Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 10.09.2018 19:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7120
Bydliště: Vsetín
Tak se mi podařilo spálit tento motor:

https://hobbyking.com/cz_cz/turnigy-gli ... 840kv.html

podle toho jak jsem ho pitval, byl navinutý 8x0,3mm v 4 závitech do trojúhelníku. Motor má 12 pólových nástavců a 14 magnetu, pokud jsem to dobře odpozoroval, tak byl navinutý jako DLRK.

Stator mám vyčištěný, zkoušel jsem jen cvičně navinout izolovaným drátem (smalt prozatím nemám) ale vejdou se mi dva závity. Buď to mám špatně, nebo regl dva závity nepřechroustá, ale motor se neroztočí.

Zkoušel jsem i zapojení "Half Paralel DLRK ale taky nic...

https://static.rcgroups.net/forums/atta ... K_wind.jpg

Nenašel by se někdo ze zdejších maniaků co by to byl ochotný za nějakou rozumnou cenu převinout s dodržením těch +- 840kV?


Přílohy:
dlrk-winding-diasmal.jpg
dlrk-winding-diasmal.jpg
[ 79.25 KiB | Zobrazeno 3974 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 10.09.2018 19:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7120
Bydliště: Vsetín
Edit:

tak se mi to na to Half Paralel DLRK podařilo rozběhnout, ale s 2 závity podle zvuku otáčky naprosto šílené a odběr veliký aspoň podle teploty pokusného 12A reglu :D

je někde nějaký vztah mezi otáčkama a počtem závitů a typy vinutí?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.09.2018 20:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
U střídavých motorů nevím, ale bylo to i u stejnosměrných tzv. plechovek. U hodně závitů tenkým dátem to chtělo velké napětí, ale malý proud a malé otáčky. Při malém počtu závitů hrubším drátem stačí nižší napětí, jsou vysoké otáčky a bere to vysoký proud.

Jak to máte navinuté s polovičním počtem závitů, tak to bere větší proud. Regulátor má asi nějakou ochranu proti přetížení, která to vypíná.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.09.2018 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7120
Bydliště: Vsetín
Tyto základy jsou mi jasné, jen by mě zajímalo jestli otáčky s počtem závitů rostou lineárně, nebo po nějaké exponenciále. Jelikož jsem sice snížil počet závitů na polovinu, ale ty otáčky byly brutální.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 4:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Ako vsetko v prirode aj motor sa snazi zaujat rovnovazny stav

Vezmi si dc trakcny/seriovy motor, bez zataze sa moze rozletiet lebo otacky idu do nekonecna az nastane rovnovazny/energeticky vyvazeny stav

Znizenim magnetickeho toku sa motor snazi nahnat indukovane protinapatie zvysovanim otacok, zrejme v tvojom pripade je to absolutne nedosiahnutelne a preto otacky idu brutalne hore aj tak to nestaci, inak v ramci dosiahnutelneho vyvazeneho stsvu by to malo byt linearna zavislost, kedze sa nejedna o dc motor este do toho keca menic

Skus si najst teoriu trakccneho serioveho motora s jeho jednoduchou rovnicou


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 5:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
sky59 píše:
... preto otacky idu brutalne hore aj tak to nestaci,...

A nevadí že to řídí BLDC regulátor na základe backEMF?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 5:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Otazka me docela zaujala. O motorech a jejich konstrukci nevim zhola nic. Tak asi prave proto. I kdyz jeden motor do vrtulniku jsem si previnul a funguje uz docela dlouho.
Nasel jsem toto :
https://www.rcgroups.com/forums/showpos ... stcount=17

Jak kalkulator funguje jsem nezkousel (nemam ted cas si s tim pohrat), ale i z tabulky je jasne, ze zavislost zavitu vinuti a Kv je linearni. Pri stejnem poctu zavitu se ale Kv lisi podle typu vinuti.

Nektere regulatory neumi dvouzavitove motory.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 6:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
blesk píše:
Tak se mi podařilo spálit tento motor:
Nenašel by se někdo ze zdejších maniaků co by to byl ochotný za nějakou rozumnou cenu převinout s dodržením těch +- 840kV?


A co se zeptat zde http://www.vsmotory.cz/index.html. Máš to přímo ve Vsetíně a píší
Citace:
Máme zkušenosti s opravy motorů o výkonech 5 W tak i 50 kW.
... :wink: Líná huba, holé neštěstí.

Nebo můžeš dát na moudrou radu sky59 a najít si "teorii trakčních motorů". :mrgreen:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 6:46 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
blesk píše:

podle toho jak jsem ho pitval, byl navinutý 8x0,3mm v 4 závitech do trojúhelníku.


Píšeš " byl navinutý 8x0,3mm v 4 závitech"
ale nepíšeš , jakým drátem jsi navinul . Záleží na celkovém průřezu jednoho závitu . Já musel převinout motor na copteře a dal jsem menší průměr drátu víckrát, aby odpovídal průřez předchozímu závitu . Chodí to bez problémů.
Protože jsi spálil motor a převíjíš ho na stejné vlastnosti a nefunguje to , tak nehledej vztahy kolik závitů a kolik KV . Naviň stejný počet závitů o stejném průřezu . Pak to musí chodit stejně . Hlavní problém je tam dostat to, co tam bylo :D . Já to rozmotával dvakrát, protože se mi nevešel správný počet závitů . Pochopitelně musíš dodržet i směr navinutí i spojení cívek.
Pokud třeba zmenšíš průřez drátu, bude větší odpor a menší proud. Tím bude menší KV - při dodržení počtu závitů. Vše souvisí se vším.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 7:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
jyrry píše:
A nevadí že to řídí BLDC regulátor na základe backEMF?


nie nevadi, a kedze presne neviem co je v nom naprogramovane pisem ze do toho keca aj on..

co je ale iste, a vzdy rovnake, menice sa spravaju tak, ze robia "elektronicky komutator" a zvonku sa javi Ac motor ako DC motor, co sa
uz lahko riadi (signalom z prijimaca)

aky model na simulaciu implementovali do toho konkretneho menica netusim, ale ak mali v umysle aby to bolo podobne zhaviku tak
tam musi byt implementovane nieco ako seriovy motor, otacky sa ustalia s realnou vrtulou kedy sa odoberany vykon vrtulou (a odovzdavany do prostredia) sa rovna vykonu motora.. teda na zemi budu otacky nizsie ako za letu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 12:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
sky59,
ty jsi fakt velký teoretik a googlista...

Prakticky jsou tři možnosti řešení:

1) jebnout se spáleným motorem o zem a koupit nový

2) dodržet parametry použitého drátu a počtu závitů při samodoma převinutí jak psal dudaj

3) nechat to udělat někomu, kdo ví opravdu o co GO


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 14:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
nie som googlista akurat som daval v skole lepsi pozor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 19:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7120
Bydliště: Vsetín
Tak pokusy se daří, dneska jsem to přemotal podle toho DLRK schématu s polovičním počtem závitů (2) víc tam hold s pokusným izolovaným drátem na rozbušky nedostanu. Otáčky už jsou přiměřené, pokud tam budou 4 závity tak to bude OK. Podle toho DLRK schématu jsou vlastně namotané ty závity sériově, takže na té "dvojcívce" je vlastně 8 závitů (u mě teď 4) u toho Half paralel DLRK jsou ty cívky paralelně, takže na té "dvojcívce" je jako jeden závit. Odpovídalo by to i otáčkami i rozběhem. U toho Halfparalel DLRK byl rozběh problematický, cukalo to ale nakonec rozběhlo. U toho "klasického" jakoby seriového DLRK se to roztáčí krásně plynule. Seženu drát a budu zkoušet :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 19:58 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Ach to jsou vzpomínky. Odhaduju tak rok 2004. http://www.sysala.cz/modely/CDROM/CDROM.htm


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 11.09.2018 20:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7120
Bydliště: Vsetín
aviatik666 píše:

A co se zeptat zde http://www.vsmotory.cz/index.html. Máš to přímo ve Vsetíně a píší ... :wink: Líná huba, holé neštěstí.

Nebo můžeš dát na moudrou radu sky59 a najít si "teorii trakčních motorů". :mrgreen:


tam mám svého člověka, ale běžně dělají trakční motory do lokomotiv a s dráty začínají na 2mm :wink:

Edit:

Ten odkaz jsem přehled a mylně jsem si myslel na jinou firmu :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz