Autor |
Zpráva |
XDan
|
Napsal: pon 05.03.2018 17:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2018 Příspěvky: 159 Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
|
To nevadí.
_________________ danielskop.xf.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 05.03.2018 17:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já to tušil, že se jedná o jiný model Pony Však taky proto jsem tam dal ten plánek z Modeláře a bylo hned jasno.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Bayeux
|
Napsal: pon 05.03.2018 19:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.2.2017 Příspěvky: 358 Bydliště: Ruda nad Moravou
|
Jestli mohu přejít od teorie k praxi - jeden Pony, o kterém je vlákno lítá v KHMM ( http://www.khmm.cz ) , stavitel Saša Strnad - viz http://ohlsson.rajce.idnes.cz/Havlickuv ... /#Pony.jpghttp://ohlsson.rajce.idnes.cz/Havlickuv ... G_1307.jpghttp://ohlsson.rajce.idnes.cz/Havlickuv ... G_1304.jpgMno a musím bohužel po pravdě napsat, že spíš nelítá - hroutí se, sype se. Nemyslím že to bude tím, že TO neumíme - shodli jsme se hromadně na tom, že ten model má malou plošnou délku a asi i směrovku, a ta je celá navíc v nějakém úplavu (utopená), takže než model zareaguje na směrovku - je pozdě. Stačí jej hodit s blbým náklonem, poryv větru apod. a nic s tím nenaděláš. Za kniplem se vystřídalo víc kluků, ale vždy to bylo s pádem do louky. Na první pohled ten model vypadá, že létat prostě musí - ale nepřesvědčil, a věřte že to byl div nevidoucí... inu ona pověstá vyjímka ... ? Pokud se do stavby pustíš - přeju více štěstí! MVVS 1,5 bude zbytečně moc, jak vidíš - tohoto tahala 0,6ka Classic (a tahá jiné vetší a bumbrlatější modely, pokud chceš lítat ve stylu volného modelu a jen korigovat let a užívat si toulání po obloze, ne akrobatit - od toho ten model není). Já bych asi hledal dál, jinou předlohu (ať historika, tak retro model co tu kluci zmiňovali) a trváš-li na MVVS 1,5D - určitě větší. A že starý motory nechodí, trápí se s nimi člověk, není palivo... to se mi nějak nechce komentovat. Kdo nechce - hledá výmluvy, kdo chce - hledá způsoby Vše v dobrém, kolegové a letu zdar Bayeux
_________________ EXminimaketář & El & CO2 maniac dezertující ke kořenům - KHMM.cz; Hitec FLASHman 4 až 8, HTS
|
|
Nahoru |
|
|
Bayeux
|
Napsal: pon 05.03.2018 20:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.2.2017 Příspěvky: 358 Bydliště: Ruda nad Moravou
|
DAF píše: Myslel jsem to celé tak, jestli je dobré do nového modelu dávat takto starý motor. Teeeda DAFe, tohle jsem od Tebe nečekal - co my vlastně v tom KHMM děláme dobře, hih Zejtra přijedou popeláři, jdu třídit šrot - začnu Ohlssonem z r.1940 OT, pardon
_________________ EXminimaketář & El & CO2 maniac dezertující ke kořenům - KHMM.cz; Hitec FLASHman 4 až 8, HTS
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 05.03.2018 20:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Joker píše: Zdravím, kdysi dávno jsme ho s kamarádem měli, létali jsme s ním na pylonech Velké ceny modely, byl to tuším 3 ročník, a byli jsme 3. Měli jsme tam motor Enya 3,2 s rc karburátorem Ach jo... další pomýlený... Tak znova a lépe: je to o tomhle éru - http://www.sam78.cz/apr_list/images/1950-pony-1.pdf a název vlákna je teď Pony - SAM 78S tím jste v Hoříně na 101% nelétali
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 05.03.2018 20:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Do toho tvého modelu by se l spíše tento http://www.mpjet.info/market/index.php? ... ts_id=1218 motor. Ale koukám, že to už také někoho napadlo sem připsat. Ten chytá docela dobře. Dal jsem mu staré vyčichlé palivo a docela mu chutnalo. 4Bayeux, já zase nečekal, že to má do historika. Tyhle motory mám doma ještě tři a možná by šel některý ještě uvést do chodu. V hlavě mi pořád vrtá červíček na stavbu P-913 Rata (už jsem kdesi kdysi psal), ovšem nemám žádné BabyCylony, Brown Juniora, nebo Letmo, takže pokud to udělám půjde do toho 3,5 Tonda, toho mám. Víš, že se mi ty "staré krámy" také líbí, jen si je hodlám stavět pro své potěšení, tedy ne zcela originálně a s menšími či většími úpravami. Tondy mám doma 4, k tomu Start 1,8 - ten by mohl jít do Juniora XII, na něj mám také plánek, originál(!). Jó, a kdybych měl doma Ohlssona, tak ten by byl ve vitrínce, pěkně za sklem. Ta moje poznámka nebyl mířena proti motoru. Jak už zde psal zdzd, každý si určitě vybaví to trucování při startování. Člověk se musel naučit grif, ale i tak to někdy nebylo to pravé ořechové.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Bayeux
|
Napsal: úte 06.03.2018 9:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.2.2017 Příspěvky: 358 Bydliště: Ruda nad Moravou
|
Takže abych to za mě uzavřel - volal jsem staviteli Ponyho, jak to dopadlo: model věnoval komusi, ten do něj dal elektromotór - a hlavně rapidně zmenšil vzepětí. Ono velké vzepětí pro volný let (a jednu zatáčku) OK, ale pro RC už tolik ne. Letová situace se zlepšila, ale hitparáda to není a hodný model se chovává jinak Další fází by bylo opustit nabízené řešení plovoucí VOP (eliminovat zásahy do řízení jak to jen jde) nebo ji udělat pevnou-neřízenou, ale - stojí to za TO? Za mě stále platí doporučení - jiná předloha, a v případě MVVS 1,5D větší... Letu zdar! MV
_________________ EXminimaketář & El & CO2 maniac dezertující ke kořenům - KHMM.cz; Hitec FLASHman 4 až 8, HTS
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 06.03.2018 11:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Díval jsem se na ten plánek, opravdu SOP je asi málo mohutná a VOP nejspíš fakt úplavu křídla. Asi by trochu pomohlo záporné vzepětí VOP a vyšší SOP. Nebo ještě lépe by bylo posadit VOP níže do osi trupu, nebo naopak na SOP jako T-čkové ocasní plochy. Nebo taky zvýšit kabinku a posadit křídlo výš, ale směrovku zvětšit pak ještě víc. Zmenšení vzepětí křídel je taky rozumné, protože sníží náchylnost padání do sestupné spirály při zatáčkách. Pokud by tam dal křidélka, tak by u hornoplošníku nemuselo být ani vzepětí žádné.
Jenže pokud vím, tak pravidla historiků moc výrazné změny nepovolují (tuším do 10% plochy), takže se s tím asi nedá moc nic dělat. To je právě tragedie historických kategorií, že výběr modelů je omezen rokem 1950 a není moc z čeho vybírat, protože je opravdu jen málo výjimečně dobrých konstrukcí z té doby, ale drtivá většina jsou modely ne příliš povedené (poplatné tehdejším znalostem). Takže se pak jejich soutěže mění na soutěž jednoho-dvou modelů (např. soutěž Tomboy-jů). Kdyby ten rok posunuli aspoň na 1970, tak bych viděl ty kategorie daleko perspektivnější. Každopádně by byli z čeho vybírat. Ale to prý už není tzv. "zlatá éra modeláštví". No nevím, pro mne je to éra predhistorická a moje historická zlatá éra jsou 70. a 80. léta.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Joker
|
Napsal: úte 06.03.2018 13:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.5.2005 Příspěvky: 895 Bydliště: Žatec
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Zdravím, to Jyrry, omlouvám se, na minulé stránce jsem viděl plán na ponyho. Jos
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 06.03.2018 14:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Joker píše: ...na minulé stránce jsem viděl plán na ponyho. Jos Chápu, bylo to ale právě pro upřesnění abychom věděli o čem se tu bavíme. Dal jsem teď proto ten soubor pryč, aby to lidi nemátlo.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Mirek D
|
Napsal: stř 07.03.2018 10:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.11.2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Třebíč
|
Historické modely jsou podle spolků, které se jim věnují, specifikovány dle jejich pravidel. Rokem vzniku modelu je to různé, někde do r. 1950, jinde do r. 1954 a jinde zase do r. 1960 (údaje všech třech největších spolků v ČR). Tak se členové těch spolků dohodli a respektují to. Stejně tak respektují původní tvary modelů - takže nemění profily, nepřidávají žebra, nezvětšují kormidla, neprodlužují trupy, necpou do křídel uhlík.... . Dějí se jen nutné úpravy pro RC řízení výškovky a směrovky. U některých klubů lze model zvětšit či zmenšit oproti původnímu plánu, ale poměrně - tedy všechny části stejně. Vše, co tomu neodpovídá, nemá na akcích klubů historických modelů (slety, soutěže) dělat. Pak lze výsledný výtvor nazvat retro modelem a určitě s ním bude krásné polétání třeba někde za barákem. Samozřejmě některý model létá lépe než jiný, ale to platí o modelařině obecně. Nicméně prvotní dotaz zazněl a dodatečně byl upřesněn na volně létající model s MVVS 1,5 D. Naučit ho létat bude obdobné jako naučit létat volně létající model podobné koncepce s pohonem gumovým svazkem. Chce to vědět jak, trpělivost a vytrvalost. VTjr píše: Díval jsem se na ten plánek, opravdu SOP je asi málo mohutná a VOP nejspíš fakt úplavu křídla. Asi by trochu pomohlo záporné vzepětí VOP a vyšší SOP. Nebo ještě lépe by bylo posadit VOP níže do osi trupu, nebo naopak na SOP jako T-čkové ocasní plochy. Nebo taky zvýšit kabinku a posadit křídlo výš, ale směrovku zvětšit pak ještě víc. Zmenšení vzepětí křídel je taky rozumné, protože sníží náchylnost padání do sestupné spirály při zatáčkách. Pokud by tam dal křidélka, tak by u hornoplošníku nemuselo být ani vzepětí žádné.
Jenže pokud vím, tak pravidla historiků moc výrazné změny nepovolují (tuším do 10% plochy), takže se s tím asi nedá moc nic dělat. To je právě tragedie historických kategorií, že výběr modelů je omezen rokem 1950 a není moc z čeho vybírat, protože je opravdu jen málo výjimečně dobrých konstrukcí z té doby, ale drtivá většina jsou modely ne příliš povedené (poplatné tehdejším znalostem). Takže se pak jejich soutěže mění na soutěž jednoho-dvou modelů (např. soutěž Tomboy-jů). Kdyby ten rok posunuli aspoň na 1970, tak bych viděl ty kategorie daleko perspektivnější. Každopádně by byli z čeho vybírat. Ale to prý už není tzv. "zlatá éra modeláštví". No nevím, pro mne je to éra predhistorická a moje historická zlatá éra jsou 70. a 80. léta.
_________________ vlečná Bellanca Decathlon (65 ccm) a pár historiků, převážně se spalováky... . Jo, a taky C/L..!
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 07.03.2018 20:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já to chápu a nikterak neodsuzuji. Ale trochu kritizovat snad můžu? Každý se sdružuje kam chce, ale pak samozřejmě musí respektovat nastavená pravidla. Když bych já někdy zatoužil soutěžně provozovat historické modely ze 70.-80. let, tak bych asi musel založit nový spolek a nové kategorie, kde by byla pravidla nastavena jinak. To bychom pak mohli soutěžit s modely jako Supermaster, Galaxie, Monoclub, Pluto, Tom, Saper, Lion, Admirál, Štír, Démon, nebo i Akromaster, Currare, Espada ... Třeba se to taky ujme dřív, než má generace vymře? To je můj pohled na zlatý věk modelářství, který jsem prožil já na své vlastní kůži.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
XDan
|
Napsal: úte 05.01.2021 16:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2018 Příspěvky: 159 Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
|
XDan píše: Letadlo pony,které mám na mysli pochází ze seznamu SAM 78 s hmotností okolo 330 g. Motor MVVS 1,5 D již delší dobu vlastním,a tak bych chtěl model postavit na něj .Problém s palivem u mě nehrozí.Tohle by měl být můj první motorový model,který bych si představoval v podobě "nastartovat a hodit",bez vysílačky. https://www.youtube.com/watch?v=EmGrAPA ... e=youtu.beTakhle to bylo myšleno...
_________________ danielskop.xf.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|