|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
RCdrakula
|
Napsal: sob 14.07.2018 10:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 95 Bydliště: Kousek od Prahé
|
Většinou se nic nastavovat nemusí, nabíječky jsou nastavené "pevně". Jinak obyčejná LiPo 4,2 V, LiHV 4,35 V. Minimální napětí není proč nastavovat. Nízkým proudem by se neměly vybíjet pod cca 3,6 V.
|
|
Nahoru |
|
 |
juraj.jurej
|
Napsal: sob 14.07.2018 11:46 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 1967 Bydliště: Nitra Slovensko
|
Napätie nenastavuješ iba nabíjacý prúd. Nastavíš počet článkov a nabíjač si napätie koriguje sám. (napr. 2S, 3S, 4S) a vybíjať na režim "storage" tiež napätie nenastavuješ iba vybíjacý prúd a počet článkov.
_________________ (HORUS X10) - Vitesse V2, Element 2,5m, F5J 3,7m, Loop, Solius, Olympic (Topmodel), FunCub.
|
|
Nahoru |
|
 |
guchar
|
Napsal: sob 14.07.2018 15:55 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 3524 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
@MaxKin Otázku a následnou odpověď nutno obrátit. Takže když má nabíječka umí pro Li-Pol nastavovat napětí na článek, pak musím hledat odpověď na otázku: Jaké Umax na článek, má baterka co budu nabíjet? - Je pravdou, že to často je napevno dle typu Lithiového článku. - Některé(novější) nabíječky mohou mít Umax/článek stavitelné. Od Udolní, krokem, do Uhorní.
|
|
Nahoru |
|
 |
MaxKin
|
Napsal: sob 14.07.2018 17:55 |
|
Zkušený debatér
|
 |
 |
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 416 Bydliště: Praha 9
|
Díky za odpovědi..
Pro vysvětlení , jde o to že některé baterie se mi nafukují a hledám příčinu...
Nastavení mám 3,65 a 4,16 voltu
|
|
Nahoru |
|
 |
Woita
|
Napsal: sob 14.07.2018 19:39 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6551 Bydliště: Písek, ČR
|
Nemáš možnost změřit nějakým opravdu přesným měřidlem, na jaké napětí ta nabíječka baterky skutečně nabíjí (jaké je na nich napětí těsně před ukončením nabíjení)?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
RCdrakula
|
Napsal: sob 14.07.2018 19:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 95 Bydliště: Kousek od Prahé
|
Jenže k vybíjení nedochází nabíječkou, ale modelem. Tam bych spíš hledal chybu. Důležité je, kolik dobíjíš (%) kapacity do baterky.
|
|
Nahoru |
|
 |
Woita
|
Napsal: sob 14.07.2018 21:15 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6551 Bydliště: Písek, ČR
|
Pravda, k nafouknutí může dojít i podvybíjením. Mě se osvědčilo přistávat, když telemetrie hlásí 10,7 u tříčlánku. Mám dost baterek v činné službě, které mají 5 let stáří, spoustu cyklů a jsou pořád (skoro) jako zamlada. Také velké proudy nadýmají. Nafukovaly se mi baterky u modelů, ktzeré chtěly veeeliké proudy (experimentální rychlostní Jet, bral cca 80 A z 2200Ah baterky), tam se mi baterka nafoukla po pár cyklech.
Nabíječka by nafukování fakt způsobovat neměla, pokud nepřebíjí na vyšší napětí. (Proto ta má předchozí poznámka o změření koncového naptí.)
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
guchar
|
Napsal: sob 14.07.2018 23:23 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 3524 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
Jsou značka LiPol accu nafukováním pověstné, u kterých je nafouknutí spojeno se ZHORŠENÍM. Na druhou stranu, jsou LiPol_ky, které ač mírně nafouklé - spolehlivě slouží ještě pár let. Za mne nutno uvažovat hlavně značku, stáří, C-éčka při odběru, hlídání napětí před koncem (pípák hlídající každý článek jednotlivě = u horších accu)..
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|