohle je pro LiION téměř ideální stav...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.09.2018 9:44 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Mám něco podobného, ale z Lipolek. Uznávám, že Lion dává v tomto případě lepší smysl.
Příloha:
DSC_2380.JPG
DSC_2380.JPG
[ 89.51 KiB | Zobrazeno 1352 krát ]



V podstatě pro zdroj nabíjení mi Lion přijde jak ideální zdroj. A to vlastně i ty moje podivné články koupené v číně za 3,21$ za kus.

Až mi doslouží lipolka 4S10P z 5Ah článků, kde jsem použil staré 10S1P akumulátory z F3Ačka, které na let už nestačily, ale na tohle ano, tak je to asi jasná volba.

Jen kde sehnat spolehlivých tak 80článků.... :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.09.2018 12:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
100% jistota je Fasttech


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 22.09.2018 0:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
novfra píše:

To největší kouzlo s Lionkama nastane, když se z nich odebírá třeba jen 200-300mA.
.


novfra, ty třeba hodně nadáváš na používání lion baterií v nářadí--jasně, nicd byli super, pokud pominem samovybijení--kapacita toho nicd článku byla třeba 1700ma a v reálu se opravdu vybilo 1700ma a do poslední chvíle třeba aku šroubovák točil a měl sílu----ted čistě teoreticky---dotočil někde třeba na chatě, já měl hotovo a další práci plánuji až na příští rok---to nicd článek ustál, že jsem ho odložil na uskladnění uplně vybitý-----ale lipol to takto nedaj, life to takto taky nedaj ---ale možná to daj právě ty lion, protože uměj--í TÍM ŽE JSOU MĚKKÝ --TAHAT POUZE DO 2 TŘETIN.

takže když dotahají-aku šroubovák už nemá sílu---do jara jsou stále dobitý alespon jednou třetinou

z modelařiny--nové tvrdé lipol--termický větron, na poislední nastoupání--když už regl při stoupání vypnul jsem se konečně chytil--po přistání--cca 45 minut byli ty tvrdý lipolky mrtvý--zničený podvybitím pouze nuzným palubovým odběrem--přijímač---serva.

s lionkama by se nikdy nic takového nestalo, na nějaké nuzné miliampérové odběry pouze nutné k řízení modelu by v lionkách po posledním vystoupání modelu---kdy umí lionky ještě otáčet motorem zustávalo pořád dostatek kapacity pro následný termický let, kdy ty lionky krmí už jen palubovku--serva--přijímač.

upřimě, nechápu tady u někoho tu nenávist k lionkám-prostě jsou to lionky, hovno daj, ale když se něco podělá, tak se to nepodělá uplně zásadně--jen odejdou a životnost?--800 cyklu?, takže když budu potřebovat nabijet jen jednou ročně, tak bude životnost 800 let ?, :oops:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 60  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz