Autor |
Zpráva |
Hoki
|
Napsal: stř 13.12.2017 18:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
jyrry píše: Tady lze odezřít jak dlouhá spojka se tam vejde. Co se týká rozpisky materiálu, z ní se vykoukají nosníky ale balza moc ne, je tam uvedeno vše včetně žeber ale ta jsou právě frézovaná (a od poledne zrovna na cestě )... Na náběžku jsou třeba pásky balsy 7x10 mm a 3x8 mm. Na otokovku je třeba pásek balsy 4,5x20 mm, takže koupím 5 mm prkénko. Na potah je použitá balsa 1,5 mm. Na stojny zpevňující torzku a druhou řadu smrkových nosníku, bych dal asi 2 mm, při tomto rozpětí. Na koncové oblouky je použitá balsa 3 mm. Ale to je jen to, co vyčtu z plánku. Bohužel mi nejde zvětšit a některá čísla odhaduji.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Paolo-K
|
Napsal: stř 13.12.2017 19:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Já do toho zabrejlím až to přijde, a kdyžtak kupim toho dříví víc... ono se to časem zužitkuje. Nejvíc vtipný bude, až to budem dva měsíce stavět...A pak to pověsím někde na větev. Nejsem moc dobrý bezmotorový letec, ale tak žadný učený z nebe nespad
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: čtv 14.12.2017 16:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
manta píše: Admirál je dobrá volba. Křídlo má skvělé letové vlastnosti. Pokud chceš být v RCVS lépe konkurenceschopný i s tímto modelem. Doporučuji pár stavebních úprav. Hlavní je trup. Ten původní je sice klasika a je krásný a elegantní, ale příliš objemný a těžký. Takže doporučuji udělat v těchto rozměrech jiný a nejlépe gondolu s kompozitovou trubkou. Ocasní plochy můžeš klidně přidělat přímo na trubku. Směrovka s výškovkou stačí jen dodržet velikost a zjednodušit a opět vylehčit. Originální trup si nech třeba na elektru a rekreační lítání. Pokud by jste mysleli lítání v RCVS vážně, dospějete do stádia, že jedno univerzální letadlo nestačí. V současné době se používají dvě až tři, podle účelu a síly větru. Tedy do klidu, pak střední tak od 1 do 4 m/s a do větru. Některé speciály do větru v pohodě zvládají i vítr přes 10m/s úplně bez problémů. Ale to už je opravdu pro soutěživce. Kdo si chce jen tak zalítat a trochu zasoutěžit, to nepotřebuje. Dříve stačil jeden Limit a bylo to v pohodě!!! No dneska prisly ty rezy a planek na Admirala, tak az dodelam co tu mam rozpracovane a nakupime drivi, tak se na to vrhem. Uvidime jak nam to pude. Nejdriv se vubec musim naucit s tim gumiprakem, a to asi nejdriv na mensim modelu Lucy a pak na tomhle a uvidim jak nas to bude bavit a zda to hned nezaryjem rypakem do zeme. Treba me to chytne a rozprodam ty elektry a poridim i naky sofistikovanejsi gumiprak stroj. Ale nechci proste hotovku. Me to bavi stavet, a premejslet jak a co udelat, ackoli to asi nebude dosahovat kvalit spickovych stavitelu, ci hotovych kupenych stroju, ale dulezity je,abych z toho mel radost ja, coz z hotovky nemam
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: čtv 14.12.2017 17:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Gumicuku bych se nebál. Ale se zeptám, ty máš dva gumicuky? Luci totiž potřebuje menší a Admirál zas větší. To je jiná dýlka vlasce a jiný průřez gumou. Oslov "mantu", on je opravdu ten pravý na rady tohoto typu. Je to vidět i na závodech
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: čtv 14.12.2017 18:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Ja mam zatim jenom gumu a vlasec na malou lucinu...Na admirala to pak budem muset nak dovymyslet
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: čtv 14.12.2017 19:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
No jak tak cucim do toho planu, tak nektere veci mi tam prijdou resene pomerne zbytecne slozite. Pan Cizek je dobry konstrukter, nicmene asi to malicko upravim, aspon co se nosniku tyce. Tady je to evidentne pripravene na to, ze to bude potahovane papirem. Milovnici historie me asi nazvou dobytkem a ja nevim cim jeste, ale ja to potahnu folii, s vliesem neumim a vzhledem ke smradu z laku a podobnych veci, papirem taky ne...
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 15.12.2017 11:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6037 Bydliště: Praha ČR
|
On Čížek bohužel zas tak skvělý konstruktér nebyl, tedy přesněji řečeno skvělý byl, ale někdy do 50tých let, pak hodně ustrnul a všechny modely řešil dost na jedno brdo. Admirál ještě nebyl tak špatný, ten má přeci jen svá léta a ve své době jako jednokanál šel, ale třeba pozdější dvoumetrovka Terej 2 byla docela "dinosaurus" už v okamžiku vzniku plánu.
Jinak k Admirálu - já bych zas tak moc neřešil křídlo, to mi přijde i pro fólii vyhovující a když už máš hotová žebra, tak by změna přinesla víc škody než užitku. Ale určitě se dá hodně zjednodušit a odlehčit trup, tam byl Čížek trochu ulítlý (už před revolucí na něj padl dotaz, "proč sakra postaví trup z lišt a kolem něj ještě jeden z balzy"). A druhá změna k diskusi je ocas - dá se zrušit výškovka v T nahoře a udělat plovoucí do kříže. Tohle kupodivu není v rozporu s historií, přesně takto vypadal pozdější Admirál 4, určený už primárně na RCV2, ne RCV1 (vyšel jen jako malý plánek, ne v plné velikosti).
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pát 15.12.2017 12:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
No já bych asi jen misto zdvojeného zadního nosníku udělal jednoduchy, protože vybrušovat to do zúžení mi přijde složité, s tím že zařezy v žebrech si upravím, jinak to křídlo nechám jak je, akorát tam fouknu trubky pro spojku, protože tak velký křídlo vcelku do auta nedám, a navíc bych to ještě rozbil při manipulaci. Trup je opravdu robustní,takže tam by ubrat asi šlo, uvidím kde. No a co se ocasu týče s tou myšlenkou udělat tam klasický kříž s plovoučkou mě docela láká. Sice už to bude takovy hybrid admirálů, čehosi a prdlé pavlovi hlavy. Ale proč ne. Jen teda předpokládám, že výškovka do kříže by musel být větší než na T ocase, protože je v úplavu za křídlem.
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 15.12.2017 14:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6037 Bydliště: Praha ČR
|
Křídlo ale bylo dělené už v originále, tím nic neměníš... Ocasky fakt do kříže v jedné verzi byly, bohužel ti nemůžu poslat plánek, protože staré Modeláře mám v jiném bytě, který se právě rekonstruuje a fakt se k tomu nedostanu... Kdyby byl ochoten hledat někdo jiný, tak to bude nejpravděpodobněji ročník 1982 plusmínus dva roky, článeček Admirál IV.
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pát 15.12.2017 14:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Tak ono čistě teoreticky by na to šlo napasovat vesměs jakýkoli ocas s plovoučkou z letadla o podobném rozpětí, aby se nějak zachovala mohutnost ? Nebo třeba zmenšit trošku ocas ze Symfonika (který točil velmi ochotně na to jaká je to potvora veliká) na ten plánek mám. Nejsem teda žádny expert na aerodynamiku,abych to extra propočítával. Já zase nějak extra netrvám na tom, aby to bylo nějak historicky přesné, respektive je mi to vcelku jedno.
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pát 15.12.2017 18:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Jeste takovy dotaz ohledne toho gumicuku...Mam tuhletu gumu, viz nize. Jen nejak nechapu, jak se to dela, predpokladam, ze se to nesvaze do jednoho velkyho oka,aby se tam pridelala snura a na druhy strane kolik. Ale jak tam tedy tu snuru pripevnit? Nakyma svorkama? Asi se ptam jako retarda, ale nikdy jsem gumicuk nevyrabel
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: sob 16.12.2017 8:05 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
Takto se dá vyřešit výškovka na Admirálu. To je Admirál III. Ale i tak je ten trup zbytečně robustní a těžký. Tenkrát bylo jiné vybavení. O dost větší a těžší! Příloha:
P1150275.jpg [ 88.65 KiB | Zobrazeno 1669 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: sob 16.12.2017 8:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Jasné no, je to prostě stará koncepce. Nicméně to éro je pořád pěkné. S tímhle ocasem je možná ještě hezčí, ale to je subjektivní názor, že jo.
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: sob 16.12.2017 9:35 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
Paolo-K píše: Jasné no, je to prostě stará koncepce. Nicméně to éro je pořád pěkné. S tímhle ocasem je možná ještě hezčí, ale to je subjektivní názor, že jo. Možná bych neřešil tu výškovku jako plovoucí, ale jako pevnou s klapkou. Ušetří to dost hmotnosti, konstrukční řešení je jednodušší. Navíc je to velmi učiné a v současné době nejpoužívanější řešení.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|