Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 19:44 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.7.2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Ahojte,

Mam problem s Arrma Kraton a asi regulatorom BLX180 priamo od Arrmy. (vsetko povodne)

Problem je ten ze pri pripojeni baterek (2x 2s 5200mAh, 50C) sa inicializuje ESC, ikony cervena a modra svietia (podla navodu tento stav v poriadku) a nasledne ked pridam plyn sa ESC restartuje a inicializuje znovu. Potom po 2-3x pridani plynu a restartoch to prestane a Kraton normalne jazdi. Niekedy sa ale stane ze sa to chyti hned na prvy pokus.
Taktiez pri plne nabitej 6s baterky sa stalo to ze Kraton jazdil asi minutu a nasledne zacal pipat pipak na baterke a auto nasledne preslo do pomaleho rezimu.

Musim povedat ze auto mam z druhej ruky a dostal som k nemu i tieto dve baterie (jedna vypada ze je nafoukla) kazdopadne som ich nabil s balancerom na 4.2V bez problemov.

Taktiez este predtim ked Kraton jazdil v poriadku tak sa stavalo to ze pri pridani a drzani plneho plynu (asi 7-8sekund) sa ESC preplo do pomaleho modu a automaticky znizil rychlost. Po vypnuti a zapnuti ESC ale vsetko islo opet v poriadku. (toto sa dialo jak na 2x 2s tak 1x 6s)
Taktiez som skusal druhu bateriu 6s LiPo 3000mAh 35c (nafoukla taktiez ale ne moc) a chovalo sa to uplne stejne.

Teraz neviem ci su na vine baterky ktore su asi rok stare a neviem ako boli uchovavane pretoze sa snimi rok nejazdilo, alebo je to problem ESC. Predavajuci mi pisal ze nikdy s ESC a baterkami takyto problem nemal i ked je pravda ze rok stym nejazdil.

Viete mi prosim poradit? Nemam bohuzial na vyskusanie ine novsie baterky ani ESC. A neviem teraz co mam kupit, ci nove baterky alebo ESC pretoze nedokazem jednoznacne urcit pricinu.

Co som uz skusil:

-reset ESC do tovarnych nastaveni
-kalibracia bateriek
-kontrola vsetkych kontaktov
-vybratie ESC a jeho nasledna kontrola
-kontrola testerom jednotlivych clankov bateriek

Budem vam vdacny za kazdu radu.

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 20:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 15.5.2014
Příspěvky: 82
Bydliště: České Budějovice
Rekl bych, ze to je baterkou, neda v zatezi tolik proudu a esc se resne.
Zkus jezdit chvili jen tak na ctvrt plynu a uvidis, jestli to bude vypinat nebo ne...

_________________
Kdo nepadá, nelítá naplno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 20:39 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.7.2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Tak teraz som to este skusal, ESC sa chytilo krasne bez problemov na prvy krat. Nasledne som pridal plyn..fakt len malo a hned ESC reset.
Nasledne to slo v pohode, ako si pisal na ctvrt plynu bez problemov, ked som dal plny tak opet reset.
po tretom resete, mozem pridavat plny plyn, brzdit spatecka a vsetko sa tvari ok.

tak asi to vypada fakt na tu baterii.

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 10:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2313
IMHO to opravdu vypadá na tu baterku, která nestíhá dodat požadovaný proud.

Doporučil bych koupit nové baterie tak jako tak, protože podle toho, co píšeš (že jsou staré a vypadají nafoukle), bys je měl vyměnit za nové v každém případě - i kdyby byl vadný ESC nebo něco jiného, stejně jsou zřejmě v háji i baterie... Tahle investice tě tedy stejně nemine.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 18:32 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.7.2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Asi jo, ted jsem pripojil pipak na tu 6s baterii a po cca 15sekundach jizdy zacal hned pipat takze vyhoz. (napeti pred pripojenim +- 4.0 na clanek)

Ty zbyle dve, 2x 2s, se raz chyti hned a jezdi to, nekdy zase jak jsem psal se chyti na 4-5pokus/restart. Po cca 15minutach normalni jizdy v garazi byli po vytahnuti fakt dost horke co asi u 50C baterie neni uplne v poradku takze opet vyhoz. (plus ta jedna je fakt dost nafoukla tak radsi nebudu dal riskovat)

Dnes jsem si objednal 2x 2s 5500mAh 50C tak jsem sam zvedav jak se to bude chovat ale myslim ze to pojede.

jinak pro lepsi predstavu, dela to obcas tohle:

https://www.youtube.com/watch?v=5jhPIRMcksE

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 20:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
andrewlcc píše:
Tak teraz som to este skusal, ESC sa chytilo krasne bez problemov na prvy krat. Nasledne som pridal plyn..fakt len malo a hned ESC reset.
Nasledne to slo v pohode, ako si pisal na ctvrt plynu bez problemov, ked som dal plny tak opet reset.
po tretom resete, mozem pridavat plny plyn, brzdit spatecka a vsetko sa tvari ok.

tak asi to vypada fakt na tu baterii.


Mě tam trochu mate ta věta co jsem označil červeně.Pokud by byla baterka v takovém stavu,že by po přidání plynu regulátor opakovaně vypínal,tak po dalším vypnutí přece nemůže být další jízda už OK. ? Napiš pak co to dělá s novýma baterkama. Dlouhodobě plánuju koupi TALIONa.Jsou to stejné podvozky a snad i elektronika. Narazil jsem při hledání informací na dost problémů s regulátory prvních verzí těchto modelů ale nezkoumal jsem to nějak víc.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 14.11.2017 22:04 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.7.2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Zajtra vecer urcite napisu kdyz nove baterie hned vyzkousim. Ted jsem v rozpacich i ja kdyz nad tim tak znovu premyslim.
Asi jsem zatim prisel na tyto mozne scenare:

1.V haji je baterie ktera (teda dve) dodava nestabilni proud pri plnem nebo malem zatizeni. (jedna se zda byt vizualne v pohode ta druha je ale dost nafoukla)
2.ESC se tvari a funguje tak jak jse mu zlibi. (hooodne pripadu na youtube)
3.Problem v kontaktech, kabelech (mozna vlhkost? atd.)
4.Problem je uplne nekde jinde:D (motor, servo..nevim)

Berte tyto moje scenare s rezervou, elektronice fakt moc nerozumim.

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 8:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2313
Nepochyboval bych, že ty baterky, alespoň ta nafouklá, už to mají za sebou.

Ale dagx má pravdu, něco je tam divné, protože baterka se resetováním reglu nijak vzpamatovat nemůže :mrgreen:
Ty například taky píšeš, že baterky jsou již po 15 minutách jízdy velmi horké - a to je opravdu pro 5Ah/50C akumulátory špatně, protože by v tom autě normálně neměly dostávat až takový záhul (jsou teoreticky stavěné na proud cca 250 A).

Takže vyvstává možná otázka, co se s těmi baterkami děje? Že by například vadný regl šel někde do zkratu, nebo jiná část pohonu, třeba v motoru?

Až tam dáš ty nové baterky, pečlivě to pozoruj a prozkoumej. Aby třeba závada v tom reglu nebo jiné části neodepsala záhy i ty nové baterky, nebo něco rovnou neshořelo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 8:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
Než Ti příjdou nové baterky, udělal bych preventivní rozborku, zkontroloval ložiska, případně rovnou vyměnil. Udělat komplet výměnu olejů v tlumičích, diferenciálech atd. Autu to jen prospěje a ty případně předejdeš dalším možným problémům.

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 9:24 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.7.2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Kontrolu alespon zbeznu jsem delal jeste vcera vecer, vse jsem vyndal, odpojil vycistil a znovu zapojil. Na vsechny odkryte kontakty jsem pouzil Nanoprotech Electric a dnes to necham pusobit 24h. (loziska, tlmice skontroluji take dnes vecer)

Jeste jednou vec jsem nezminil.

Kdyz jsem to naposledy testoval s zapojenym pipakem na jedne z tech dvoch baterii tak jsem jezdil bez karoserie abych videl alespon orientacne napeti na clancich. Vím že pipak pri plnem plynu raz zapipal a co jsem se dival tak na jednom z clanku bylo myslim 3.55V a jak auto stalo tak to zase za par sekund skocilo spet asi na 3.7.
Ale to asi bude normalni pri zatezi ze to klesne na chvili.

A zaujal me jeste jeden komentar ktery byl pod tym videem ktere jsem tady daval vcera:

i had a similar problem with my kraton until i cut the deans connectors off and tried other plugs. i ended up using trx and it works way better for the high voltage. i also have a typhon and it was the receiver.


Ten regl ma prerobene puvodnim majitelem konektory z T-Dean na XT60. Ty jsem taky opticky skontroloval, byli kousek spinave tak jsem je vycistil a osetril hore uvedenym pripravkem.
Ale to asi uz hledam problem mozna nekde uplne jinde kde neni.

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 19:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Xt60 zvládají kolem 70A oficialně.Podle uživatelů z for až 100A. I kdyby byl problém v poddimenzovaných konektorech, neprojevovalo by se to myslím tímhle způsobem ale spíš by byl problém při delší jízdě na max. třeba se zahříváním konektorů.

Ano. S tím poklesem napětí při zátěži a navýšením po zastavení je to zhruba normální stav(podle stavu baterek) který by na Tvůj problém neměl mít taky vliv.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 21:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2313
andrewlcc píše:
Vím že pipak pri plnem plynu raz zapipal a co jsem se dival tak na jednom z clanku bylo myslim 3.55V a jak auto stalo tak to zase za par sekund skocilo spet asi na 3.7.

To už je málo voltů, baterka byla v podstatě vybitá.
LiPol baterie takhle hluboce raději nevybíjej.

Pro vysvětlení koukni třeba sem:
http://www.lipolbaterie.cz/navody/na-ko ... l-baterie/

Doporučuju nevybíjet níž než na 20% kapacity, baterky se ti odvděčí výrazně delší životností.
Napětí 3,7V bez zátěže je už dost na hraně.

A pozor na měření, v případě LiPol baterií se hraje na setiny voltu. Například 4,18 a 4,21 V při nabíjení je dost podstatný rozdíl, stejně tak mezi 3,6 a 3,55 V při vybíjení. Problém ovšem je, že tak přesné měření obyčejné levné spotřební měřáky ve skutečnosti nezvládají, takže ukazují plus minus autobus (o důvod víc nejít s vybíjením na hranu, ale nastavit na reglu nebo pípáku rozumných 3,8 V jako naprosté minimum).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 21:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
FlyBear píše:
... nastavit na reglu nebo pípáku rozumných 3,8 V jako naprosté minimum).


Pokud nastavíte pípák na 3,8 V nebo dokonce více a ukončíte jízdu při prvním pípnutí, tak si moc nezajezdíte.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.11.2017 22:13 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.7.2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
panove diki za vysvetleni.

Jinak jeste taka zajimavost k ty 6s baterii kterou jsem k tomu dostal. Prisla nabita na 99% (podle puvodniho majitele). Jezdil jsem s ni cca 2x 5-6 minut (jeste kdyz fungovala) pak zacal pipak (ukazoval myslim neco kolem 3.65) tak jsem zastavil a ze baterii dam nabit na storage. (je to jinak 6s 3000mAh). K prekvapeni ale bylo to ze kdyz jsem ji pripojil na nabijecku, vse nastavil a pustil storage tak mi nabijecka (equlibrium 3.5) zahlasila ze kazdy clanek je jiz na storage 3.85V.
Nejak mi to neslo do hlavy jak muze byt baterie na storage kdyz jsem ji pred chvili prece dostal na cca 20-30% jeji kapacity. Nechal jsem ji tedy tak a na druhy den ze ji tedy nabiju protoze jsem chtel jit jezdit a vyzkouset co Kraton na 6s dokaze. Pripojim na nabijecku dam nabijet s balancerem a pomaly asi 0.5C a dotlacil do nej cca 400mAh a nabijecka hlasila FULL. To byl posledni zaznam o teto baterii protoze pak se s ni model pohnul jenom jednou a pak hned zacal pipak a to uz putovala rovno do kose. (urcen pro baterie)
Ty zbyle dve byly na tom o neco lepe ale pri zatizeni restartovali ESC a pri poslednich pokusech ho restrovali jiz nahodne a velakrat ihned po startu po prvnim pridani plynu. Takze taky do kose.

Ale k veci:

Dnes prisli baterie od BigHobby Nano 5500mAh 50c 2s. Pripojim je, auto nabehne a krasne jezdi !!! Bez problemu muzu pridavat, maly nebo plny plyn, zpatecka cokoliv. Zkousel jsem nasledne pak baterie a vysilac uplne odpojit, pockat par minut a znovu zapojit (presneji 4x) a vzdy se to chytilo na poprve.
A co je zajimave je to, ze je az neskutecne jak je ted Kraton ovela citlivejsi na plyn, necuka to snim tak a i rozbeh je plynulejsi a pride mi ze i zvuk motoru a celeho RC auta je takovy klidnejsi.
Jezdil jsem pomerne svizne nejdriv 10minut a pak dalsich 10minut, zastavim a baterie jsou studene bez nejake znamky nahrivani. Napeti take stabilni.

No co vam budu rikat, mam radost:) Cez vikend otestuji poradne v prirode ale verim ze to jiz bude bezet tak jak vzdy melo.

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 6:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
andrewlcc píše:
Nejak mi to neslo do hlavy jak muze byt baterie na storage kdyz jsem ji pred chvili prece dostal na cca 20-30% jeji kapacity.


Omyl. Vy jste ji nedostal na 20-30% kapacity. Pouze jste na ní naměřil napětí, které odpovídá této kapacitě, když je baterie v klidu bez zátěže.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz