Vážka
|
Napsal: ned 14.01.2018 21:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
A jo, to jsem taky četl, jen jsem si to nespojil.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Blacksite
|
Napsal: pon 15.01.2018 6:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2015 Příspěvky: 819 Bydliště: Chlumčany (PJ) Obrázky: 0
|
JFV píše: Začínám s tiskem a měl bych dotaz. Tiskl jsem díly na Aichi od 3D LabPrint a hmotnostně mi vyšly těžší než je uvedeno, u velkých dílů to dělalo i deset gramů na kus. Tiskl jsem z PLA od Devil design. Zkouším zmenšit průtok při tisku (cca 85 - 90%) nezmenším tímto způsobem moc tuhost modelu? Ahoj, urcite bych nemenil prutok! Takhle jsem ja zacinal a opravdu to nefungovalo, zkus hledat problem jinde. Sam mam Aichi, na anete A8 jsem ho tiskl a docela v pohode. Co pouzivas za slicer? Slicujes sam, nebo pouzivas nastaveni od Labprintu? Ja pouzil ty od labprintu akora jsem upravil teploty a na pohodu.
_________________ Taranis X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 15.01.2018 8:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Vážka píše: Dobrý, ale tisknout letadla z ABS nebo PET se nedoporučuje. Aspoň jsem to na více místech četl. ABS asi chápu, že je sice pevný, ale křehký materiál a u letadel je potřeba větší dávka pružnosti. Ale PET by možná šel, ne? Z PET tisknout letadlo jde bez diskuse, mám ověřeno i osobně. Výsledek je proti PLA trochu jiný - letadlo je malinko těžší (větší měrná hmotnost), je možná malinko "gumovější" (ale ne nějak nepoužitelně), naopak kladem je větší houževnatost, což patrně zvedne odolnost při tvrdších přistáních atd. Plus ta vyšší odolnost proti teplotě. ABS je pevnostně v pohodě, navíc je nejlehčí, problém je v tom, že z něj na normální tiskárně letadlo obvykle nevytiskneš - moc velké kroucení při změně teploty. Pokud ale někdo má tiskárnu z teplotně stabilizovaným boxem, tak to za pokus stojí, mám dojem, že tu už nějaké ukázky k vidění byly.
|
|
Nahoru |
|
|
JFV
|
Napsal: pon 15.01.2018 8:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 686 Bydliště: Ostrava
|
Použil jsem nastavení od labprintu. Díly vypadají dobře, až na tu hmotnost. Změnou teploty bych mohl snížit tu hmotnost? A když jsi tisknul Aichi tak bych měl ještě jeden dotaz. U středních dílů plováků mi to vždy v místě rádiusu podpěr udělalo na vnitřní výztužné mříži takové hroudy a stěna plováku je tlustší venku i uvnitř. Po ukončení rádiusu se vše vrátilo do normálu. Připadá mi to jako by tam šlo víc materiálu a pak se to vrátilo na původní hodnotu.
|
|
Nahoru |
|
|
Blacksite
|
Napsal: pon 15.01.2018 9:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2015 Příspěvky: 819 Bydliště: Chlumčany (PJ) Obrázky: 0
|
Teplotou hmotnost nesnizis, pokud tedy nebudeme detailisti, ze by ti tam radove proste tim teplem proteklo o par procent vic materialu, ze by to proste misto tlaceni a taveni dratu, teklo samo. Labprint ma 230°C na PLA, kdyz jsem to zkusil, gembird filament jsem uvaril.Aco se tyka radiusu, v S3D se to nazyva nejak "use gap fill when necesarry" mohlo by to byt ono, respektive, pokud je nastavena vyska vrstvy moc velika, na to, aby dalsi vrstva prekryla tu puvodni, tiskarna tam udela jakoby jeste jednu vrstvu, aby na ni mohla natisknout tu dalsi a nebo pokud jsou perimtery blizko u sebe tak to tam natlaci jeste material mezi, ikdyz to neni treba na cely prumer trysky. Nebo aspon tak si to myslim a je mozny ze je to uplne blbe, jak ted prohledavam internet
_________________ Taranis X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
JFV
|
Napsal: pon 15.01.2018 18:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 686 Bydliště: Ostrava
|
Tak jsem přece jen testnul to omezení průtoku a znamenalo to pokles hmotnosti o 18 gramů na necelé půlce křídla (bez křidélka a kořenové části). "Potah" je na omak o něco měkčí, ale díky vnitřní konstrukci se mi křídlo i takto zdá dostatečně tuhé. Tak uvidíme, jak to dopadne.
Ještě testnu i změnu teploty.
|
|
Nahoru |
|
|
jamuf
|
Napsal: pát 19.01.2018 4:34 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.7.2012 Příspěvky: 26
|
JFV píše: Tak jsem přece jen testnul to omezení průtoku a znamenalo to pokles hmotnosti o 18 gramů na necelé půlce křídla (bez křidélka a kořenové části). "Potah" je na omak o něco měkčí, ale díky vnitřní konstrukci se mi křídlo i takto zdá dostatečně tuhé. Tak uvidíme, jak to dopadne.
Ještě testnu i změnu teploty. Ahoj, když se podíváš na instruktážní video oo simplify, tak i tam píšou, že nastavení průtoku etc. záleží na tiskárně. Já osobně tisknu na 94-96 procent ( mám DeGreenku) a hmotnostně jsem na tom, co oni. Rozdíl v pevnosti není nijak výrazný, jen je potřeba operovat trošku s teplotou kvůli spojení vrstev- mě se u gembirdu (svítivě žlutá) osvědčilo 225 stupňů.
|
|
Nahoru |
|
|
312_Forrest
|
Napsal: stř 24.01.2018 14:34 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 16.8.2007 Příspěvky: 59 Bydliště: Kutná Hora
|
Mám dotaz. V tomto, nebo podobném fóru někdo prodával filamenty a Štěpán z 3DLabPrint potvrdil, že jsou vhodné na jeho modely. Nemůžu to najít. Jestli to ten dotyčný ještě prodává, tak prosím o odkaz. Díky moc.
_________________ Swift II, Alpha 1500 (půjčená), Corsair 1200 aneb "jebka" z HK, Beaver od ŠADu ve výstavbě
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 24.01.2018 16:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Ta starší diskuse a inzerát byl opravdu od stejné osoby, ale šlo o prodej filamentu Plasty Mladeč trochu diskutabilní kvality, zato za velmi dobrou cenu. A jelikož byla kvalita převážně dostatečná, tak to byla zajímavá nabídka. Aktuálně stejný člověk nabízí na smart3d filamenty už řekněme "klasické", ale cena pořád dost slušná, mohu celkem doporučit. Docela mne zaujala novinka, kdy má filamenty od DevilDesign ve větším balení 2kg - zatím bohužel jen minimum barev, ale jednotková cenu opravdu proti klasice dolů šla.
|
|
Nahoru |
|
|
jamuf
|
Napsal: pát 26.01.2018 9:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.7.2012 Příspěvky: 26
|
JFV píše: Díky moc za reakce na mé dotazy. Momentálně jsem ve fázi, že testuji malé zmenšení průtoku a pohyby s teplotou. Původní "těžký" model poslouží jako dekorace (ta vnitřní struktura je famózní) - zvažuji i prosvětlení aby vnitřek vynikl Ohledně teploty doporučuju být nejvýš, co to snese, obzvlášť ve chvíli, kdy snížíš průtok-aby se Ti spojily vrstvy tak, jak mají. Jinak k té hmotnosti- já už jsem si vytiskl několik spitu, lítám s Eco verzi pohonu a musel jsem celkem dost dovažovat. Proto poslední verzi už mám třeba tištěnou tak, že prední díl má dvě vrstvy po celé délce, křídlu jsem vyztužil střed, váhové to sedí a alespoň jsou namahaný díly pevnější.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|