Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 5:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2008
Příspěvky: 2560
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Ahojte, budem osádzať cca 1kW motor na 6S LiPol a chcem zabrániť čím najspoľahlivejsie jeho svojvoľnému roztočeniu po pripojení pohonnej akku.

Stačí Bec s vypínačom, či navrhujete i iné riešenie? Čo používate Vy?

Dík.

_________________
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 6:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 741
Dobry for, no pak doporucuji nepripojovat radeji nic nebo pouzivat motor bez vrtule.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 6:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 311
Bydliště: Tišnov
Na vysílači vypínač motoru, je stále vypnutý a zapnu těsně před startem a hned po přistání vypnu. A pak klasické zásady při manipulaci s letadlem, tj vždy stojím za vrtulí a už tak nějak úplně automaticky kontrola páky plynu ve stažené poloze.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 7:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 741
Znám několik modelářů důchodců, kteří celý život létali mastnolety, na stará kolena se pokoušejí přecházet na elektry. A ten zlozvyk nestahovat plyn před připojením baterie k přijímači je překvapuje opakovaně, to že existuje třeba nějaký default režim vysílače, kde je motor v bloku, nemá cenu ani vysvětlovat A vždycky je někdo nebo něco posekáno. Původní dotaz je jako, co mám udělat, když chci nastartovat auto, odpověď zni, před startem zmačknout spojku a vyřadit. A je taky jedno, jestli je to elektra s 50W nebo 5kW motorem. Postup je stále stejný.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 7:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Slušný regulátor neroztočí motor keď sa zapne s hociakou inou polohou plynu než nula..
Slušný vysielač nevysiela iný než nulový plyn keď sa zapne a plynová páka nie je v nule, len pípa a píše "throttle čosi"..
A slušný príjmač má nastavený failsafe a bez signálu by mal posielať vypnutý motor, tesne po zapnutí možno ešte žiadne pulzy..

Takže pri dobrej voľbe pred nákupom je to len o náhodnej poruche. Tej sa nedá zabrániť, žiaľ.

Ja nemám 1kW, nemám väčšinou ani len 300W, tak som zvyknutý držať motor rukou za vrtuľu pri pripájaní baterky.
- strieďák sa zablokovaný nedokáže roztočiť, nemá info o polohe rotora a len trochu zacuká a po sekunde to regl vzdá a začne pípať.
Možno by sa to dalo nejak mechanicky - mať nejaký návlek na čumáku. To je jediná istota ak elektronika zlyhá a nerobí čo má naprogramovaní (viď prvé tri riadky).
Ak už by došlo k tej nešťastnej náhode a regl sa snažil roztočiť, nemohol by.
Ak by žiaľ niečo aj vyhorelo, nebol by to asi taký problém ako 1+kW behajúci pomedzi stojánku pilotov.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 8:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
coro píše:
Ja nemám 1kW, nemám väčšinou ani len 300W, tak som zvyknutý držať motor rukou za vrtuľu pri pripájaní baterky.


Kolik máš těch tlap? Jednou držím baterky, druhou cpu konektor, třetí držím vrtuli... 8O


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 8:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
:) držím celý model za vrtuľu - veď to je najpevnejšie miesto. Položený na kolene alebo stole, zemi..
a druhou strkám konektor, ideálne do pevného protikusu alebo dá sa teda aj v dlani..
No dobre možno niekedy oboma držím za káble/konektory, ale tie by som nepustil keby sa to rozbehlo a hádam niečo rozpojil/vytrhol. Ale prvý prechyt ruky ide zas len na vrtuľu, veď to väčšinou ani nemám za čo iné chytiť.
A radu som sa snažil dať, aby si tam dali nejaký kus handry alebo hoci aj náhubok pre psa, čo to zablokuje,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 9:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
I u těch "mastnoletů" je dobré si zvyknout používat blokování plynu. Je to jen otázka návyky, a pak už to člověk dělá automaticky. Pokud vysílač nemá přímo tuto funkci, stačí si na některý špatně přístupný vypínač, nebo ještě lepší vypínač s aretací a nastavit na něj mix plynu sama do sebe a křivku v celém rozsahu stáhnout na nulový plyn. Spoléhat na stažený knipl je nebezpečné, protože si do kniplu můžeš drcnout při nějaké manipulaci. Píšeš ale o instalaci motoru, tak nechápu v čem je problém. Instalaci přece budeš dělat při odpojeném napájení a bez vrtule, nebo se pletu. A pokud se chceš hrabat v modelu, tak je taky dobré tu vrtuli sundat a jak psali výše, chovat se tak, aby si byl v bezpečné zóně a případně pokud chceš model zkoušet i s vrtulí, tak ti ho někdo přidrží, nebo ho uvaž. Spalováky uvazuji automaticky, protože při startování klečím před vrtulí. :lol: Stačí na to jen smyčka převlečená přes ocasky a zavěšená za 200 hřebík zaražený do země.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 10:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1340
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
TERAZKY píše:
Stačí Bec s vypínačom, či navrhujete i iné riešenie? Čo používate Vy?

Používám vypínač na vysílači - cut-off, který zapnu před starem a po přistání zase vypnu.
Pro všechny modely stejně.
A poté, co jsem si vypnul motor v letu při experimentování s mixem, který se spínal vedlejším přepínačem, mám na přepínači bužírku, takže rozdíl poznám i po hmatu.

Ještě mě napadá, že u regulátoru, které mají vypínač (většinou s BECem), by mohlo pomoci nahrazení vypínače odpojovacím konektroem - před letem odstranit.

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 10:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ještě jistější je vypínač s pojistkou. Pro přepnutí se musí povytáhnout páčka, takže žádné náhodné přepnutí nehrozí. Cena je děsná, ale možná se dá někde sehnat za rozumnější cenu. Na MC-20 mám dva už z výroby. :D Oba jsou v horní části u středu, takže jsou i místě kam se ani náhodně nehrabe.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 10:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
TERAZKY píše:
... Čo používate Vy? .

Jaké máš radio?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 10:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Hlavne netreba ladiť vysielač s nasadenou vrtuľou, pokiaľ je použitá pohonná batéria.
Som raz pri ladení spustil servo tester v obývačke, krvi by sa vo mne nedorezal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ešte že som včas reagoval a bolo to bez úrazu a škôd na nádbytku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 12:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.10.2014
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha - Liboc/Lipence
Blokování elektromotoru:
Pro některé je určitě nejlepší první rada od MomoBruta :-)
A ted trochu vážněji: jakmile se připojí pohonná baterie, je třeba považovat elektromotor s vrtulí pod plným napětím, s max. otáčkami a výkonem. Je úplně jedno zda-li je zapnutý vysílač či přijímač nebo oba současně. A podle toho se chovat. Spoléhat se na slušný regulátor, vysílač či přijímač je dost málo. Na značce nezáleží. Honz74 to napsal zcela jasně.

Pohonný akumulátor 6s/4.5 Ah s příkonem motoru do 2 kW připojuji až na vzletové dráze s vrtulí směrem od stojánky ostatních modelů, plyn zcela stažený a zablokovaný. Před odblokování plynu kontroluji páku plynu ve stažené poloze. Po přistání stažený plyn, blokovaný vypínačem (v mém případě mix plynu do plynu) a hned potom odpojení pohonné baterie. Nastavování regulátoru samozřejmě bez vrtule. Je dobré tento postup dodržovat i u těch nejmenších modelů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 13:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
TERAZKY píše:
Ahojte, budem osádzať cca 1kW motor na 6S LiPol a chcem zabrániť čím najspoľahlivejsie jeho svojvoľnému roztočeniu po pripojení pohonnej akku.

Stačí Bec s vypínačom, či navrhujete i iné riešenie? Čo používate Vy?

Dík.


Neviem do akého modelu to chceš, ale existujú aj také konektorové prerušovače silových káblov. Pri tvojom odbre rátam cca. 60A by to ešte šlo. Dá sa to vyrobyť aj doma, ale vydel som to aj predávať.
Jeden konektor uchytiť na pevno do modelu a druhým ho prepojovať. (Najlepšie Anti spark)
inšp.: https://www.youtube.com/watch?v=lvhfwkFXgRQ

https://www.banggood.com/High-Current-T ... rehouse=CN


Přílohy:
a3575fa716b882cfa39857ad6d376cb0.jpg
a3575fa716b882cfa39857ad6d376cb0.jpg [ 9.02 KiB | Zobrazeno 2227 krát ]

_________________
FrSky Tandem X20


Naposledy upravil juraj.jurej dne stř 16.05.2018 1:46, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.05.2018 13:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Kroměříž
Já se naučil používat zámek plynu, mám ho spojený i se stopkami a nemůžu si to vynachválit. Těsně před letem zapínám a po přistání zase vypnu a nikdy žádný problém..


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], janch a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz