Autor |
Zpráva |
Golfista
|
Napsal: pon 30.04.2018 20:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Měl jsem od Reicharda jenom trup a myslím, že ten co zrovna stavíš. Po startu mi všichni na soutěžích říkali, že mám křivou výškovku vůči trupu. Po přistání jsem jim ale musel trapně dokazovat, že chyba je v konstrukci a hlavně tuhosti trubky. I malá síla proudu vzduchu od vrtule pootočila celým ocasem o tolik, že to bylo vidět a vypadalo to opravdu nechutně. Nemohl jsem použít ani spojky a kluzné uložení výškovky, jak extrémní vůle to mělo. Musel jsem to celé vyrobit nové. Proto jsem se rozhodl pro vlastní výrobu gondoly i trubky. To sice není dokonalé, ale takové jak já sám připustím. I přesnost sesazení gondoly a kabinky byla otřesná. No prostě jsem rád, že si to můžu kur... sám a podle vlastních představ.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mirek100
|
Napsal: úte 01.05.2018 13:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
graup15 píše: Křídlo.. Propojení křídla a trupu je 8mi pinovým konektorem. (viz fotky) vzhledem ke gumovosti křídla musí být spoj pružný . Tzn konektory v trupu fixní, v křídle na kabelu. Nebylo by lepší mít konektory napevno v křídlech a na kabelu v trupu? Že by se nepletly při strkání křídel do obalů. V trupu jsou přece jen více chráněné při transportu.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 02.05.2018 17:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Jo když jsme u té kabinky...
Nechápu po jakém mejdanu se vymýšlelo uchycení kabinky...?? Na magnetky?? (viz fotka z manuálu) . U gumovky pro začátečníka..proč ne. Ale u velkého modelu? Nechápu. Řešení je naprosto triviální..osvědčené u hromady výrobců kompozitových modelů. Další fotka. (již předělaná kabinka) Ony ale ty magnety docela fungují, měl jsem na jednom modelu... Osobně sice u F5J vesměs používám to, co máš jako alternativu, ale v jistém smyslu je to spíš projev lenosti při stavbě, přilepit uhlíkovou tyčku je totiž jednodušší, než ladit přesnou polohu magnetů. Ad Aladin - já od jisté doby tvrdím, že nejlepší "ekoF5J" od Reicharda je starý Cirrus. Sice je malinko menší, ale konstrukčně ještě vyvážený a bez větších problémů. Mandarin a Aladin už jsou prostě na tu koncepci PS-balsa moc velké a ve výsledku jsou proti Cirrusu možná i méně výkonné, ale zcela určitě konstrukčně problematičtější Cirruse bych i dnes pro zájemce s omezeným rozpočtem klidně doporučil s celkem čistým svědomím, u Mandarina a Aladina bych ale s doporučením váhal více.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 02.05.2018 17:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Golfista píše: Měl jsem od Reicharda jenom trup a myslím, že ten co zrovna stavíš. Po startu mi všichni na soutěžích říkali, že mám křivou výškovku vůči trupu. Po přistání jsem jim ale musel trapně dokazovat, že chyba je v konstrukci a hlavně tuhosti trubky. I malá síla proudu vzduchu od vrtule pootočila celým ocasem o tolik, že to bylo vidět a vypadalo to opravdu nechutně. Jo, tohle potvrzuji, naštěstí to v praxi moc nevadí. Navíc ale Reichard trubky inovoval, podle mě tys měl tu starší verzi jako kdysi já, dnes ale pokud vím už má jiné, které se tolik nekroutí, tohle zrovna je asi vyřešeno.
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: ned 06.05.2018 17:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Zdravím, sleduji toto vlákno velmi pozorně, sice tenhle model nemám a ani nechci,ale nějaké finesy se dají odkoukat. Nicméně měl bych dotaz. Výše ve vláknu je zmínka o fixaci bowdenu v uhlíkové ocasní trubce. Budu něco podobného v brzké době také řešit. Proto se chcu zeptat, zda na to máš nějaký šikulácký fígl, jak to udělat, aby se to neprohýbalo a prostě to fungovalo jak má. Předem díky za vysvětlení a přeji ať se daří. Pavel
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: ned 06.05.2018 17:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Aby se bowden neprohýbal je třeba ho přilepit ke stěně trupu když ne v celé jeho délce aspoň v pár bodech. Vychytávka zní, do bowdenu strčit ocel. drát, napatlat ho lepidlem, vsunout do trupu tak abych neocintal vše uvnitř a přitisknout ho ke stěně trupu pomocí pár magnetů.
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: ned 06.05.2018 18:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
skybreaker píše: Aby se bowden neprohýbal je třeba ho přilepit ke stěně trupu když ne v celé jeho délce aspoň v pár bodech. Vychytávka zní, do bowdenu strčit ocel. drát, napatlat ho lepidlem, vsunout do trupu tak abych neocintal vše uvnitř a přitisknout ho ke stěně trupu pomocí pár magnetů. Ty magnety, to je dobrý nápad! Díky
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 07.05.2018 7:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Já jsem to dělal bez magnetů. Když do bovdenu strčíš ocelovou strunu, která předtím byla stočená, tak se bovden prohne. Po provlečení trupem se tedy sám tlačí k vnitřní stěně trupu. Stačí jen umístit do potřebné polohy, prolít řídkým vteřiňákem a pak zastříknout aktivátorem.
Bylo to takové řešení z nouze. Chtěl jsem použít magnety, ale měl jsem doma jen příliš slabé. Tak jsem to zkusil bez nich a fungovalo.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: čtv 31.05.2018 16:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Graupe, moc pěkná práce. A zkušený přistání na té zahradě A jinak mám podobnou zkušenost se zpracováním modelu Nimbus od Reicharda, takže jsem ho pak rychle prodával.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 25.06.2018 22:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Nechci nikoho citovat a polemizovat o tom, jestli si guláš koupit v dobré hospodě, nebo ho svépomocí i třeba z polotovaru kuchtit doma.
Myslím, že i stavebnice tohoto typu mají nějaký smysl---samozřejmě základ, je to levnější, než kompozit--to je logicky základ, ale jsou tam i jiná pozitiva, než jen finanční pořizovací rozdíl---bez kterého by samozřejmě nemělo smysl takový model koupit.
Alespon třeba já neměl vždy náladu stavět model uplně celý od špejlí, ale jen si na modelu něco předělat, upravit, potunit, to mi vyhovovalo.
navíc páč mám i nějaké kompozity, nikdy jsem s nima nebyl ve vzduchu tak v pohodě a čistou hlavou, jako s nějakou-- ja se říká--SRÁGOROU POTAŽENOU FOLIÍ bo šrám třeba při přistání s kompozitem mi bolel a nedokázal jsem ho brát jako spotřebák.
Že to nejde z nebe pustit po kouli dolu--noo, to bych v Blaníku asi taky nemohl v x kilácích zanořit, nad zemí podrovnat a sednout---musel jsem tedy při uniku z termiky trochu myslet---po pravdě někdy to zvlášt v začátcích byli sestupné manevry tak nejisté, že to večerní pivo chutnalo uplně jinak, než kdybych unikal s kompozitem-----Toliko o mé zálibě, co se týče konstrukčně sračkojdních větronu.
co se týče motoráku---to je u mě už uplně jiná---vubec nechápu ty podivíny, co staví nějaké makety---polomakety--často i vícemotorové---létá to uplně na hovno, absolutně nechápu, proč nelétají všichni pouze s F3A, nebo 3D erama .
Ale je zase pravda--já rád i stavebnicové srágory, bo si vcelku nenáročně zakutím upravou.
Něco jiného je zase určitě koupit srágoru a nechat si ji dokutit, ale jak jsem psal, alespon mě mlátit o zem na svahu s novým naleštěným kompozitem rozhodně radost u srdíčka nedělalo a ledva jsem odstartoval, v podstatě celou dobu letu jsem měl v hlavě---hlavně to ero neškrábni, až budeš přistávat---já si létání s kompozity užít neumím.
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: úte 26.06.2018 14:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
pepin píše: Nechci nikoho citovat a polemizovat o tom, jestli si guláš koupit v dobré hospodě, nebo ho svépomocí i třeba z polotovaru kuchtit doma.
Myslím, že i stavebnice tohoto typu mají nějaký smysl---samozřejmě základ, je to levnější, než kompozit--to je logicky základ, ale jsou tam i jiná pozitiva, než jen finanční pořizovací rozdíl---bez kterého by samozřejmě nemělo smysl takový model koupit.
Alespon třeba já neměl vždy náladu stavět model uplně celý od špejlí, ale jen si na modelu něco předělat, upravit, potunit, to mi vyhovovalo.
navíc páč mám i nějaké kompozity, nikdy jsem s nima nebyl ve vzduchu tak v pohodě a čistou hlavou, jako s nějakou-- ja se říká--SRÁGOROU POTAŽENOU FOLIÍ bo šrám třeba při přistání s kompozitem mi bolel a nedokázal jsem ho brát jako spotřebák.
Že to nejde z nebe pustit po kouli dolu--noo, to bych v Blaníku asi taky nemohl v x kilácích zanořit, nad zemí podrovnat a sednout---musel jsem tedy při uniku z termiky trochu myslet---po pravdě někdy to zvlášt v začátcích byli sestupné manevry tak nejisté, že to večerní pivo chutnalo uplně jinak, než kdybych unikal s kompozitem-----Toliko o mé zálibě, co se týče konstrukčně sračkojdních větronu.
co se týče motoráku---to je u mě už uplně jiná---vubec nechápu ty podivíny, co staví nějaké makety---polomakety--často i vícemotorové---létá to uplně na hovno, absolutně nechápu, proč nelétají všichni pouze s F3A, nebo 3D erama .
Ale je zase pravda--já rád i stavebnicové srágory, bo si vcelku nenáročně zakutím upravou.
Něco jiného je zase určitě koupit srágoru a nechat si ji dokutit, ale jak jsem psal, alespon mě mlátit o zem na svahu s novým naleštěným kompozitem rozhodně radost u srdíčka nedělalo a ledva jsem odstartoval, v podstatě celou dobu letu jsem měl v hlavě---hlavně to ero neškrábni, až budeš přistávat---já si létání s kompozity užít neumím. No mám to nějak podobně i třeba s Optimou, kterou jsěm měl. Zdejší borci je berou jako spotřebku, ale pro mě je éro, které samotné stálo pět tisíc a do toho cca tři a půl - čtyři tisíce vybávko je už poměrně drahá sranda. Tak když jsem s tím šel tak to nebyl moc pohodový polet, pořád jsme myslel, abych s tím nic neudělal. No a tím se vlastně vysvětluje proč je mým nejlétanějším modelem deset let starý, sice nikdy nehavarovaný, ale takovy poodřený Filip 600S...Protože když s ním jebnu, tak se celkem nic nestane. Vlastně i na půl roku stavěný rozsyp je člověk mnohem opatrnější než na nějakou mrchu. Ale tak každému co jeho jest...
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
Naposledy upravil Paolo-K dne stř 27.06.2018 4:03, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: úte 26.06.2018 21:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
re..pepin
Nesmíš to zase tak prožívat..já si třískám na chalupě de fakto jen kompozity. A že bych z toho měl nějakou depresi..to ne.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|