Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Moc pěkný stroj a snímky, kdo netrpí takové nemá .
Já mám světla na samostatné baterce ( LiFe 2S 2100mAh ) která pohání jednotku NF3E od Nightfly ( Ing. Pavelka ). Přes přijímač můžu světla vypínat nebo zapnout k pozičním samostatně reflektor.
Řešil bych to jak píše Petr, co jde tak mimo BEC který napájí přijímač, jednotku a serva. Vrtulník uveze další baterku jako nic.
V příloze jsem se pokusil nakreslit schéma jak si myslím že by to mělo být ... - původní rozvod 2S přes Align 2in1 do přijímače - z přijímače vytáhnout pouze signální vodič do serva podvozku - nový okruh napájení ...3S přes SBEC / Čína / -oba okruhy spojeny vzájemně mínus pólem / černý / - z nového okruhu dále vytáhnu vývod pro ostatní palubu - světýlka .
SBEC v novém okruhu plánuju dále odstínit feritovým kroužkem a zabalit do alobalu - Faradayova klec .
Prosím o kontrolu znalé této problematiky
R
Přílohy:
vrtulník elektrika.png [ 114.13 KiB | Zobrazeno 5606 krát ]
Ještě drobnou poznámku ...ta 3S 1350 mAh ...mi lezi ladem a vychází jako náhrada za balast k vyvážení stroje ... To jen abych vysvětlil proč ta zvláštní kombinace dvoučlánkové a tříčlánkové baterky v jednom stroji ... uznávám že napájet tříčlánkem ledky je přepych ... Ale tak mi to nastavila prává horní zásuvka mého stolu ... zkrátka co dům dal ...
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Spalovací heli jsem nikdy neměl tak se v tom trochu špatně orientuju, pořád hledám šestičlánky, motor, regl .
Na první pohled mi to přijde v pohodě ale ještě se k tomu snad vyjádří někdo další.
Z jakého důvodu propojuješ mínusovou větev obou baterek ?
Je jedno jestli napájíš LEDky 2S nebo 3S pokud optimálně sladíš jejich příkon = svítivost. To není úplně jednoduché. Pokud budeš lítat převážně ve dne, musí to svítit tak abys to viděl. Stejná hodnota už je večer ale moc. navíc je lidské oko vnímavější víc na červené spektrum takže se dává výkonnější zelená LED aby to pak opticky vyšlo 50/50 .
Samozřejmě je lepší vozit místo olova baterku, to je dobrá strategie. Pokud budeš hnát soupravu a serva z 2S tak vezmi nějaký spolehlivý typ resp. na BEC tu baterku která je v lepší kondici bez kompromisů. Asi nevíš jaké jsou proudové špičky, vrtulník není žádný drobeček a serva si určitě nárazově vezmou víc než by se na první dobrou zdálo. Nic nepodcenit .
Ahoj, Abych získal představu o odběru stávající sestavy ... objednal jsem a příští týden dorazí měřáček / telemetrii nemám ... a fungující futabu fast nemám zatím důvod řešit/ ... takže změříme a pak to dám tady na vědomí s popisem všeho osazení .
- ta propojka mínus kabelů u baterky ?? No podle mé a nejen mé úvahy musí být okruh signálu pro podvozkové servo uzavřen právě tímto propojením / lze připojit i servo a přijímač ... ale tady vidím riziko přenosu nějakého rušení do stávající sestavy /
Relaxi ... tobě funguje ovládání osvětlení pouze přes signální vodič ???
Díky za konzultaci ... třeba přibude ještě nějaký komentář R
Ahoj, Abych získal představu o odběru stávající sestavy ... objednal jsem a příští týden dorazí měřáček / telemetrii nemám ... a fungující futabu fast nemám zatím důvod řešit/ ... takže změříme a pak to dám tady na vědomí s popisem všeho osazení .
- ta propojka mínus kabelů u baterky ?? No podle mé a nejen mé úvahy musí být okruh signálu pro podvozkové servo uzavřen právě tímto propojením / lze připojit i servo a přijímač ... ale tady vidím riziko přenosu nějakého rušení do stávající sestavy /
Relaxi ... tobě funguje ovládání osvětlení pouze přes signální vodič ???
Díky za konzultaci ... třeba přibude ještě nějaký komentář R
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Nejsem kovaný v elektronice, tohle Ti musí posvětit někdo kdo ví přesně co a jak. Já si to taky nechal konzultovat nebo postupoval pouze v rámci manuálů. Umím to celkem slušně zapojit a provést ale při sebemenší pochybnosti jdou improvizace stranou.
Světla jsou řízená zřejmě nějakým spínacím relé ovládaným z přijímače. Ve vysílači je to na plynulém pákovém spínači na dolní straně ( TF8G ma dva ). Jedna krajní poloha je vše OFF, na středu se rozsvítí pouze polohová světla a na druhé krajní poloze jsou polohová světla plus přistávací reflektor. Jednotka NF3E je ale za jinou cenu. Jeden známý má normálně sólo servo s mikrospínačem a taky mu to funguje .
Povedlo se, vypada to jak skutecne. I kdyz jsem skutecne nikdy nevidel... Ale to je to hezke na nesouteznich polomaketach, proste se stavi podle predstavy majitele.... Hodne veci takhle mam.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 25.2.2018 Příspěvky: 346 Bydliště: Opava ČR Obrázky:5
Relax píše:
Spalovací heli jsem nikdy neměl tak se v tom trochu špatně orientuju, pořád hledám šestičlánky, motor, regl .
Na první pohled mi to přijde v pohodě ale ještě se k tomu snad vyjádří někdo další.
Z jakého důvodu propojuješ mínusovou větev obou baterek ?
Je jedno jestli napájíš LEDky 2S nebo 3S pokud optimálně sladíš jejich příkon = svítivost. To není úplně jednoduché. Pokud budeš lítat převážně ve dne, musí to svítit tak abys to viděl. Stejná hodnota už je večer ale moc. navíc je lidské oko vnímavější víc na červené spektrum takže se dává výkonnější zelená LED aby to pak opticky vyšlo 50/50 .
Samozřejmě je lepší vozit místo olova baterku, to je dobrá strategie. Pokud budeš hnát soupravu a serva z 2S tak vezmi nějaký spolehlivý typ resp. na BEC tu baterku která je v lepší kondici bez kompromisů. Asi nevíš jaké jsou proudové špičky, vrtulník není žádný drobeček a serva si určitě nárazově vezmou víc než by se na první dobrou zdálo. Nic nepodcenit .
Relaxi, jen upravim Tve tvrzeni o barevnosti LED diod. Je to presne naopak, silnejsi musi byt cervena. Zelena je svou vlnovou delkou (520-565nm) nejblize lidskemu zraku nez-li cervena (625-740nm) Jinak to Renda bude mit velice krasne
_________________ John Deere 9620RX Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Amazone UX5200 FrSky Tandem X20PRO
Zdar chlapi, čas letí jako bláznivý .. tak zase drobný posun .. provedli jsme záběh nového pohonu .. polovina týmu zajišťovala okolí a druhá asistovala při úvodním zapálení mého nového přídavného spalování .. no je to fofr !! Posuďte sami
Zdravím , Jsem si až teď uvědomil jak jdu s dobou .. kombinací spalovacího motoru a různých elektro udělátek se teď chlubil celý automobilový svět v Ženevě... Cestou metanolu a tryskového pohonu se pokud vím nikdo nevydal .. jen já .. problém je že ještě nemám odpověď na výkon této kombinace tak vlastně nevím kdo bude koho za letu dobíjet .. to se všechno ještě uvidí ..
Co mně trápí ?? Když jsem se tak rozjel v těch úpravách .. nabízí se vyměnit původní 12 let starou palubu / vše Futaba na 6V/ za novější v HV a tady dost tápu v popiscích k servům a přijímači Mám přijímač Futaba fasst R617FS v popisku napájení 4 nebo 5-ti čl. NiMh Chtěl bych koupit ...HV serva v popisu .. napájení 7,4V
Mohu použít 2čl. Lipo nebo LiFe baterie bez regulace ?? Připomínám že mám spalovací mechaniku??
Prosím o názory /jak číst těch 7,4V .. jako nominální hodnotu baterie nebo maximální Volty /
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru