Pokusím se sepsat své zkušenosti.
Zájemce o F3K by v první řadě neměl šetřit na vybavení. Níže uvedu vybavení, které je odzkoušené a ustojí provoz:
minimum - D60 křidélka + D47 VOP a SOP
Jakékoliv náhrady je vyhazování peněz.
standart - KST X08 V5 na vše, nebo MKS DS65K - obojí provozuji a jsem spokojen, kloním se spíš k servům KST ( hlavně kvůli ceně )
Poslední dobou někteří stateční testují serva BMS-A10 - neznám a nepoužívám. Nějaké info k nim je třeba tady
https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... F3K-ServosZkoušet jakékoliv jiné serva je na každém dobrodruhovy. Jde jen o jejich peníze, někdy větší, někdy menší.
Napájení je volené podle vybraných serv. Buď 4článek NiMh, nebo 1-2článek Lipol. Je úplně jedno co preferujete, vybírejte dle použitých serv. Výměna baterií je jedinou nejlevnější položkou u F3K. A přitom je to spotřební materiál. Já baterie s preventivních důvodů vyměňuji nejpozději po 2 sezónách.
Jakékoliv BECy atd je další kurvítko, které se může posrat. To samé platí různé nabíjecí konektory. Prostě udělejte instalaci co nejjednodušší. Pro závodní použití jediné co doporučím je magnetický vypínač. I když i u něj jsem u některých tipů slyšel stesky na spolehlivost. Proč magnetický vypínač? Někdy potřebujete rychle přehodit letadla a díky magnetickému vypínači je to otázka pár vteřin. Pro tzv. domácí žvýkání je to zbytečná, ale pohodlná položka ve vybavení.
Toliko sepsané zkušenosti za posledních cca 6 let v soutěžním provoze. Omlouvám se, že vlákno przním informacemi kolem serv, ale ono to tak nějak s těmi baterkami úzce souvisí.
Marcel