Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 20:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2007
Příspěvky: 610
Bydliště: Kroměříž - Jarohněvice
Pánové, prosím o radu.
Udělal jsem si v létě radost koupí (ojetého) auta - roadster/cabrio BMW Z4
Auto je pochopitelně od podzimu do jara v garáži (nevytápěné) a řeším, zda je vhodné/potřebné se nějak "starat" o akumulátor.
Existuje nějaká "udržovací" nabíječka která udrží aku v kondici přes zimu? Pokud ano, nechat zapojené trvale? nebo jen "občas"?? Máte někdo radu??
díky předem

_________________
Discus2 3,2m, EXTRA 330L 2,4m + DL50, FunJet 2x, ZOOM XXL
HELI: MINITITAN E325, T-REX 550 3gx


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 21:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2651
Bydliště: Havířov
Obrázky: 0
To by měli zvládnout ty procesorové nabíječky z lídlu a pod. Nebo se prodávají i jen takové krabičky, které se připojí na aku a do nich se napojí klasický adaptér do zdi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 22:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10494
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já používám na udržování všech olověnejch baterek (auto, gelovky, 6 nebo 12V) tohle.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 22:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
Lidl nebo si kup C tek 5,,,/ ma konektory na kablach tak protikus mužes mit furt v aute pokut mas baterku v kufru/ po kut nemas nic nanabijeni...mam oboje a jeto Ok tu zlidlu kluci nejak merili akdesi cosik a zaty prachy super
v motorce to pichnu sem tam na nabijecku pres zimu a jeto ok nac to mit trvale....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 22:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.10.2017
Příspěvky: 109
Obrázky: 4
V podstatě s žádnou udržovací nabíječkou PB neuděláš chybu. Doporučil bych ti již výše zmíněnou nabíječku z lídlu. ULGD 3.8 A1, http://www.vte.cz/zbozi/?detail=f05
Je absolutně blbuvzdorná :-D (nic ve zlém) Můžeš jí přepólovat, vyzkratovat, namočit a nic se jí nestane. A hlavně i po nabití s baterkou stále cvičí. Pokud je baterka zcela vybitá (7 - 10V) najede na pulzní nabíjení, pak nabíjí klasicky do 14,4V a přechází na udržování 100mA. Pokud během udržovacího dobíjení klesne napětí až na 12.7V, což se při neodpojené baterce v autě stává, automaticky začne dobíjet 800mA dokud nedosáhne znovu 14,4V. A stále dokola. Sám jsem je testoval a fungují tak. Mám jich několik, aby mi auta čekající na opravu nezvadly. Při ceně v lidlu 499kč je to skvělá nabíječka. Jo a ještě na ní vidíš, co právě dělá.
Takže ji v klidu na podzim připojíš na baterku v autě a na jaře vypneš.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018 23:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Koli píše:
... ULGD 3.8 A1, ...
Takže ji v klidu na podzim připojíš na baterku v autě a na jaře vypneš.

No jen aby... :wink:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 6:59 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Nemusíš mít udržovací nabíječku
Stačí odpojit baterku. Maximálně na jaře před první jízdou dát baterku nabít. Stejně musíš udělat přípravu na první jízdu tak to udělat při tom
Vím o čem mluvím. Máme takhle 4 auta a motorku. Technicky vzato bych ani nechtěl mít v garáži neustále zapojené něco za 400kč z lidlu.

to vybíjení auta způsobuje neustálý odběr elektrického proudu z baterky i když to stojí. Takže si udržovací nabíječkou v autě budeš napájet "hodiny" (té elektroniky je víc)

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 7:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1871
Bydliště: Blatnica, SR
Ale u klasických pb batérií sa pri ich nepoužívaní doporučuje nabíjať min. raz za 2 mesiace /v mototechne hovoril, že lepšie raz za mesiac/, aj keď je vymontovaná na stole v garáži, kvôli ich údajnému veľkému samovybíjaniu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 8:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.2.2012
Příspěvky: 1248
Kamarád,automechanik udržovací nabíječky nedoporučuje,už viděl několik zničených akumulátorů.Je opravdu lepší baterii občas zkontrolovat a dobít obyčejnou nabíječkou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 8:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Jardátor píše:
Kamarád,automechanik udržovací nabíječky nedoporučuje,už viděl několik zničených akumulátorů.Je opravdu lepší baterii občas zkontrolovat a dobít obyčejnou nabíječkou.

A co ty baterky zničilo? Špatné udržovací napětí, nebo nevhodně zvolená udržovací nabíječka, nebo její porucha, nebo chyba obsluhy?
Udržovací neznamená dobíjecí. Baterka, která má U CC 14,4V může mít udržovací napětí 13,62V s kompenzací 0,01-0,02V / °C A jestli na ni někdo pověsí 14,2V na několik měsíců, tak ji popraví.
Ale pokud baterka dostane to, co dostat má, tak na udržovacím napětí vydrží dlouho. A tím dlouho myslím roky až desítky let. A další pravda je, že taková krabička vypadá úplně jinak, než krabička z Lidlu, nebo (třeba) ctek.
Ale jinak souhlas, raději jednou za měsíc dobít, než celou zimu udržovat. Ono totiž není čím. A když by bylo, tak to nikdo nezaplatí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 9:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@Doctor2 Zapotřebí začít od Manuálu = Návodu k roadster/cabrio BMW Z4. Možná tam lze najít jakou nabíječku a jak připojit.
On proces odpojení a zpětného připojení akumulátoru je někdy možný jen přes RESET "auto-diagnostiky".
Ona ta nabíječka si taky nemusí "rozumět" s trvale připojenou části ELEKTRONIKY BMW Z4 (či jiného auta).
V nevytápěné garáži samovybíjení nepříliš staré(od výroby) baterie, moderního typu mohlo být malé. Takže spíš jde o trvalý odběr.
Známý to řešil pro Tiguan. Nakonec pořídil CTEK, MULTI XS 5.0, 12V . Cca jednou za 4 týdny ji připojí
a nechá baterii nabít do dosažení "kroku" č. 8 (PULSE viz. návod). Po té ji odpojí A) od accu B) od zásuvky 230 V AC.
CTEK - Návod
Nabíječka CTEK MXS 3.8, 12V, 0,8/3,8A, 1,2-75/120Ah
Dnes je k dostání i verse s teplotním čidlem (záruka 5let)
CTEK MXS 5.0 12V, 0,8A/5A - s teplotním čidlem (záruka 5let)
Test nabíječky CTEK MXS 5.0
Důležitá je kvalita propojení nabíječky s akumulátorem ve vozidle. Malý přechodový odpor, a vyloučení náhodného rozpojení.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 12:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
No a teraz vazne:

Ako bolo spravne poznamenane vyssie, moze sa stat ze na jar nsjdes iba hromadku popola

Ziadne hi-tech veci nepripadaju do uvahy, ja mam toto riesenie:

V zasuvke transformatorovy zdroj 15Vdc, nie spinany!
Cez poistku 200mA to ide na 10W zenerku 13,7V, odpor si vypocitaj a over prud

Cez dalsiu kremikovu diodu a dalsiu poistku to ide do cigaretoveho zapalovaca, pokial
Sa nevypina cez rele

Na baterii mas mat 13V, plynovacie 14,4 je moc na tento rezim

Ja to pouzivam vyse 10rokov /auto je na sk a ja v esterajchu/

Bateriu som vymenil po 10 rokoch lebo som uz mal zly pocit, bateria je stale ok v zal9znom zdroji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 16:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@sky59 Řekněme že "zdroj 15Vdc" je stabilizovaný, rozdíl napětí (úbytek na srážecím odporu ZD = 1.3 V),
pro Imax = 0.1 A (tep. ztráta na ZD menší jak 1.37 W - celý proud přes ZD), Rsraž = 13 (12) ohm.
Pokud bude bude napětí accu menší jak napětí ZD 13.7 V rozdělí se proud 0.1 A , nepřímo úměrně vnitřním odporům ZD a accu.
- Pokud pojistka 0.2 A není mezi ZD a accu, je nemilé připojení accu s napětím vyšším jak 13.7 V. Pojistkou budou přívodní vodiče.
- Accu v autě od roku 2009 znamená, že byl kvalitní a taky, že v dobrém stavu byla nabíjecí soustava auta.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 16:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
guchar píše:
@sky59 Řekněme že "zdroj 15Vdc" je stabilizovaný, rozdíl napětí (úbytek na srážecím odporu ZD = 1.3 V),
pro Imax = 0.1 A (tep. ztráta na ZD menší jak 1.37 W - celý proud přes ZD), Rsraž = 13 (12) ohm.
Pokud bude bude napětí accu menší jak napětí ZD 13.7 V rozdělí se proud 0.1 A , nepřímo úměrně vnitřním odporům ZD a accu.
- Pokud pojistka 0.2 A není mezi ZD a accu, je nemilé připojení accu s napětím vyšším jak 13.7 V. Pojistkou budou přívodní vodiče.
- Accu v autě od roku 2009 znamená, že byl kvalitní a taky, že v dobrém stavu byla nabíjecí soustava auta.


Citaj pozornejsie 'kremikova dioda'...

A ked uz doplnam tak som si spomenul, ze zdroj je v sieti cez prepstovu ochranu

A 15vdc nie je stabilizovany a vzdy ma vyssie napatie, moj ma 18v naprazdno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 20:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.7.2013
Příspěvky: 414
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Přesně , jak bylo řečeno výše superodborníky.Nabíječka z Lidlu a ještě za 500kč,cha,cha.Musí stát minimálně 500 euro.Jestli ta z Lidlu funguje neni duležitý , hlavní je cena!!!


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz