MomoBrut
|
Napsal: úte 15.05.2018 17:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Létám teď 1,7 kW malého akrobata, nic co bych považoval za výjimečné. Roky na elektry používám jistý postupný rituál uvedení do chodu a rituál po přistání, který mi celou dobu funguje, není důvod to měnit. Vyžaduje to prostě určitou minimální disciplínu uživatele, to je vše a nic dalšího není potřeba. Pilot bez disciplíny je mrtvý pilot. Vkládat do série pohonu další krám s přechodovým odporem, protože by jeden mohl být blbec, mě nepřipadá zrovna systémové. Podle této logiky by 35 % elektro akrobat musel mít takových to vsuvek několik, protože je prostě větší, nebezpečnější a já nevím kde co ... a hlavně by takový jeden konektor ani proudově nemusel stačit.
|
|
Nahoru |
|
|
vitahavlicek
|
Napsal: úte 15.05.2018 18:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 2.1.2012 Příspěvky: 272 Bydliště: PRAHA
|
myslim ze tazatel chce nejake technicke reseni jako pomucku nepredpokladam ze by chtel byt vědomě nedisciplinovaný
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 15.05.2018 18:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Lark píše: Ještě jistější je vypínač s pojistkou... takže žádné náhodné přepnutí nehrozí. Cena je děsná, ... ale cena posekaných prstů je rozhodně mnohem větší. Milovníci spalováku mohou být nevědomě nedisciplinovaní. Nemají ty správné "elektrikářské" rituály zafixované, protože je u spalováků dosud nepotřebovali. Tam je opravdu technické řešení nejlepší volba a to co navrhuje Lark, tedy přepínač s pojistkou, se mi opravdu líbí. Ono totiž všichni víme, že nespornou vyhodou/nevýhodou drtivé většiny spalováků je, že samy se jen tak přepnutím nějakého vypínače nenastartují (tedy s výjimkou těch, co mají palubní elektrický startér) a na to se jejich provozovatel nevědomky zvykne spoléhat. Já, jakožto taky milovník spalováků, ale provozující občas i elektry, právě proto mám značný respekt před elektromotory a než to zapnu, tak vše víckrát zkontroluji. Ale i tak se mi jednou stalo, že se motor roztočil, když se to nejmíň hodilo. Měl jsem zrovna nový 2,4GHz vysílač, se špatně nastaveným fail-safe. S modelem jsem asi 50m od sebe třísknul a z blbého zvyku s FM/AM jsem ztáhl plyn na minimum, položil vysílač na zem a utíkal k modelu (místo abych tam běžel i s vysílačem). Bylo to bohužel ale asi 1m pod obzorem (svah mírně klenutý) a když jsem došel k troskám a zvedl trup, tak jsem svým tělem nejspíš odclonil poslední zbytky 2,4GHz signálu, motor se najednou rozječel na plný výkon a havárií takřka nepoškozené křídlo, jak viselo na kabelech serv se tím vzdušným vírem nekontrolovaně roztočilo tak, že vrtule dokonale rozsekala jeho konce na padrť. Byla to polystýrénová polomaketa BF-109, tak jsem pak musel od pana Alferyho objednat křídlo nové.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 15.05.2018 19:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Na typ radia jsem se ptal protoze to co pouzivam nemusi jit u jineho... Mam Gr. HoTT Mx-20 a na zamceni plynu pouzivam nevyuzity potenciometr, jimz ovladam virtualni spinac a ten blokuje plyn. Ten potak tam proste uz byl a jeho prepnuti vyzaduje jiz trochu jiny pohyb nez zmacknuti cudliku (Eclipse, treba) nebo nechtene drcnuti do obycejneho packoveho prepinace a netreba mi dokupovat ten vypinac s pojistkou. Pouzivam jen overene typy reglu, o kterych si myslim ze se na ne mohu spolehnout. Zakladni zasady jsou jasne, ty dodrzuji tak nejak navykle k tomu vsemu. To vse zatim bez ztraty kyticky
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: stř 16.05.2018 7:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
Riešenie od juraja a igorab ma zaujalo. Budem to riešiť podobne - z boku na trupe dám vyťahovací konektor a vybavené. . Dík.
Rádio mam Futaba T9 a Futaba Fx 20. Zásady bezpečnej prevádzky elektroletov sú mi za tie roky pochopiteľne známe.
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: stř 16.05.2018 11:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
MomoBrut píše: Létám teď 1,7 kW malého akrobata, nic co bych považoval za výjimečné. Roky na elektry používám jistý postupný rituál uvedení do chodu a rituál po přistání, který mi celou dobu funguje, není důvod to měnit. Vyžaduje to prostě určitou minimální disciplínu uživatele, to je vše a nic dalšího není potřeba. Pilot bez disciplíny je mrtvý pilot. Vkládat do série pohonu další krám s přechodovým odporem, protože by jeden mohl být blbec, mě nepřipadá zrovna systémové. Podle této logiky by 35 % elektro akrobat musel mít takových to vsuvek několik, protože je prostě větší, nebezpečnější a já nevím kde co ... a hlavně by takový jeden konektor ani proudově nemusel stačit. S výše uvedenou citací plně souhlasím. Čím větší proudy, tím míň možných přechoďáků a tím i minimálizace množství propojů.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 16.05.2018 12:40 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Pokusím se popsat, jak to mám já. Možnosti jsou taky trochu díky používání vysílače a regulátoru od JETI, tak jestli to půjde i jinde nevím.
Ale základem je, připojený akumulátor = model je ve stavu "odjištěno" a k tomu tak přistupovat. To se snadno říká, ale někdy to nevyjde...
Nicméně používám tyto zásady:
Naprosto ve všech letadlech mám plyn na kanálu č.2, bez vyjímky. Vždy nastavené ve vysílači (2 proto, že se v některých modelech nevejde konektor na 3). Je jedno jak, klidně dejte 3, ale všude stejně.
Regulátor mám nastaven tak, aby se inicializoval při 1,1ms a nastaven tak, aby nešel programovat vysílačem.
Používám blokaci plynu ve vysílači, kterou mám nastavené na 1,08ms. Při staženém plynu je výchylka 1,12ms. Tento rozdíl stačí, aby se regulátor bez aktivované blokace vůbec neinicializoval. Sepnutý spínač blokace plynu je samozřejmě nastaven jako výchozí nastavení a model se bez něj ani nepřepne.
Vždy kontrola a nastavení FailSave !!!! Speciálně s Futabou byl/je problém.
Ale navzdory tomu: zapojeno = odjištěno.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: stř 16.05.2018 16:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Principiálně to mám na Futabě stejně přes výchozí letový režim po zapnutí, který má blokovaný plyn. Přepnutí režimu na jeden z dalších letových, to celé aktivuje, včetně logu telemetrie, stopek, výchylek, exp, mixů, dráhy plynu a já nevím čeho všeho ještě. Ale ten plyn je prostě ta věc nejdůležitější. Zpětné přepnutí do výchozího režimu, blokuje motor, resetuje stopky, vypíná telemetrii a další věci.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 16.05.2018 16:30 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Výchozí letový režim je super i pro kontrolu serv. Musí v něm být vše rovně. Že je v jiném letovém režimu trimováno nevadí, naopak. Ale za mě je důležité, aby se nikde jinde než v "blokovaném" stavu regulátor neinicializoval. Udělám nějaké fotky. A bohužel, některé regulátory, když se vytáhnou z přijímačem, tak se na chvilku roztočí. Taková věc mi nesmí do letadla. Zažil jsem s nějakou čínou.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 16.05.2018 17:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Tome, díky za informace. Uložím si to do studnice vědomostí, i když miluji čmouďáky, ale jednou se to možná bude hodit. Když to půjde takhle dál, může se stát, že nám čmouďáky prostě zakážou.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 19.05.2018 20:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Lark píše: Ještě jistější je vypínač s pojistkou. Pro přepnutí se musí povytáhnout páčka, takže žádné náhodné přepnutí nehrozí. Cena je děsná, ale možná se dá někde sehnat za rozumnější cenu. .... Já ho kupoval tady, cena poloviční.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 28.05.2018 7:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ten prepinac s pojistkou (musi se vytahnout) pouzivam take. Super zalezitost. Mam u elektrickych helin uz od zacatku nekolik zasad. - vsechny prepinace jednim smerem. Takze je blbuvzdorna predletova kontrola. Proste prejedu rukou vsechny prepinace, zapinam radio a model. Vim, ze mam nastaven rezim pro start a zablokovany motor. - motor je blokovan dvema prepinaci z nichz jeden (ten co musi byt prepnut jako prvni) je s pojistkou. - nastavene z odzkousene FS - doplnkova funkce telemetrie, ktera mi nedovoli pustit motor pokud pohonna baterie ma nizsi napeti nez je prednastavene (proti startu s vybitou baterii)
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 06.06.2018 9:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Mimochodem k začátku diskuse - zrovna použití "BEC vypínače" pokládám za hodně problematické, regly se v tomto směru chovají velmi odlišně (a v každém případě je pořád pod napětím značná část elektroniky reglu). Podle mne je v dost ohledech lepší pravý opak, tedy vypínač naopak úplně vynechat (proletovat natvrdo), ať odpadne možný zdroj problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|