Autor |
Zpráva |
Nemesis
|
Napsal: pon 26.02.2018 20:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2011 Příspěvky: 170
|
Jaký by jste mi doporučili vhodný profil na ero: hornoplosnik se stridavym el. motorem potah solarfilm, vel rozpeti cca 1200mm...bude to pripominat cesnu krizenou s pipperem (samostavba)...je vhodny profil E205?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: pon 26.02.2018 20:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
E 205 je větroňářský profil. Na motoráka, pokud od něj nebudeš požadovat prvky akrobacie, natož prvky vyšší akrobacie, ti bude stačit Clark Y, nebo něco tomu podobného.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: pon 26.02.2018 20:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 26.02.2018 20:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Michale, ty jsi tam měl na tom motoráku Eplera? Jinak ten Clark je klasický "klidný" profil pro pohodové létání.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Nemesis
|
Napsal: pon 26.02.2018 20:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2011 Příspěvky: 170
|
Kouknu na ten profil Clark Y....prijde mi dost ,,tlustej" chci na kridlech udelat i kridelka (mam tu jedno nevyuzite mikro servo...)
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 26.02.2018 21:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Clark Y nebo NACA 2414. Ten mám na Bobberovi (podobné Piperovi) a je to výborné. Klouže to lépe než Clark a když je třeba tak lítá i na zádech (to Clark moc rád nemá). Clark má o něco lepší vztlak, takže jde lépe vydojit na minimálce. Ale oproti tomu NACA 2414 to zase takový rozdíl není.
Ten NACA 2414 stačí 1 - 1,5° úhel seřízení.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne pon 26.02.2018 22:17, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Curtiss
|
Napsal: pon 26.02.2018 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.12.2006 Příspěvky: 806 Bydliště: Českolipsko, ČR
|
Bez problémů použij klidně E-205. Měl jsem ho na dvoumotorovém Islanderu, na Transallu, na Hu-16 Albatros a na Catalině a letové vlastnosti všech ( s vyjímkou Albatrosu, ale to bylo spíše vinou seřízení ) vynikající.
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pon 26.02.2018 22:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Taky hlasuju pro E-205 Vyzkoušeno mnohokrát... Clark není špatný, ale pro tyto účely doporučuju spíše ten Eppler. Clark-Y je kompromis, "nezničitelný", snadnější pro stavbu, ale jako každý univerzál.....
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: pon 26.02.2018 22:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
DAF píše: Michale, ty jsi tam měl na tom motoráku Eplera? Jojo, to bylo jediný co jsem obšlehl od toho pána Ep., jinak model vlastní tvorba. Jen inspirací byl model DUEL.
|
|
Nahoru |
|
|
Nemesis
|
Napsal: pon 26.02.2018 23:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2011 Příspěvky: 170
|
Tak ted nevim jakej profil ...pulka doporucuje E205 druha pulka Clark Y ...jsou tam velke rozdily?
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 26.02.2018 23:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Clark je zlatá klasika, pokud se nemýlím, tak dokonce ze zlaté éry letectví. Spolehlivý výrobce vztlaku, bez větších záludností. Dost tlustý na to, abys do toho narval pevnou konstrukci, včetně nějaké té mechaniky. Epler E 205 je modernější, ale už je mezi námi také nějaký pátek, profil, který je poměrně tenký a spíše na větroně. Byl např na stavebnici modelu Astir od Modely (začátek 80 let). Dnes už jsou zase modernější. Pro srovnání bys musel vidět poláry. Za sebe dávám"motorové" profily na motoráky a "větroňářské" zase na větráky. Ale jak vidíš, iniciativě se meze nekladou a také to funguje.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 27.02.2018 9:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Tak to by první let mohl být zároveň posledním. Určitě by bylo zajímavé vyzkoušet rozdíly obou profilů na jednom modelu, ale asi bych to řešil jinak. Pravda, turbulátory se testují na jednom křídle, ale obě poloviny mají stejný profil. Na rovinu, ať zvolí, co zvolí, přeci to poletí. Osobně by se mi ale nechtělo stavět dvě křídla jen z tohoto důvodu.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Austria-P
|
Napsal: úte 27.02.2018 12:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.7.2015 Příspěvky: 91 Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
|
Tazatel by se jeste mohl podivat na http://www.aerodesign.de/profile/profile_n.htm (odkaz je sice prevazne v nemcine, ale urcite se v pripade potreby a zajmu da vyuzit nejaky internetovy prekladac). Ackoli je podle nadpisu toho porovnani ten autor spise vetronar, profily se ale jak pise zabyva uz 40 let a jim podrobne v odkazu dole popsane vlastnosti profilu a doporuceni (konkretne zminovany Clark Y, E-205 a z NACA jen 2412) se castecne tykaji i pouziti pro motorove modely.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|