Autor |
Zpráva |
varok
|
Napsal: ned 03.12.2017 21:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2690 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Dobrý večer, kdysy jsem tady podobné téma viděl, ale už to nemohu najít. Mám nabíječku Equilibrium V2 mini. V režimu pb aku jde nabíjet až 12V tedy 6s a proud max. 4A. Když ale na nabíječku zapojím úplně vyšťavenou autobaterii 12V 55Ah, nastavím 6s a 4A, tak mi nabíjecí proud najede maximálně na 2,9A a při nabíjení postupně klesá. Proč není proud maximum 4A? 1. Autobaterie je 55Ah, tak i ty 4A jsou docela málo 2. Když je autobaterie úplně prázdná, tak by měla nabíječka dávat na začátku maximum, tedy 4A, ne?
Je tedy něco špatně u nabíječky? Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HLA
|
Napsal: ned 03.12.2017 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.1.2009 Příspěvky: 804 Bydliště: okr. Blansko Obrázky: 0
|
Nabíjecí výkon je 35W Výkon je napětí x proud 2,9A bude maximum nabíječky pro 12V akumulátor
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: ned 03.12.2017 22:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2690 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Aha, myslel jsem že je výkon nabíječky 50W. Tak to by potom odpovídalo. Proč je teda v manuálu i v nastavení nabíječky uvedeno 4A? Nechápu
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: ned 03.12.2017 22:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Co takhle dvolučlánek lipol ? 4,2V x2 x 4A = 33,6W To je akorát.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: ned 03.12.2017 23:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2690 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Nechápu. Potřeboval jsem dobít autobaterii, ale v domění že dá nabíječka v režimu pb aku až 4A jsem to zapnul. Ale když dává jen 2,9A, tak budu raději používat velkou trafonabíječku.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 04.12.2017 6:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20841 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
varok píše: Nechápu.... Normální násobilka. Výkon = napětí krát proud. Buď musí nabíječka omezit proud nebo musí být nízké napětí aby ten součin vyšel.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 04.12.2017 7:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
varok píše: Nechápu. Potřeboval jsem dobít autobaterii, ale v domění že dá nabíječka v režimu pb aku až 4A jsem to zapnul. Ale když dává jen 2,9A, tak budu raději používat velkou trafonabíječku. Všetky údaje sú správne. Nabíjač dá v každom režime max 4A. Toto je ale limitované výkonom. Ak by pri olove 12V (nabíjacie napätie 14,5V) dala 4A potom by musela mať výkon 58W. Nič k nepochopeniu... Vzorce zo siedmeho ročníka ZŠ tu už padli.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: pon 04.12.2017 8:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2690 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Jasně, to vím jak se počítá výkon, jen jsem nevěděl co znamenalo ty dvě baterie 4,2V a 4A. Už jsem pochopil. Takže ty 4A jsou tam proto, když se nabíjí pb baterie s méně články, třeba 6V. Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 05.12.2017 13:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6869 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No, ja by som len chcel poznamenať, že väčšina modelárskych nabíjačiek nie je vhodných na dokonalé nabitie štartovacích autobatérií. Oni síce majú režim "Pb", ale ten je optimalizovaný na nabíjanie tzv. gélových olovených akumulátorov. Ukončovacie napätie je nastavené tak, aby nedochádzalo k splynovaniu elektrolytu. To má za následok, že v takomto režime sa štartovací akumulátor nenabije na plnú kapacitu, ale asi len na 60-70%. Mám to vyskúšané. Do svojho auto akumulátora s kapacitou 55Ah som modelárskou nabíjačkou v Pb režime "nenatlačil" viac než 35Ah, čo teda bolo len 64% plnej kapacity. Ale musíme uvažovať aj účinnosť (keby bola až 90%), tak potom skutočný uložený náboj bol len 31,5A teda len 57% plnej kapacity. Ale uznávam, že to bol akumulátor starší, takže plná kapacita už asi nebola celých 55Ah, ale rozhodne nie 35Ah. Po nabití a dobití alternátorom ešte krásne slúžil 3 zimy. Ak sa jedná len o oživenie celkom vybitého akumulátora (napr. po zabudnutom vypnutí svetiel), tak na prvé naštartovanie to iste postačí a potom si pri dlhšej jazde s tým poradí alternátor motora. Samozrejme ak by tá nabíjačka mala možnosť úpravy ukončovacieho napätia a to sa upravilo na vyššiu hodnotu, tak by sa snáď aj dala použiť. Ale neviem načo toto vôbec riešiť , keď originálne automatické elektronické nabíjačky pre automobilové akumulátory stoja dnes bagateľ a sú naozaj dobré. Majú navyše aj kadejaké údržbové režimy. A komu je ľúto, tak stačí dostatočne dimenzovaný transformátor o napätí cca 18V, k nemu jedna dióda a žiarovka - zapojenia je tak triviálne, tak ho ani nebudem kresliť.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: úte 05.12.2017 19:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2690 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Tak to jsem nevěděl. Děkuji za info. No já jsem nabíjel baterii, která už je stejně těsně před smrtí, už mám koupenou novou. Mám ještě nabíječku od Telwinu, kde je klasické trafo, dá okolo 5A max. Ta už ale dokáže nabít autobaterii na napětí okolo 16,8V, což by mělo být plné nabití. Tu modelářskou tedy už raději nebudu používat.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 05.12.2017 20:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
varok píše: Tak to jsem nevěděl. Děkuji za info. No já jsem nabíjel baterii, která už je stejně těsně před smrtí, už mám koupenou novou. Mám ještě nabíječku od Telwinu, kde je klasické trafo, dá okolo 5A max. Ta už ale dokáže nabít autobaterii na napětí okolo 16,8V, což by mělo být plné nabití. Tu modelářskou tedy už raději nebudu používat. Nebudu rozporovat názory na nabíjení Pb startovacích akumulátorů a kdy že je naplno nabitá a kdy ne. Ale nastartuj si auto a změř napětí na akumulátoru, nebo si píchni Vmetr do zapalovače (ale ověř si, jak měří) a podívej se, na jaké napětí Ti auto vlastně nabíjí. A hlavně podle toho si vyber baterku, jakou si koupíš. Koupit si (třeba) Ca když Ti auto nabíjí na 13,9V je škoda suroviny na její výrobu......
|
|
Nahoru |
|
|
bigbenc
|
Napsal: úte 05.12.2017 21:03 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.8.2011 Příspěvky: 108 Bydliště: Ostrava-Dubina
|
Nebudu rozporovat názory na nabíjení Pb startovacích akumulátorů a kdy že je naplno nabitá a kdy ne. Ale nastartuj si auto a změř napětí na akumulátoru, nebo si píchni Vmetr do zapalovače (ale ověř si, jak měří) a podívej se, na jaké napětí Ti auto vlastně nabíjí. A hlavně podle toho si vyber baterku, jakou si koupíš. Koupit si (třeba) Ca když Ti auto nabíjí na 13,9V je škoda suroviny na její výrobu......[/quote] Dalo by se to nějak dále rozvést o těch vápníkových baterkách?
_________________ Zatím se učím a učím se pořád, ať je to cokoliv, i když penze se blíží
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 05.12.2017 21:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
[/quote] Dalo by se to nějak dále rozvést o těch vápníkových baterkách?[/quote]
Ono na tom vlastně nic není. Zjednodušeně řečeno Pb aku s přísadou vápníku plynují při vyšším napětí. Běžná Pb startovací baterka začíná plynovat někde kolem 13,8V, Ca nad 14,5V (jak která) Je to jen a proto, aby se akumulátor mohl nabít víc a nebylo nutné odmontovávat zátky (což jde za jízdy velmi problematicky) Navíc některé Pb baterie nelze při nabíjení "odvíčkovat" i proto, že se poruší "rekuperační" prostředí, ve kterém se plynný vodík a kyslík slučuje zpět na vodu. Velmi zjednodušeno.
|
|
Nahoru |
|
|
bigbenc
|
Napsal: úte 05.12.2017 21:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.8.2011 Příspěvky: 108 Bydliště: Ostrava-Dubina
|
novfra píše: Dalo by se to nějak dále rozvést o těch vápníkových baterkách?[/quote] Ono na tom vlastně nic není. Zjednodušeně řečeno Pb aku s přísadou vápníku plynují při vyšším napětí. Běžná Pb startovací baterka začíná plynovat někde kolem 13,8V, Ca nad 14,5V (jak která) Je to jen a proto, aby se akumulátor mohl nabít víc a nebylo nutné odmontovávat zátky (což jde za jízdy velmi problematicky) Navíc některé Pb baterie nelze při nabíjení "odvíčkovat" i proto, že se poruší "rekuperační" prostředí, ve kterém se plynný vodík a kyslík slučuje zpět na vodu. Velmi zjednodušeno.[/quote] Díky za vysvětlení.
_________________ Zatím se učím a učím se pořád, ať je to cokoliv, i když penze se blíží
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: úte 05.12.2017 22:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Ja som raz na jar (po prejazdenej zime v pohode bez problémov so štartovaním) nabil z auta model ešte na 8článok 1000mAh niklákov 2x, a pri treťom pokuse došla kapacita Pb. A potom do nej takmer 3Ah aj naspäť ešte išlo nabiť a bola plná.. Len pre podpichnutie že 55Ah na štítku vôbec nič neznamená a 35Ah z nich by bolo krásne číslo...
No ale pre tých čo teraz potrebujú autobaterku Pb12V nejak dobiť a nemajú nič len modelársky nabíjač, - 4s A123(LiFe) sa nabíja CCCV (čiže rovnako ako zjednodušené Pb) na koncové napätie 14,4V (=4x3,6V) a to je oveľa krajšie než 13,8V hlavne pri krátkom dobití alebo aj ak to chcete aj trošku nechať plynovať.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|