|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
semo
|
Napsal: stř 03.01.2018 11:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
Na začátek: s vliesem jsem již potahoval, vím jak na to a vím jak je výsledný potah pevný.
Moje otázky směřují na konstrukční pevnost dřevo/balzového křídla, navrženého původně pro papírový potah. Papír a dřevo mají prý podobnou pružnost a proto by papírový potah měl celé křídlo zpevnit. Co když ale nahradím papír vliesem? Bude se chovat podobně, nebo spíš jako nažehlovací fólie? Případně, je ten nárůst pevnosti s papírovým potahem zanedbatelný?
Jde o větroně kategorie A2 - Saper 13, které je celkem subtilní, řekl bych.
Díky.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pert
|
Napsal: stř 03.01.2018 12:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
semo píše: Co když ale nahradím papír vliesem?
Jde o větroně kategorie A2 - Saper 13, které je celkem subtilní, řekl bych.
Díky. Tak nic nezkazíš, spíš naopak. A s tím pnutím je to podobné, ne-li stejné jako s dobře vyšponovaným papírem. V neposlední řadě je i Vlies odolnější na protržení. Ale to asi víš. Takže v poho. letu zdar P. PS: každý má svůj postup na potahování Vliesem. Výhoda je v tom napínání teplem, potom to stejně lakuju napínákem jako klasický modelspan.
|
|
Nahoru |
|
|
Joker
|
Napsal: stř 03.01.2018 12:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.5.2005 Příspěvky: 888 Bydliště: Žatec
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Zdravím, vlies má větší pevnost tzv. po letech, napříč menší. Takže se někdy potahují 2 vrstvy křížem a je to velmi pevné a lehké. Joker
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 03.01.2018 14:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Tak zrovna Saper 13 není konstrukce vhodná pro dvojitý potah, to je na modely přes metr a půl s nějakým silnějším spalovákem či eletrikou (akrobat apod.). Už si nepamatuju, co bylo u původního modelu za materiál, dost možná Mikelanta. Ta má podobnou strukturu, ale podle mě je Vlies v obou směrech pevnější. Jak je na tom s hmotností, to nedokážu posoudit. Za sebe si myslím, že jedna vrstva Vliesu na takový model bude vhodná a bude stačit.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: stř 03.01.2018 14:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
Proužek Vliesu bude určitě pevnější, než původní papír (nevyznám se v nich), ale šlo mi hlavně o pružnost. Aby to nebylo jako s nažehlovací folií: ta je sice pevná, ale konstrukci moc nezpevní, protože dřevo se dříve zlomí, než by tomu folie mohla nějak výrazně pomoct. Někde tady o tom psal tuším veka1 (snad nekecám), právě v souvislosti s folií nebo laminátem na balze. Ale ohledně Vliesu jsem žádnou podobnou debatu nezaznamenal, přestože je to taky umělý materiál.
Ono je to asi spíš teoretická debata, Vlies fungovat určitě bude, ale i tak mě to zajímá.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 03.01.2018 17:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pokud mohu porovnat konstrukce (zcela jiné, než Saper 13), které dělám s kluky na kroužku, Vlies má znatelně větší pevnost, než potahový papír. Když zahloubám do paměti a zavzpomínám třeba na Mikelantu, která má také vlákno (takže rozdílné vlastnosti v kolmých směrech), bude to minimálně srovnatelné, ne-li lepší pro Vlies. Po nalakování je minimálně srovnatelné (či dokonce překonává) s papírem, než běžné nažehlovací fólii. Pokud ti můžu poradit, zkus se ještě obrátit na současného výrobce tohoto modelu, kolegu Hiesböka.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: stř 03.01.2018 17:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Vlies má po nalakovaní, vlastnosťami určite bližšie k papieru, ako k fólii, navyše je odolnejší proti pretrhnutiu, ako napríklad mikalenta.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 04.01.2018 6:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
Možno sa ozve lubo1, ten ho popri fólii a aj papieru tiež používa. Neviem, či si dobre pamätám, ale oproti krídlu potiahnutého fóliou je to vliesové "gumovejšie" a trošku horšie preniká vetrom /vzhľadom na povrch/. Jedná sa o 2 identické konštrukčné krídla lietané na rovnakom trupe Filip 400.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: čtv 04.01.2018 8:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Vlies (samozřejmě prolakovaný) se chová spíš jako papír než fólie. Tj dodá křídlu torzní tuhost, i když ji nemá holá kostra. Na Sapera se docela jistě hodí. (Právě jsem s ním potahoval dvě éra, už mi ta technologie klasického potahu chyběla...)
|
|
Nahoru |
|
|
semo
|
Napsal: čtv 04.01.2018 9:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.2.2011 Příspěvky: 993 Bydliště: Telč
|
Dobrá dobrá, díky :) Tak teda budu považovat Vlies blíže k papíru, než k fólii. Šlo mi hlavně o tu torzní tuhost.
_________________ http://semos333.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: sob 06.01.2018 17:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Vlies je oproti papíru pružnější a konstrukce se více kroutí, na malé éro stačí jedna vrstva na větší dávám dvě vrstvy vliesu- vlákny napříč sobě (mám takto potažené éro na benzínový motor a kam se pevností hrabe folie- ale váhově už to převyšuje folii)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 95 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|