Autor |
Zpráva |
beka
|
Napsal: sob 14.06.2014 7:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.10.2012 Příspěvky: 603 Bydliště: Praha 6 ČR
|
Honzajz píše: Uvazuji koupi heli a nevim jestli zvolit jako zacatecnik bezpadlo nebo padlo. Nikdy jsem s nicim neletal a rad bych rad neco s cim se snadneji naucim.
Zvazuji MiniTitan e325
Predem diky za kazdou radu a zkusenost Hele já začal se simulátorem phoenix, za půl roku trex500 pádlo. K tomu walkera 200, vyhozeny peníze. Potom funcopter, docela to šlo ale až po vyměně gyra se nechal udržet ve vzduchu. Potom přišel blade 130x to pro mě bylo to správny ořechovy, naučil jsem se na něm osmičky, díky cvičení na simu jsem to zvládal lépe, tedˇtu máme dva adepty na učení:blade mcpx-bl a trex 150,obě helinky mají střídavé motory a obě bezpádla, žádnou velkou ůdržbu nepotřebují a lítají z krabice.Kdyby tyto strojky byly před těmi čtyřmi lety co jsem začínal ta by padla volba na jeden z nich.Pořád tvrdím že simulátor je základ.A ještě něco jseš ochotny tomu věnovat čas a PENÍZE!!!! Mě to trvalo rok a třičtvrtě než jsem udělal první kolečko a osmičku, ale jsem poválečny ročník to mě sice neomlouvá,ale mladším to jde rychleji. Jo a titan je dobrej jakkoliv. připravit 3_2_1 tedˇ ostatní do mě to je MŮJ NÁZOR
_________________ MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: sob 14.06.2014 8:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
Ono to ani není o tom jaký kdo má první vrtulník - jestli T-Rex 500 nebo T-Rex 150. Spíše jde o to, že začátky jsou těžké a realita od simulátoru je trochu někde jinde. Začínajícím adeptůp říkám, klidně létejte 2 roky s dvourotoráčkem a podctivě trénujte (pomalá kolečka +osmičky). Pokud je člověk, alespoň trochu šikovný, ovoce se dostaví. Samozřejmě souběžně využívat i simulátor. Náročné jsme to měli my, v dobách bez simulátorů, mizerných zkušenostech. Říkám, že to byly zkušenosti zaplacené zlatem, o kterých se dnešním adeptům může jenom zdát
|
|
Nahoru |
|
|
hosa
|
Napsal: sob 14.06.2014 9:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.1.2012 Příspěvky: 477 Bydliště: Sobotka Obrázky: 2
|
Souhlasím. Taky nejsem žádná mladá ranní rosa a mám oba systémy, každý má své, ale vždy je to o pečlivosti, trpělivosti v seřízení a samozřejmě financích.
|
|
Nahoru |
|
|
mamoulian
|
Napsal: sob 14.06.2014 19:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.11.2009 Příspěvky: 334 Bydliště: Praha 9
|
Já lítám pádlovou 450ku a bezpádlo sem ještě nelítal. Mám spadeno na 550ku v bezpádlu a myslím,že všechno má svoje. Pádlovka je krásnej kus fyziky v praxi,ale je tam hodně údržby. Bezpádlo je mechanickych kurvítek prosté,ale říkám si,jestli ty přepákováni krom jiného neulevují servům. Má někdo postřeh týkající se životností serv,či jejich ložisek?
_________________ Aurora 9T-Rex 550X DominatorT-Rex450sportT-Rex250Phoenix simICharger 208BReaktor 300W 20A
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: sob 14.06.2014 19:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Zalezi jaka serva. Co se tyce DS610, mam na jedne sade priblizne 400letu a drzi. Daleko spis ti odejdou pri padu, nebo pokud nepadas, vymenis je za nejaky novy typ.
Jo, litam je na FBL.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
Tsisters
|
Napsal: sob 14.06.2014 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2011 Příspěvky: 1826
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Kluci pádlovka se musí víc řídit jako bezpádlo, tudíš lítání s pádlem je trošku náročnější. Navíc pádlovka není tak reakčně rychlá jako bezpádlo to:mamoulian na jakou 550-tku máš spadeno? Já mám AGILE 5,5 a maximální spokojenost, k ní lítám bezpádlo Protose a pádlového rexe 500
_________________ AGILE 7,2/ AGILE 5.5/ DEVIL 420/ T-REX 500PRO-Sportline/ RJX X-TRON 500/ EXTRA 300/ FPV QAV 210/
|
|
Nahoru |
|
|
mamoulian
|
Napsal: ned 15.06.2014 19:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.11.2009 Příspěvky: 334 Bydliště: Praha 9
|
Tsisters píše: Kluci pádlovka se musí víc řídit jako bezpádlo, tudíš lítání s pádlem je trošku náročnější. Navíc pádlovka není tak reakčně rychlá jako bezpádlo to:mamoulian na jakou 550-tku máš spadeno? Já mám AGILE 5,5 a maximální spokojenost, k ní lítám bezpádlo Protose a pádlového rexe 500 Od Alignu
_________________ Aurora 9T-Rex 550X DominatorT-Rex450sportT-Rex250Phoenix simICharger 208BReaktor 300W 20A
|
|
Nahoru |
|
|
Andylius
|
Napsal: pon 13.11.2017 0:37 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 13.11.2017 Příspěvky: 1
|
Prepáčte, chcel som sa len opytat: môžem použiť 3-osí gyro pre bezpadlove heli v pádovom? Dakujem
|
|
Nahoru |
|
|
mamoulian
|
Napsal: pon 13.11.2017 16:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 27.11.2009 Příspěvky: 334 Bydliště: Praha 9
|
Andylius píše: Prepáčte, chcel som sa len opytat: môžem použiť 3-osí gyro pre bezpadlove heli v pádovom? Dakujem většinu lze použít jen jako vrtulkové gyro
_________________ Aurora 9T-Rex 550X DominatorT-Rex450sportT-Rex250Phoenix simICharger 208BReaktor 300W 20A
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: pon 13.11.2017 17:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
Ale například velmi oblíbený Spirit se dá využít i s pádlovou mechanikou jako bezpádlo.
|
|
Nahoru |
|
|
Arx
|
Napsal: sob 28.04.2018 20:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2007 Příspěvky: 736 Bydliště: Velvary
|
Zeptám se na pro vás asi samozřejmou věc, ale přiznám se, že já nevím jak to je. Jak vlastně funguje vyrovnávání zadním rotorem, když je na něm stálý náhon od hlavního rotoru? Hlavní rotor má +/- stálé otáčky, a ocasní rotor je zpřevodovaný tak, aby pokud se nezmění úhel náběhu listů ocasního rotoru držel heli v přímém směru? Nebo to ještě dohání gyro změnou náběhu skrze servo ocasní vrtulky které je do něj zapojené a já se při řízení ocasu s gyrem vlastně tak trochu peru?
_________________ Tak teda dobře, já vám na to letiště chodit budu, ale běda vám, běda vám! jestli mi to nepude!
|
|
Nahoru |
|
|
vitahavlicek
|
Napsal: sob 28.04.2018 20:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 2.1.2012 Příspěvky: 272 Bydliště: PRAHA
|
jeto tak perete se zgirem bez neho byse rucne ocas ridil dost obtizne
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: ned 29.04.2018 10:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Nikdo se s nikým nepere. Mezi přijímač a konečný ovladač vyrovnávacího rotoru (servo) je zařazeno gyro. Gyro je krabička se senzorem, který hlídá úhlovou rychlost otáčení okolo dané osy. U nás, v našem případě hlídá rachlost otáčení okolo osy hlavní hřídele. Gyro má za úkol držet úhlovou rychlost 0°/s . Pokud je hodnota 0°/s pak to v praxy vypadá tak, že ocas se nikam neotáčí. A vrtulník drží směr či visí bez toho pootáčení ocasem. Kniplem směrovky - vrtulky ale mi tomu gyru můžeme říct, aby otáčelo s vrtulníkem přes tu osu hlavní hřídele na jednu či druhou stranu. Tak, že gyro v tom jednom našem zamýšleném směru převede povel otáčení na úhlovou rychlost otáčení dle velikosti výchylky kniplu a tu se snaží konstatně udržet. Proč konstatně? Protože kdyby pouze poslouchalo holý povel od přijimače a nepřevedlo jej na ony stupně úhlové rychlosti, na obě strany by se vrtulník otáčel různě rychle, přitom bychom měli na ovladači knipl stejně vychýlený. Dálší věc kde by to vadilo jsou třeba piruety v dopředném letu. Ocasní rotor vlivem dopředného letu překonává odpor vzduchu při piruetě a rychlost otáčení během letu by se měnila. Úplně to ničemu nevadí ale je o hodně lepší když ta úhlová rychlost otáčení je stále stejná a konstatní. Během těch piruet v dopředném letu to vypadá tak, že ty držíš stejně vychýlený knipl směrovky ale jelikož se mění potřebný výkon k překonání reakčního momentu od rotoru a odporu vzduchu při dopředném letu, gyro se servem hýbe podle toho, zda úhlová rychlost klesá (pak přidá na výchylce) a nebo se blíží požadované rychlosti. Ty sice s kniplem nehýbešš - určíš gyru onu úhlovou rychlost, ale gyro maká se servem už samo, dle své úvahy a logiky aby splnilo Tvůj povel k udžení konstní piruety během letu. Snad jsem to popsal srozumitelně.
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: ned 29.04.2018 12:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Tohle je odborný výklad toho co jsem Ti říkal na letišti laicky.Základ je koupit skutečně funkční gyro a k tomu vrtulkové servo na odpovídající ůrovni.Po správném seřízení se už o nic nestaráš.Kromě řízení.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Arx
|
Napsal: ned 29.04.2018 13:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2007 Příspěvky: 736 Bydliště: Velvary
|
Toho bohdá nebude, abych já létal nějaké piruety! Dle mých reálných možností bych to viděl tak na kolečka, osmičky a s vytřeštěnýma očima možná nějaký přemet a výkrut a totální majstrštyk zaviset hlavou dolů. Když tady píšu nějaké moje představy a požadavky, tak se to v 99% zvrtne do akrobatických speciálů, ale já si chci opravdu jenom pohodově polétat a ne honit motyku po poli. Chci si u toho zarelaxovat, ne se totálně vynervovat!
_________________ Tak teda dobře, já vám na to letiště chodit budu, ale běda vám, běda vám! jestli mi to nepude!
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|