Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 26.12.2017 23:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
U Z50L řeším čím ochránit laminátovej trup a laminátovej kanál výfuku před sálavým teplem z muffleru. Vzdálenost muffleru od laminátu je 15-20 mm. Touto mezerou by měla proudit část vzduchu, co se tlačí do haupny chladícíma otvorama "Lycomingu" ale spousta ho jde ven dolů směrem k podvozkovýmu listu a dále podél trupu z bočních výdechů haupny. Díra pro muffler v motorový přepážce má plochu asi jako ty dvě boční výdechy haupny.
Proto mám obavu, že okolo muffleru moc vzduchu proudit nebude a že bude příliš sálat teplo na laminát. Chtěl bych ty nejvíc exponovaný laminátový plochy polepit něčím, co odráží teplo. Kdysi jsme kolem laděných výfuků u F3D lepili Cenusilem tlustej alobal, nic lepšího nebylo. Ale žádnej zázrak, stejně pod tím laminát hnědnul protože tam nebyl tepelnej odpor izolace. Proudění vzduchu bylo jen asi 5 mm škvírou kolem laďáku výfuku ale zase u jeho výtoku byl venturi ejektor, kterej tomu proudění kolem výfuku hodně pomáhal. V Z50L ejektor udělat nejde.
Chtělo by to spíš něco jako hliníkovou fólii polepenou 1-2 mm skleněný nebo kameninový tepelný izolace do cca 250 st.C. Podobně vypadají dečky proti zamrznutí skel aut, či materiál v metráži na futrály křídel, ale molitán v tom není na vysokou teplotu. Kdysi se dala ta hliníková fólie s vrstvou izolace koupit, ale pak to zmizelo z trhu s odůvodněním že v tom je azbest.
Nevíte prosím o nějakém podobném vhodném materiálu? Já našel jen 1 - 2 mm Dimertex ale na něm není hliník.
Díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 8:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 262
Bydliště: Bratislava
Celeron píše:
Já našel jen 1 - 2 mm Dimertex ale na něm není hliník.
Díky.

Tak na to nalep hliníkovú pásku .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 10:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To je dobrej nápad. Akorát zda se ten Dimertex nechová na povrchu jako chlupatice, pak na tom samolepka blbě drží.
Samolepící Al páska pro sádrokartóňáře dělá při vyšší teplotě puchejře jak se zahřátím rozkládá lepidlo. Ale existuje speciálka na přenos tepla z topných kabelů do potrubí, ta je stabilní do 180 st.C. Je sice dost drahá a taky dost tlustá, takže se bude blbě tvarovat ale vím kde ji sehnat.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 12:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
Tady nakupujou i kluci z NASA :mrgreen:
http://www.inheat.cz/produkty&idk=82


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 13:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 262
Bydliště: Bratislava
Celeron píše:
To je dobrej nápad. Akorát zda se ten Dimertex nechová na povrchu jako chlupatice, pak na tom samolepka blbě drží.
Samolepící Al páska pro sádrokartóňáře dělá při vyšší teplotě puchejře jak se zahřátím rozkládá lepidlo. Ale existuje speciálka na přenos tepla z topných kabelů do potrubí, ta je stabilní do 180 st.C. Je sice dost drahá a taky dost tlustá, takže se bude blbě tvarovat ale vím kde ji sehnat.

Ak je chlpatá a nedží treba to povrchovo penetrovať. Al páska je stabilná aj voči teplote používame pre vzduchotechniku vyskúšané pri ohrievačoch vzduchu. Sadrokartónová je myslím PVC s AL povlakom nepoznám .
Možno by stálo za to vyskúšať na laminovať vrstvu s tepelne odolným epoxidom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 16:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
tratonah píše:
Tady nakupujou i kluci z NASA :mrgreen:

Dobrej odkaz, díky za něj, zkusím tam v lednu zavolat. Ale obávám se, že to budou jen velký balení.

To Joba: Na penetraci by asi šlo vodní sklo ale muselo by se zkusit, jestli vibracema po čase nepopraská. Kolik je v tý vzduchotechnice, 40-60 nebo víc? Tady může být u výfuku klidně 100-150 hlavně když motor poběží na zemi a haupnou nepůjde moc vzduchu.
To nafukování sádrokartón pásky je jak se rozkládá lepidlo, ne samotný materiál pásky.
Chci zkusit tuhle .
K těm vysokoteplotním laminačkám. Veka říkal, že běžný epoxydy snesou 60, pokud se daj vytvrdit do trouby tak do cca 90. Třeba LH260 to má v datašítu. LH301 má snýst 160 ale asi se s ní nedá moc laminovat, proti klasický 285 má dvojnásobnou viskozitu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 16:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
A co místo epoxidu použít tohle: https://www.naradi-profes.cz/LEPIDLA/PATTEX-tepelne-odolny-tmel-280ml

Nebo hliníková páska se skelnou výztuží: http://www.europack.cz/katalog/samolepici-pasky/izolacni-pasky/hlinikove-a-pokovene/produkt/hlinikova-paska-tepelne-odolna


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.12.2017 18:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 262
Bydliště: Bratislava
Celeron píše:
K těm vysokoteplotním laminačkám. Veka říkal, že běžný epoxydy snesou 60, pokud se daj vytvrdit do trouby tak do cca 90. Třeba LH260 to má v datašítu. LH301 má snýst 160 ale asi se s ní nedá moc laminovat, proti klasický 285 má dvojnásobnou viskozitu.

Myslím že to je AL páska čo používame ,sú rôzne šírky od 50-100 aj po x rokoch nebadať že by povolila naopak ide ťažko dolu vyskúšané na rôznych strechách dokonca som s ňou lepil trup okolo turbíny a výfukovej rúry .
LH301 tak veľký rozdiel to nieje na injektovanie to nebude ale laminuje sa s tým v pohode . Problém je že to treba temperovať na 70-100°C ale to by ti dal aj ten výfuk.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 10:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Lh 301 píšou stejnou viskozitu jako Epoxyd 324 což je známá CHS-1200. A s ním se teda laminovat nedá, strašně hustý. Kdysi jsem s 1200 zkusil z nouze, muselo se foukat fénem aby zeřídla a dokázala vůbec prosytit tkaninu. Ale stejně byl výsledek takovej "gumovej".


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 22:54 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 29
viskozity pryskyřic :
L 285 600-900 mPas
LH301 700-1500 mPas standardní viskozita pro ruční laminování
C 7000-10000 mPas chemicky odolná pryskyřice po nahřátí na 30- 40 stupňů se s ní dá normálně laminovat
324 = 1200 20000-60000 mPas s ní už se fakt prakticky laminovat nedá.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.12.2017 23:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Píšeš, že máš mezi tlumičem a laminátem meseru 15 až 20mm. Nebylo by lepší udělat kolem tlumiče tunel z tenkého hliníku který by byl zhruba v poloviční vzdálenosti od tlumiče a laminátu. Případně tam nasměrovat z haubny ještě čerstvý vzduch, který by ten tunel ofukoval mezi laminátem a tím tunelem. Podobně jako jsou kryté tlumiče u motorek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 1:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To by bylo ideální ale kvůli upevnění výfuku je to nerealizovatelný. Varianta vlepit 2 mm izolaci a na to odraznou fólii je mnohem jednodušší. Až to jednou uvidíš, co jsem všecko dokázal nacpat do trupu jen výřezem kabiny tak zajisté uznáš sám. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.12.2017 11:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Pak by mohla vyhovět ta hliníková páska, co jsem už dával odkaz:
http://www.europack.cz/katalog/samolepici-pasky/izolacni-pasky/hlinikove-a-pokovene/produkt/hlinikova-paska-tepelne-odolna
Další vrstva, i když odolného laminánu asi moc nepomůže, protože ten původní pod ní by stejně po prohřátí změknul. Nějaká fotečka by nebyla?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.01.2018 23:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.4.2011
Příspěvky: 109
Bydliště: Jindřichův Hradec, ČR
Ahoj, zkusil bych tlumič obalit aluminovou nebo mullitovou vatou (cca 3-5 mm vrstva) a přes to vrstvu hliníkove fólie (kvůli odrazu, ale hlavně bude držet tu vatu).
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.01.2018 23:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ale s tím ale vůbec nic nevyřešíš, právě naopak, výfuk se musí chladit průtokem vzduchu. Předpokládám, že se tyhle vaty chovají jako tepelná izolace. Když výfuk zabalíš do izolace, tak jeho teplota může stoupnout tak vysoko, že může být problém s jeho pevností. Někde jsem četl, že pevnost hliníku se už někde nad 270-290 stupňů prudce snižuje.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: fireball a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz