|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Autor |
Zpráva |
jirka525
|
Napsal: sob 27.01.2018 1:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Ahoj, omlouvám se. Už to tady bylo řečeno asi miliónkrát ale zrovna jsem nenašel přesně to, co potřebuji. Stavím Skywalkera mini rozpětí 850 mm. https://hobbyking.com/en_us/mini-skywalker-840mm-arf.html. Nyní řešim dilema. Vzadu je motor s tlačnou vrtulí a výškovka nahoře na směrovce. když to smontuji, tak jak je to z výroby, tak osa motoru směřuje těsně pod výškovku, použil jsem podložku se sklonem 4° a osa motoru se trefila přesně do náběžné hrany výškovky, při 8° už osa motoru směřuje nad výškovku ale okometricky mě vyosení připadá dost velké. A navíc mě nepřipadá, že jakékoli vyosení má nějaký vliv. Ta 5" vrtule výškovku spolehlivě ofukuje. Mám se řídit spíše citem nebo existuje nějaké doporučení, kam by měla směřovat osa motoru?
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Kuta33
|
Napsal: sob 27.01.2018 2:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 469 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Přímo v tom tvém odkazu v záložce "Upload Files" je soubor "mySkyW2" Je to tato fotka https://hobbyking.com/media/file/973977085X606553X34.JPGMožná pomůže, jinak ti neporadím, používám pouze tažné vrtule, s tlačnou nemám žádné zkušenosti. Fotka odpovídá tomu co jsi psal, při sestavení z výroby osa motoru směřuje těsně pod výškovku. Vyosení před prvním letem nastavuji podle pocitu, případně podle plánu, stejně většinou musím doladit. Stalo se mi, že i jenom po změně vrtule za větší o jeden palec, na již zalétnutém modelu, jsem musel vyosení upravovat (depronový dvouplošníček o rozpětí 600 mm, vrtule z 8 na 9 placů) .
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: sob 27.01.2018 6:05 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jirka525 píše: Ahoj, omlouvám se. Už to tady bylo řečeno asi miliónkrát ale zrovna jsem nenašel přesně to, co potřebuji. .. skusil bych cist od str 18, mozna tam zakladni info najdes : viewtopic.php?f=16&t=51040&start=255 Neco lze najit i na tomto odkazu: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/ Pozn. je potreba respektovat fakt, ze z duvodu zachovani momentove rovnovahy,bude pro kazdy letovy rezim nutno pouzit jine serizeni letadla tj. jine nastaveni ridicich prvku,vcetne zmeny tahu pohonne jednotky,pripadne polohy teziste. Neexistuje univerzalni serizeni pro cely rozsah pouzivanych letovych rychlosti.Proto se model seridi pro prevladajici rezim letu a zbytek se musi odpackovat ( rucne,nebo automatem) .
veka
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: sob 27.01.2018 18:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Já bych to dal rovně. V letu poznáš, jestli bude potřeba vyosit.
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: sob 27.01.2018 19:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Děkuji za odpovědi. Poopravil jsem si názor na konstrukci letadel. Já se domníval, že ofukování ocasních ploch pohonnou jednotkou je nežádoucí, že naopak zhoršuje ovladatelnost letadla. Takhle je to v pořádku a alespoň z toho nemusím dělat vrtulník. Dneska jsem využil slabého větru a pokusil se Skywalkera zalétnout. Jenomže tvrdošíjně klopí doprava. Abych ho udržel v rovině při bezmotorovém letu, musím mít křidélka 5 mm přizvednutá. Takže než se dostanu k vyosování, tak mě bude čekat měření a vážení.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: ned 28.01.2018 12:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
jirka525 píše: ... tvrdošíjně klopí doprava. Abych ho udržel v rovině při bezmotorovém letu, musím mít křidélka 5 mm přizvednutá. Pokud v kluzu takhle silně kloní na jednu stranu, určitě to není normální. Pozorně bych zkontroloval geometrii draku, především symetrii křídel (nejsou zkroucená?), kolmost směrovky atd.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: pon 29.01.2018 1:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Zelkare děkuji za radu. Co se týče vyvážení, tak to vypadá vpořádku. Přeměřil jsem ale určité body na letadle a max. rozdíl je tam 5 mm. Křídlo vypdá ještě symetricky, tam jsem naměřil rozdíl 2 mm, což koresponduje s přesností měření. Na výškovce ale levá/pravá strana je kolem těch 5 mm. Křídlo se mě ani nezdá zkroucené ale SOP nic moc. V místě, kde je šachta pro servo je materiál silně zeslabený a SOP není dostatečně tuhá, takže to nejsem ani schopen pořádně změřit.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|