Lark
|
Napsal: ned 20.05.2018 14:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Výkonem by to HS-422 stačilo, ale jestli máš ostatní HV a napájená napětím víc než 6V, budeš muset použít na plyn taky nějaké HV. Výkonově ale stačí s momentem kolem těch 3 až 4kg/cm. Jestli kovové nebo plastové převody taky není až tolik podstatné, pokud je servo správně umístěné společně s motorem, aby nebylo namáhané vibracemi. V opačném případu budou trpět i kovové převody. Taky je možnost použít pružné táhlo.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: ned 20.05.2018 14:46 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Pokud máš správně navžené táhlo. (Minimální přenos vibrací) Tak stačí jakékoliv standartní servo. Já standartní serva používám i pro motory nad 100ccm. A nikdy mi žádné neodešlo.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: ned 20.05.2018 14:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Na DLE30 v 2,3m hornoplochu mam na plyne servo Corona DS339HV a zatial bezproblemov.Tiahlo mam z 2,5mm oceloveho spicu na serve je klasicka vydlicka a na pake karburatora je variabilna koncovka.
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 20.05.2018 15:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Taky je důležité, aby při plném plynu nešla klapka až na doraz, takže pozor při trimování. Nejjistejší je to omezil nastavením servo limitem, pokud to vysílač umí.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 20.05.2018 17:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Já dávám na plyn radši rychlejší serva kolem 0,1s/60st. HS422 je skoro 2,5x pomalejší na 4,8V
|
|
Nahoru |
|
|
Boro
|
Napsal: ned 20.05.2018 18:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.12.2010 Příspěvky: 482 Bydliště: SR Obrázky: 4
|
Pani ,
mal som obdobie, ked som spekuloval so servami na plyn u benzinaku. Nakopol ma LV a pouzivam lanko...serva mi uz nekapu a som spokojny...
_________________ Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA
|
|
Nahoru |
|
|
kocispavel
|
Napsal: ned 20.05.2018 19:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.7.2009 Příspěvky: 775 Bydliště: Hodonín
|
Boro píše: Pani ,
mal som obdobie, ked som spekuloval so servami na plyn u benzinaku. Nakopol ma LV a pouzivam lanko...serva mi uz nekapu a som spokojny... Ahoj, můžeš mě "nakopnout" a upřesnit použití lanka? Dík
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 20.05.2018 20:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No nejspíš že servem přes lanko přetahoval pružinu, co na Walbru vrací plynovou klapku do polohy zavřeno, tedy minimální otáčky.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 20.05.2018 23:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
To ale funguje jen u karburátoru, kdy servo přidává plyn taháním. Např. na ROTO 35Vi se ale táhlem tlačí, takže tam by lanko bez předělání páky asi nešlo.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 21.05.2018 5:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Lark píše: To ale funguje jen u karburátoru, kdy servo přidává plyn taháním. Např. na ROTO 35Vi se ale táhlem tlačí, takže tam by lanko bez předělání páky asi nešlo. To funguje na kazdom motore. Staci na povodnu paku pripevnit napr. Sklotextitovu otocenu o potrebny uhol. Robil som to na viacerych motoroch. Aj na Rote.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Bod
|
Napsal: pon 28.05.2018 21:02 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.5.2018 Příspěvky: 1
|
Asi je modřejší tahat lankem plyn do zavření. V případě že lanko praskne, se u benzínu dá periodickým zapínáním a vypínáním zapalování udržet potřebné otáčky motoru k doletu na letiště a k přistání, které by jinak (v nevhodném momentě poruchy) mohlo skončit katastrofou.
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: úte 29.05.2018 8:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
|
Stejně je to řešeno i u dospělých letadel - je třeba použít bezpečné řešení kdy při případné závadě jde plyn automaticky do plna...
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 29.05.2018 9:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Pekna blbost.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|