Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
STL soubory pro tisk rukavic a bot jsem stáhnul oboje asi z thingiverse a zvětšil si je pro svojí potřebu ve slicru, dá se čarovat i s tloušťkou stěny nebo vnitřní výplní. Loni jsem to tisknul z PET-G, letos už si lecos tisknu i ze zatím velice málo rozšířeného materiálu ASA a tenhle materiál MOŽNÁ taky jde vyhladit v acetonových parách jako ABS, který je mrcha na tisk a nemám ho rád, netisknu z něj. Pokud by to šlo vyhladit, tak by na botech a rukavicích nebyly tolik znát vrstvy tisku (příležitostně to na něčem vyzkouším). Jednoduchá poutka řidiček napasovaná na rukavice jsem si ve Sketchupu modeloval sám. Jo, moje boty mají uříznutou patu už od toho, kdo tu botu naskenoval a vystavil (tvrdím všem, že to je para úprava), tiskne se to v poloze že to sedí na té patě. Použít by šla i třeba tato bota, ta má i patu a podrážku přitom slušnou (o podrážku jde, při nízkým průletu je vidět ) https://www.thingiverse.com/thing:1553117 Soubory v STL můžu pro inspiraci mailem poslat, do všeho vytisknutého jsem pak různě vrtal díry, odřezával aby to šlo nasadit na pahýly rukou, prošroubovat a zakrýt rukávem atd.
P.S. Ta ruka zaťatá v pěst je asi tento soubor https://www.thingiverse.com/thing:1398942 , od začátku jsem rezignoval na to vytisknout si pěst a pak jí nějak barvit tělovou barvou, tak je černá a opět tvrdím ostatním, že to je černá rukavice, ono to i koresponduje s tím, jak je pilot i v létě nabalenej.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Martine, to samé se mi stalo s osičkou serva na Rané. Náprava úplně jednoduchá delší osičku jsem udělal z čalounického špendlíku ten průměr je akorát, Do horního krytu krabičky jsem vyvrtal dírku a malinko menší než je průměr špendlíku. Osičku udělal caa o 4m delší aby koukala z krabičky. ničemu to nepřekáží. Servo převody jsem sestavil víčko přiklopil a osičku co čouhá ven zajistil vteřiňákem a servo běhá jako nové tak ať se daří
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Hm, tak s odolností gumové hlavy pilota to není tak slavné. Dnes jsem byl vyzkoušet vrchlík Hybrid 3.0 a i když jsem nastavil délky řidiček dle návodu (nakonec tam měli i podle návodu tečky fixou na šňůrách pro zarovnání s horním okrajem ok), tak let trval jen asi půl minuty a v helikoptéře jsem se zřítil do trávy. Holt se mám ještě hodně co učit a mimo jiné příště musím dodržet doporučenou šířku hrazdy 17-23cm (pokud jsem dobře pochopil co znamená Space between risers) a ne nechat svou hrazdu 27cm. Ale jak pak budu měnit na krosně vrchlíky nějak nevím. Napřed mi to v letu vůbec nezatáčelo a řítil jsem se do lesa, pak při maximální dvojité výchylce pro odvrácení byla helikoptéra do trávy asi z pěti metrů. Příště udělám hlavu jen přilepenou oboustrankou, přišroubovat jí do trupu natvrdo nebylo moudré, byla to do země dost šlupka. Co půjde to slepím, příp. vytisknu znovu, hlavu si taky asi koupím další do zásoby, ale mám cukání pro Hybrida udělat jednoduchou účelovou odolnou krosnu či spíš tu gondolu, lehačku atd. Myslel jsem si původně, jak sem dnes přidám hezké slunečné záběry z létání...
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Tak to mě upřímně mrzí, ale hlavu vzhůru to půjde. Podle mě jsi padák přetáhl, nebo ho máš moc přibržděný. Nyos je na to taky celkem citlivý, ale jde zastavit v půlce první otáčky. Co se týká té rozteče hrazdy tak to opravdu nebude ten problém, ty čtyři centimetry navíc jsou spíš k dobru a zabraňují snadnému přetočení krosny.
Jo a díky za informace ohledně těch tištěných rukou a bot.
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Tak už to mám opravené a poslepované, šrám na tváři pilota zůstal, hrazda už taky není ideálně rovná, ale aspoň jsem si vyzkoušel, že lepidlo Ceys na obtížné plasty funguje. Přikládám krátké video pádu - jestli to je opravdu přebržděné nebo ta široká hrazda má negativní vliv, nebo je krosna moc lehká - to je zrovna to, co ze záznamu moc nepoznám.
Registrován: 31.10.2008 Příspěvky: 102 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Názorný nalítnuti do stoupáku hned do klesaku ztrata rychlosti a v něm si to přetahl do negativni spirály velkou výchylkou kdyby jsi to hned povololil tak by se vrchlik srovnal ale asi by hrozilo náraz do těch stromů.Rozteč na to mohla mít trochu vliv.Pokud je větší než od výrobce změní se trošku tvar křídla a tím i vyvaz šňur a hlavně řidiček takže to stahuje víc uprostřed a je to nachýlnější na přetaženi.Kdyby to bylo naopak že by byla rozteč menší stahovalo by to víc na uších.
Registrován: 19.4.2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Kostelec nad Orlicí
To je brutálně přebržděné. Hybrida mám taky a na řízení mu stačí v pohodě max. 5cm na stažení řidiček a hned reaguje. Víc už je jen brždění . V tomto směru je na řízení dost citlivej. Kolik máš váhu? Já mám pod vrchlíkem 6 kg a klidně by to sneslo o kilo víc. Příště to jen vypusť a až se srovná, tak jen přidej plyn. I z této výšky bys to měl dát. Regenerace vrchlíku je u Hybrida téměř okamžitá.
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Díky, do příštího startu vše upravím. Délku řidiček jsem nastavil dle teček na šňůrách a pak zkoušel podle návodu jestli jde vrchlík zvednout nad hlavu, což šlo. Hmotnost krosny byla v okamžiku startu cca 5kg, moc nefoukalo. Výchylky rukou mám opravdu velké, upravím. Děkuji kolegové za rady!
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
tady jsem z jednoho letu minulé neděle vystřihnul 5 minut vcelku, kdy jsem se s Flair 4.5 udržel ve vzduchu bez motoru, zopakovat se mi to ale od té doby nepodařilo
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Včera večer před bouří byl u nás úplný olej tak jsem šel provětrat hadr. Bylo takové bezvětří že se dalo hladit krosnou vzrostlejší obilí. Jak jsem se tak nízko plazil zaletěl jsem trochu dál za terénní vlnu a udělal nízký průlet tak že krosna nebyla ani vidět. V podstatě trčel jenom vrchlík a kousek šňůr. Byl to neskutečný relax až najednou vypl motor a padák zahučel do obilí. První jsem se lekl co se stalo z motorem a pak mi to došlo že prostě vypadlo spojení jelikož přijímač byl zastíněn terénem. Ještě že se padák v obilí hledá tak dobře . Také jsem provedl test řízení speedem, jelikož mám jenom jedno servo na speed systém, tak jsem odpojil jeden A popruh. Byl jsem velmi překvapen že Nyos vůbec, ale opravdu vůbec nedokáže zatočit stežením jednoho A popruhu. I když mám stažení speedu 5,5cm tak padák pořád pokračoval v dokonalém rovném letu. Opravdu tomu nerozumím a přitom na speed reaguje vrchlík velkým zrychlením. I s tím jedním speedem trochu zrychloval, ale v žádném případě nezatáčel. Ještě že jsem to nepředělal na ty dvě serva jak jsem zvažoval. Dřív mě to nenapadlo takhle vyzkoušet. Co na to zkušenější?
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Jak máš prosímtě silné to servo na speedu? Teď jsem si na krosnu pokusně přidělal dvě 6kilová serva ze zásob a nevím jestli to bude pro čtyřmetr dostačující. S originálníma servopákama to popruhy stahuje asi o 5cm, snad to na zkoušku bude pro hybrid něco platné. Pokud bych měl pro větší stažení páky prodloužit, tak už bych asi rovnou koupil nějaká serva 10 kg nebo podobná. Namontovat na servo či serva ten bubínek jsem zatím neřešil. Sice jsem si pro serva našel na krosně super nevyužité místo a na první pokus trefil nakreslit a vytisknout vyhovující servodržáky, ale ještě u toho nemám protažené servokablíky dovnitř do přijímače a tak ani nevím jestli nedělám zbytečnou práci - motor je hned vedle, možná budou při chodu motoru serva cukat.. Při všem tom nadšení, že jsem našel místo pro serva jsem na tohle úplně zapomněl.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru