Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 100 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: úte 24.04.2018 20:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj Petře. Mám od kontroniku:

JIVE : nejnižší plyn otevřeno 13% ( roztáčí už od 11% ) ATV / END POINT je -100 +100

KOBY : nejnižší plyn otevřeno 13% ( roztáčí už od 10% ) ATV / END POINT je -100 +100

MINIJAZZ 20 : nejnižší plyn otevřeno 20% ( roztáčí už od 9% ) ATV / END POINT je -100 +100

Až se někdy spolu potkáme, můžeme vyzkoušet proč to tak je.

PS: kdysi jsem měl rádio od HiTecu Auroru 9 a tam ty kontroniky taky roztáčeli podobně nízko. Ale hodnoty si již nepamatuji. Ale rozhodně do 20% .


Přílohy:
JIVE.jpg
JIVE.jpg
[ 47.54 KiB | Zobrazeno 3801 krát ]

FADEC.jpg
FADEC.jpg
[ 51.08 KiB | Zobrazeno 3801 krát ]

MINIJAZZ20.jpg
MINIJAZZ20.jpg
[ 61.24 KiB | Zobrazeno 3801 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: úte 24.04.2018 20:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Shoď regl do továrního nastavení a vem to vše od nuly. Včetně lipol modu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 3:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
mulda píše:
Taky nechápu proč to točí tolik.Pokud počítam dobře,tak mi vychází,že na 21% by to mělo točit cca 650 ot./min a ne 1600.Když to zvýšim ještě o 10%,tak už se dostávam přes 2000.
Motor tam je Align 750mx 530kv,hlavní kolo 118z,pastorek 14z a baterie 12S lipo.


No ono to podle kalkulatoru takhle priblizne vychazi.
Zadej si sva data sem: http://calc.kfmconsulting.se/

Podle me ti nepomuze nic nez zmena motoru na nizsi KV, neco okolo 350. Nebo mene clanku na baterii. Cca 8S.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 5:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Mne to nevychází. Jeho otevření regulátoru neodpovídá tomu jak by to přibližně mělo vypadat v provozu dle logiky a i dle toho co hází ta mrmelcalculate. Výpočet (dle mrmelcalculate) mi vychází, že při 50% otevření by měl točit 1700ot/min. jen že on je točí už při 20%.


@Mulda :

Tak ještě jednou.

Motor KV:
Hl. převodové kolo počet zubů (spočítat :mrgreen: ) :
počet článků lipol:
Pastorek - počet zubů:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 11:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Zadavas tam neco blbe.
KV530, 12S, 118 hl. kolo, 14 pastorek, Jive mode4, efektivita motoru 90%, governor, ATV not adjusted.

Throttle 55%: 2292
Throttle 60%: 2411
Throttle 63%: 2482
Throttle 67%: 2577
Throttle 70%: 2649
Throttle 73%: 2720
Throttle 76%: 2792
Throttle 80%: 2887

coz je podle me proste moc. I kdyz se vykaslu na kalkulatory a berunominalni napeti baterie, tak :

44,4V x 530KV / 8,42 (118/14) = 2794 otacek pri 100% otevreni reglu. 3172 otacek pri plne nabite baterii.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 12:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.8.2016
Příspěvky: 151
Tak podle tohodle kalkulátoru mi to už vychází taky.Předtim sem to počítal podle jedný aplikace v mobilu a vycházelo to úplně jinak.
To znamená,že problém neni v reglu,ale v mích výpočtech.
Co s ale bude nejlepší změnit?Změna převodu nepřichází v úvahu,protože tam už neni místo.Motor se mi taky moc jinej kupovat nechce,protože tenhle sem kupoval nedávno.Dělá se vůbec motor s tak nízkým kv?
Nejradši bych zkusil snížit počet článků.Kdybych dal těch 8 článků,klesnou jen otáčky,nebo i výkon?Jde mi o to jestli to můžu jen tak jednoduše vyřešit změnou baterie,aniž bych měnil cokoliv jinýho.

P.S. Spočítal sem ty zuby a fakt je to 118 a 14.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 12:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Mas moznost dat jiny motor nebo snizit pocet clanku. Motory se delaji, sahnul bych po 4035.
http://www.modelsport.info/X-NOVA-MOTOR ... spx?page=2

takhle vychazi 300KV
Throttle 55%: 1297
Throttle 60%: 1364
Throttle 63%: 1405
Throttle 67%: 1459
Throttle 70%: 1499
Throttle 73%: 1540
Throttle 76%: 1580
Throttle 80%: 1634

a takhle 400KV
Throttle 55%: 1729
Throttle 60%: 1819
Throttle 63%: 1873
Throttle 67%: 1944
Throttle 70%: 1998
Throttle 73%: 2052
Throttle 76%: 2106
Throttle 80%: 2178

Nejlepe se jevi nechat to jak to mas a jen jit na 8S
Throttle 55%: 1527
Throttle 60%: 1607
Throttle 63%: 1654
Throttle 67%: 1718
Throttle 70%: 1765
Throttle 73%: 1813
Throttle 76%: 1861
Throttle 80%: 1924
Vykon tam bude stale, ale zvedne se ti proud. Odhadem tam bude 150% proudu co je tam ted pri 12S. Nevim kolik tam tece ted pri letani. 8S by ale asi chtelo vetsi kapacitu aby jsi zachoval dobu letu.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 19:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj a nešlo by to vymyslet třeba tkhle?

http://www.aligntrexstore.com/CNC-Slant ... _2261.html

Plus dát nějaký adekvátní pastorek.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 22:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.8.2016
Příspěvky: 151
pkotatko píše:
Mas moznost dat jiny motor nebo snizit pocet clanku. Motory se delaji, sahnul bych po 4035.
http://www.modelsport.info/X-NOVA-MOTOR ... spx?page=2

takhle vychazi 300KV
Throttle 55%: 1297
Throttle 60%: 1364
Throttle 63%: 1405
Throttle 67%: 1459
Throttle 70%: 1499
Throttle 73%: 1540
Throttle 76%: 1580
Throttle 80%: 1634

a takhle 400KV
Throttle 55%: 1729
Throttle 60%: 1819
Throttle 63%: 1873
Throttle 67%: 1944
Throttle 70%: 1998
Throttle 73%: 2052
Throttle 76%: 2106
Throttle 80%: 2178

Nejlepe se jevi nechat to jak to mas a jen jit na 8S
Throttle 55%: 1527
Throttle 60%: 1607
Throttle 63%: 1654
Throttle 67%: 1718
Throttle 70%: 1765
Throttle 73%: 1813
Throttle 76%: 1861
Throttle 80%: 1924
Vykon tam bude stale, ale zvedne se ti proud. Odhadem tam bude 150% proudu co je tam ted pri 12S. Nevim kolik tam tece ted pri letani. 8S by ale asi chtelo vetsi kapacitu aby jsi zachoval dobu letu.



Taky bych radši vyměnil baterky než motor.Mam ale strach z toho nárůstu proudu,aby pak ten jive 80 stačil a nemusel sem kupovat 120.Lítam teda jenom klidně(snažim se maketově),občas si zaletim trochu svižnější let s nějakým tim souvratem,ale to je všechno.Jakej tam teď teče proud nevim,nemam to za letu jak změřit,ale myslim si že to moc nebude.Jediný co vim je,že po 9min letu dobíjim cca 3600mAh.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: stř 25.04.2018 22:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.8.2016
Příspěvky: 151
OPR píše:
Ahoj a nešlo by to vymyslet třeba tkhle?

http://www.aligntrexstore.com/CNC-Slant ... _2261.html

Plus dát nějaký adekvátní pastorek.


Samozřejmě změna převodu by byla nejjednodušší a nejlevnější řešení,ale bohužel to nejde,protože mezi motorem a servama mam teď tak 2mm,takže ho už blíž šoupnout nemůžu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: čtv 26.04.2018 8:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
2mm není zas tak moc hodně, třeba by šli profrézovat bočnoce a malinko posunout lože motoru kam potřebuješ.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: čtv 26.04.2018 14:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.8.2016
Příspěvky: 151
Profrézovat bočnice určitě probelm neni,ale já nemůžu šoupnout motor směrem k hlavní hřídeli z toho důvodu,že by už dřel o serva cykliky.Musel bych nějak posunout i ty serva,ale to bych musel asi udělat celý bočnice nový.


Přílohy:
20180426_150730.jpg
20180426_150730.jpg
[ 74.08 KiB | Zobrazeno 3585 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: čtv 26.04.2018 16:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Hmmm to je polízanice tedy.

No tak buď budeš ubírat články v sadě. Ve vrtulnících velikosti 600mm list se běžně létají 10S. V lehčích mašinách můžeš dokonce i 8S.

Asi by bylo dobré taky vědět, jakou budeš mít cca vzletovou hmotnost. Zvaž kolik máš s 12S vzletovku a pak dej na váhu komlet heli bez accu. To jen tak orientačně ať máme představu zda je 10S schůdné řešení.


Další variantou je nový motor. Píšeš, že se ti moc nechce kupovat nový motor, že tento máš nedávno pořizovaný.

Tak že pokud to vidím správně ideální volbou pro Tebe by bylo accu 10S s pastorkem 12 zubů. Řekněme že by ses byl schopný dostat někam na cca 1500 ot/min (teoreticky odhadem)



PS: omlouvám se za ten odkaz na 118t převodoé kolo. :mrgreen: já už u toho asi spal nebo nevím co. :mrgreen:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: čtv 26.04.2018 21:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.8.2016
Příspěvky: 151
Právě že mě se tam nevejde ani ten 12z pastorek.S originálním motorem 600 mx tam byl 13z se 112z kolem.
Když sem kupoval tenhle motor,kterej má větší průměr než ten origo,musel sem si k tomu koupit i jiný lože,pastorek 14z a kolo 118z,aby se posunul víc dopředu a vůbec se tam vešel.Kdybych tam teď dal 12z tak už budu dřít pláštěm o serva.I s tim 13z by to bylo dost natěsno.Ono se to nezdá,ale mezi 14z a 12z pastorkem je docela rozdíl v průměru.
Nezbejvá mi nic jinýho než 8s nebo jinej motor.
Mam tu nějaký 4s baterky do letadla,tak si udělam sériovou propojku a vyzkoušim to na ně,co to udělá.
Zkoušel sem to zvážit,ale moje digitální váha je jenom do 2kg a tak sem to musel zvážit obyčejnou osobní a ta moc přesná neni(ani nevim jestli váží dobře).Vychází mi to na cca 6kg bez baterek a něco málo přes 7kg s baterkama 2x6s 4000mAh(mam pod helinou 2,5 kilový závaží,kvůli lepšímu projevu).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: T-rex 600efl-pomoc s doladěním
PříspěvekNapsal: pát 27.04.2018 15:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Tedy pane jo 7kg na 600 to už je pořádnej cvalda :mrgreen: a tak to klidně nalož pořádnýma baterkama. Když už taháš mrtvolu, tak ať to alespoň něco dělá.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 100 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz