Autor |
Zpráva |
Tomix
|
Napsal: ned 25.03.2018 20:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Ahojte mam problem z motorom v lietadle konkretne neda sa nastartovat. Vlani som kupil 2 rocnu belanku z motorom dle30 skoro novym .osadil som nadrz palivovy filter hadicky a motor.Palivo som kupil na pumpe 95 oktanovy a olej motul grand prix 2t namiesal v pomere 30-1. Na letisku som natankoval a vtedy zacali problemi viac ako hodinu sme startovali motor skusali sme tocit zo starterom tlakovali sme nadrzku aby dotlacilo palivo do karburatora stale nic.Nakoniec motor chitil trosku som pobehal po letisku ale blblo mi servo na kridielku tak som neletel.Asi o mesiac sme maly u nas akciu belanka uz bola v poriadku tak som ju priniesol.Nastartoval som ju asi za 15 minut a odlietal dva lety..Odvtedy stala doma v dielni,prerobil som elektroniku,dolnil som ju o rozvodnu dosku vymenil som vsetky serva za nove vymenil primac a nastavil vo vysielacke. Vcera som ju skusil nastartovat 2 hodiny a nic,sviecka iskru hadze bola aj trosku mokra takze palivo dava ale odpalit nechce.Pritom motor je skoro novy ziadna vola ak nastartuje ide krasne nezdochne len ten start. Neviete poradit co s tym moze byt?
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: ned 25.03.2018 21:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Po té odstávce můžou být vyschlé membrány. Sundej obě víčka na karburátoru a membrány nech chvíli namočené v benzínu aby zvláčněly. Někdy mohou být zalepené i ventilky.
|
|
Nahoru |
|
|
1polo1
|
Napsal: ned 25.03.2018 22:07 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 11.6.2009 Příspěvky: 28 Bydliště: Brezno, SR
|
Taktiez myslim membrany, s tym treba castejsie lietat nemat to na ozdobu. Olej by stacil aj 1:40, 1:30 je zbytocne vela.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pon 26.03.2018 17:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Membrany kdyz jednou povoli uz se nestahnou. Ale ten pomer 1: 30 muze byt i likvidacni. Olej se nespali motor zatuhne a muze se i klikovka vylagrovat. Takovy pomer je dobry na prvni nadrz pri zabehu pak uz ne!! Ja uz 25 let steluju ,, valbra,, na Stihlovi a to co popisuje kolega je opravdu hodne promastena smes.Vzdyt i ve vyfuku to musi byt videt billym dymem.Proste 1: 50 a basta.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 26.03.2018 19:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já bych se přece jen držel doporučení výrobce. Výrobce doporučuje 1:30 tak bych nespekuloval. Důležitý je především používat kvalitní olej. Tolik toho motor zas nesežere aby se na něm šetřilo. Mne se například stalo s křoviňákem, že jsem ho zadřel a přitom si dával pozor a dodržoval podle návodu 1:40. Pak mám i motorovou pilu, kde se doporučuje 1:50. Zpočátku jsem používal olej od Stihl a nebyl problém ani jedním ani druhým strojem. Když došel, tak jsem (blbec) koupil v Mounfieldu ten jejich (Oleomac, či jak se menuje) a pokračoval dál se stejnými koncentracemi. Jenže křoviňák se dost rychle zadřel. Jen tak z ničeho nic, najednou. Pilu jsem naštěstí zrovna tehdy moc nepoužíval. Přitom o stroje se starám, po každém použití vyčistím jak filtry tak i celý stroj. Chlazení bylo taky v pořádku. Ale nakonec jsem ten křoviňák opravil (výměna válce, pístu a kroužků - to vyšlo na půl ceny nového, ale nejvíc práce dalo vyčištění celého motoru od chromového prachu). Od té doby do nich leju 1:25 až 1:30 a pohoda i s tím Mountfildem. Já tedy nechápu, jak by trochu víc oleje mohlo motoru uškodit? To mu přece spíš prospěje (samozřejmě s mírou, 1:20 je asi hranice, za kterou bych nešel). Ale Pokud se pletu, tak budu rád, když mi to někdo z Vás vysvětlí. Protože jako jediný mínus vidím v tom, že by se výfuk mohl začít víc karbonovat. Ale to kontroluji a s tím není problém. vnitřek výfuku je čistý, šedivý.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pon 26.03.2018 20:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Benzín - 95 - 99 okt. benzín Olej : kvalitni syntetický olej pro dvoudobé motory (např. BelRay H1R ) Mix - 1 : 50 A KDE TO VYROBCE DOPORUCUJE? SMES OLEJE A BENZINU SE MUSI DOKONALE PROMISIT PODPALIT A ZPALIT. PAKLIZE K TOMU NEDOJDE OLEJ ZUSTAVA A DRIV NEBO POZDEJI SE Z VYFUKU DOSTANE NAD PIST. Blok zatuhne a klikovka se vyrve nebo poskodi. Krome toho se motor nedostane do otacek neustale se prechlastava svicka se masti vyfuk je ucpany olejem. Proste neco jako by jsi do benzinaku nalil naftu.. Obrazne.Krome toho ,, valbrous,, nedokaze zplynit smes 1: 20 vznikaji jiz kapicky smesi ktere nedovoli se motoru vytocit do optimalnich otacek bezi to line a bez vykonu.
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: pon 26.03.2018 22:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Vyrobca odporuca:Fuel:87− 93 Octane Gasoline with a 30:1 gas/2-stroke (2-cycle) oil mixture a ano pri tomto pomere ide z vyfuku mierne biely dym. Ale problem je ze nestartuje nie pomer paliva. Mermbranky som vybral nechal hodinu v benzine ale ziadna zmena 1/2 hodinu som sa ho snazil nakopnut ale bezuspesne.
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
1polo1
|
Napsal: pon 26.03.2018 22:56 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 11.6.2009 Příspěvky: 28 Bydliště: Brezno, SR
|
Ja som z manualu vycital 1:30 - 1:50 , 1:30 len za pouzitia mineralneho oleja. http://rcstv.ru/static/fileunit/fd927ca ... nglish.pdf nemam sice tento motor, ale pouzivam ine, a pomer davam 1:40, a mozno prave preto ti teraz nejde nastartovat, v jesen si to odstavil, benzin sa odparil, a olej zlepil membrany a ventily.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 27.03.2018 10:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
HONZIK 22 píše: ...A KDE TO VYROBCE DOPORUCUJE? V původních anglických manuálech od výrobce je jednoznačne napsáno: 87− 93 Octane Gasoline with a 30:1 gas/2-stroke (2-cycle) oil mixture
V slovenském překladu je napsáno: Bezolovnatý benzín (91-95 oktánov odporúčaný) Olej (Motul 800) v pomere 30:1
Ale v českém je: Palivo: benzin Natural 95 Olej: 1:30 při záběhu, 1:45 2T racing oil BEL RAY-H1R
Tak si teď vyber, který z nich má pravdu. Čeští překladatelé/distributoři toho asi vědí víc než výrobce. HONZIK 22 píše: ...SMES OLEJE A BENZINU SE MUSI DOKONALE PROMISIT PODPALIT A ZPALIT. PAKLIZE K TOMU NEDOJDE OLEJ ZUSTAVA A DRIV NEBO POZDEJI SE Z VYFUKU DOSTANE NAD PIST. ...Krome toho ,, valbrous,, nedokaze zplynit smes 1: 20 vznikaji jiz kapicky smesi ... Podle mne jsou to mýty a nesmysly. To jakože se při 1:50 - 1:40 těch 2,0 - 2,5% oleje v benzínu promísí a rozpustí, ale při poměru 1:20 tečh 5% už ne? A proč by karburátor Walbroo nedovedl zplynit směs 1:20 - to jako že rozdíl viskozity 1:40 a 1:20 bude tak zásadní? Když např. Walbroo a jiné karburátory v žhavíku si bez problémů poradí i se smesí 1:5, a to ty oleje do metylu mají mnohem vyšší viskozitu. Taky by mne zajímalo proč by olej ve výfuku v takové míře zůstával, když je tam takový průvan. V případě velmi dlouhého vícekomorového výfuku, jaký mají např. motocykly k tomu dochází, ale hlavně kvůli tomu, že mají výrazně větší objem a výfukové plyny v nich překonávají mnohem větší dráhu a přitom víc vychladnou. Ale tyto naše letecké motory (a zahradní techniky taky) mají výfuky krátké, malého objemu, takže tam se toho moc neusadí. Navíc ja třeba kosím už delší dobu se na směs 1:25 a výfuk je vevnitř naprosto suchý, takže motor spaluje/vyfukuje bez problémů i ty 4% oleje. HONZIK 22 píše: ...Blok zatuhne a klikovka se vyrve nebo poskodi. - už se Ti to někdy stalo, nebo přímo v Tvém okolí někomu? Nebo když se motor někomu poškodil, tak máš prokazatelně zjištěno, že to bylo opravdu kvůli tomu? No to by ale většina žhavíků nepřežila hned první létání po odstávce. Tam je oleje kolem 20%, navíc často ricínový, který se prakticky nespaluje a ve výfuku se opravdu hromadí, protože je po zahřátí spolymerizovaný a tím pádem mnohem hustší. Krom toho žhavíky mají vyšší stupeň komprese než benziňáky - to by se jim pak klikovky z toho důvodu lámaly jedna radost, ale nestává se to. A kdyby se náhodou skutečně stalo i to, co píšeš a olej by zpět do válce opravdu ve velkém množství natekl, tak bys ho přece nepřetočil ani rukou ani startérem. Musel bys motor naklonit a přes výfuk ten olej vylít (tak se to často dělá, když se přechlastají žhavíky nebo detoňáky) a teprve pak by se Ti ho podařilo protočit a nastartovat. Kdyby tam všechen zůstal, a Ty bys ho silou nepřetočil, motor by nenaskočil a nic by se mu nestalo. A když motor po tom vylití oleje nakonec naskočí, tak čerstvá řídká benzínová směs velmi rychle vnitřek motoru propláchne a zbaví všeho přebytečného oleje. Totiž ten olej pro benzínové 2-takty, ať už minerální, nebo syntetický na rozdíl od přepáleného ricínu nezasýchá a vždy se znova stejně dobře rozpouští v benzínu. HONZIK 22 píše: ... Krome toho se motor nedostane do otacek neustale se prechlastava svicka se masti vyfuk je ucpany olejem. Proste neco jako by jsi do benzinaku nalil naftu... ...kapicky smesi ktere nedovoli se motoru vytocit do optimalnich otacek bezi to line a bez vykonu. Motor se pěchlastává jen tehdy, když je špatně nastavený karburátor na příliš bohatou směs. To pak skutečně může vést k zakarbonování svíčky, pístu, spalovací komory a výfuku motoru. Jednorázové přechlastání nebo natečení oleje, tohle nezpůsobí, pokud dál motor běží v optimálním režimu, tak se zas vyčistí. A aby docházelo k tomu, co opisuješ, kvůli většímu % oleje, tak to by tam toho oleje v palivu muselo být několikanásobně víc.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 27.03.2018 10:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Tomix píše: Vyrobca odporuca:Fuel:87− 93 Octane Gasoline with a 30:1 gas/2-stroke (2-cycle) oil mixture a ano pri tomto pomere ide z vyfuku mierne biely dym. Ale problem je ze nestartuje nie pomer paliva. Mermbranky som vybral nechal hodinu v benzine ale ziadna zmena 1/2 hodinu som sa ho snazil nakopnut ale bezuspesne. Palivom to isto nie je. Pokiaľ je motor mechanicky v poriadku, pri pretáčaní nedrhne a je cítiť kompresia, tak chyba môže byť len v dvoch veciach - a to v karburátore alebo v zapaľovaní. V prvom rade treba zistiť, či do motora vôbec ide palivo. Daj sytič, nasaj stĺpec paliva (aby bola plná hadička) a chvíľu pretáčaj motor. Potom vyber sviečku a pozri či je mokrá. Ak je suchá, tak do motora nejde palivo a chyba bude v karburátore. Ten treba potom dôkladne rozobrať a vyčistiť, tiež treba skontrolovať, či náhodou nie je upchatý kanálik, ktorým ide striedavý tlak z kľukovej skrine k čerpacej membráne, lebo potom by karburátor nečerpal palivo. Ak je sviečka mokrá, tak problém bude najskôr v zapaľovaní. V takom prípade nasaď na vybratú sviečku fajku a opri ju závitom o rebrovanie valca, aby mala dobrý kontakt s kostrou. Pretáčaj motor a sleduj, či v jej iskrišti preskakuje iskra. Ak nie, tak skontroluj v prvom rade kábel ku sviečke, či nie je niekde zalomený a či má dobrý kontakt s fajkou - to býva veľmi častá závada. Ak je kábel v poriadku, tak chyba bude v samotnom zapaľovaní. Tam je rada ťažká, ale minimálne skontrolu stav baterky jej napájania. Teda zmeraj či dáva dostatočné napätie aj pri zapnutom zapaľovani, lebo naprázdno ona môže sa javiť ako nabitá ale pri záťaži môže jej napätie klesnúť ak je baterka zlá. Pritom stačí, keď len jeden článok v nej bude zlý. Ešte treba skontrolovať či spína a či je v poriadku kábel od jazýčkového kontaktu na unášači. A samozrejme pozri aj ten membránový sací ventil, ako správne poznamenal kolega vyššie. To je vlastne tretia príčina, na ktorú som pozabudol.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: ned 01.04.2018 19:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
Tak sa mi dnes konecne podarilo motor nastartovat.Membranky sania dost odstavaly od konzoly asi 3mm otocil som ich ale aj tak nedoliehaju je tam asi 1mm medzera neviem ci to tak ma byt alebo maju doliehat uplne.Motor vsak ide velmi zle kolisu otacky,nedzi vonobeh skusal som aj trosku nastavit ale mal som pocit ze nie je ziadna zmena.Ked sa motor trosku zohrial bolo to uz lepsie ale nic moc.Navyse hocikedy sam zhasne aj pri vyssich otackach. Nema nahodou niekto cesky manual ako spravne nastavit tieto motory?
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 02.04.2018 23:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Mali by doliehať. Tu je český manuál. Příloha:
DLE30_CZ-man.pdf [530.11 KiB]
120 krát
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne pon 02.04.2018 23:34, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 02.04.2018 23:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6886 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Myslím si, že sací membrány téměř u všech dvoutaktů, které mají takovýto typ sání (řízené membránovým ventilem), prostě představují spotřební materiál a musí se pravidelně měnit. Je to sice trochu nepříjemná vlastnost, ale likvidační položka to určitě není. A pamatuji, že podobným neduhem trpěly i dřívější detonační východněmecké motory JENA 2,5, které ale pozdějí byly vyráběny s diskovým šoupátkem. Tam ale nebyla membrána laminátová, ale kovová, která však taky časem ztrácela pružnost, nedoléhala a motory se s takovou velmi špatně startovaly, měly nespolehlivý chod a menší výkon. A pokud vím (ale jen z doslechu), tak i u současných moderních benzínových MVVS-ek od 50cm3 výše, které mají membránové sání, s tím občas bývají problémy. Pak jsou motory se sáním rízeným pístem, které jsou sice v tomto ohledu jednodušší a spolehlivější, ale je to zas na úkor jejich výkonu , protože sání pístem nedovoluje získat dostatečně velký úhel sání ve fázovém diagramu motoru. Ale tam, kde je zásadním požadavkem především nízká cena, jednoduchá obsluha a minimální, nebo i žádná údržba, jako například u zahradní nebo dřevorubecké techniky, v těch konstrukcích sání pístem dominuje. Ale třeba ty menší benzínové motory od MVVS (30 a 40 cm3), které nejspíš koncepčně ještě vycházejí z jejich největších žhavíků, mají úplně bezproblémové přední sání klikovkou. Nebo například oblíbené motory ROTO mají zas zadní sání šoupátkem v zadním víku klikové skříně. To je určitě taky bezproblémové a prakticky bezúdržbové.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|