Zdravím. Vyštrachal jsem tu stavebnici A1 větroně. Nicméně s volňásky nejsem moc kamarád a tak bych rád využil bezprizorní šuplíkové rc součástky. To že naroste hmotnost je mi jasné. Idea je následující. Dvě serva do hlavice, táhla bokem.Malou baterku a prijímač do otvoru pro zátež a ten zakrýt balsou a trošku to zkulturnit. Nicméně model má trochu klenutý profil. Ze zdravotních důvodů nemohu požívat laky a podobné chemikálie a tím se dostáváme k jádru pudla. Jde vůbec klenutý profil potáhnout fólií? Neodtrhne se to při vypínání? Předpokládám, že balsalock nebo disperze je nutnost. Zkoušel to někdy někdo? Díky za nápady a podměty.
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
Ano, Bojar, potah Oracover a N11 Solartex. Spodní stranu žeber jsem natřel mírně naředěným Balsalockem. Pod Oracover možná ředit trochu víc a nařít 2x. Aby to nebylo hrbaté, to je pak dost vidět. Nechat zaschnout. Zatím to drží. JH
Ano, Bojar, potah Oracover a N11 Solartex. Spodní stranu žeber jsem natřel mírně naředěným Balsalockem. Pod Oracover možná ředit trochu víc a nařít 2x. Aby to nebylo hrbaté, to je pak dost vidět. Nechat zaschnout. Zatím to drží. JH
Díky za tip, asi to udělám taky takhle, fólie tu mám kilometry, vlies nebo něco jiného bych musel dokupovat.
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
Nemaje zadne stavebnice A1, jsem nemohl provadet zadne upravy. Toz jsem byl z toho moc smutny , ze nemam co upravovat , kdyz vsichni uppravuji.
Az tak jsem byl smutny, ze jsem si nakonec vymyslel vlastni stavebnici A1, kterou jsem pak vyrobil a samozrejme okamzite upravil, abych se nelisil od ostatnich deti.
Ted jiz smutny nejsem, akorat se obcas nachodim ( pro padacek, nebo hadr od gumicuku), viz ne prilis bozi videa .
Jeste technicka .....jeden by neveril, kdyz pouzije osvedcene postupy a technologie ,ze to nemusi fungovat napoprve,... njn, obcas se nedari.
Stavebnice A1 Aerotic vznikla,jako produkt ujeteho napadu vyzkouset na trupu RC verze modelu Ero II , kridla z ruznych modelu Vosa tj. kridla s ruznymi profily ,vzepetim i plochou .
Puvodni, Cizkovo Vosi kridla i zvetseene kridlo od Prochazky z Ero II svymi vykony znacne zaostavaji za kridlem s profilem ,ktery byl navrzen J. Lnenickou.
Ukazka letoveho projevu kridla s originalnim profilem p. Prochazku, pouzitym na modelu ERO II :
Pro srovnani vykonu ... zvetsene kridlo modelu Ero II ( plochou odpovida modelum A3) dava z 50m snury cca 60 -70 s. Nove kridlo z modelu Vosa 2015 , na tomtez trupu, ze stejne vysky dava 90 -140 s , podle toho, jak do toho blbe hrabu.
Profil PP3mod vznikl dle mych pozadavku ( vyssi pronikavost a mala citlivost na nedodrzeni tvaru... proste spejlaty hrbac pro decka) .
Bohuzel ,navrhl jsem konstrukci kridla tak,jako bezne skolni A1 mivaj, no .... se zlou (flutterem) jsem se potazal. Na gumicuku se kridlo pokazde rozkmitalo jako chora smrt a jeste vic mu bylo zima, kdyz jsem lehce roztocil motor na pomocnem pylonu motorizovane Vosy 2015.
Pomohlo az svleknuti stredni casti kridla z potahu (Vlies) a nasledna uprava puvodniho nosniku tvaru I na nosnik skrinovy s vyssi tuhosti v krouceni. Po overeni ze tuhost v krouceni je cca o 1/3 vyssi,jsem kridlo opet potahl Vliesem a je klid. Po technologicko konstrukcni uprave, v prubehu litani letadelko obcas cilene poslu dolu po kebuli (delam machry, budik ukazuje klidne i 30m/s) a kridlo mi nenadava. Zda se, ze mu ani zima neni , viz cca 1.40 min na videu ( totez kridlo bylo pouzito pro zkousky modelu A1 Aerotic) :
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru