Autor |
Zpráva |
eddiex
|
Napsal: pát 20.01.2017 2:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.6.2013 Příspěvky: 950 Bydliště: MidWest of Ireland
|
Prosim Vas , jaky motor pro Bixlera pouzivate? Jaky motor byste doporuceli koupit. Chtel bych, aby to byl silnejsi motor oproti originalu. [z duvodu vetsi vahy letadla]. Beterie 3S. Pripadne, jestli byste mohli dat link i treba kde ho koupit. Dekuji moc.
Prochazel jsem motory cely vecer a jsem uz z toho zblbnuty. Rad bych aby to byl prumer 28 a tak 1700 az 2000kv. [ ale rad si necham poradit - vychazim z toho, ze original byl 1400kv]
Jeste se hned zeptam - daji se pouzit pro letadlo ty placate motory z multikopteru?
_________________ Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
eddiex
|
Napsal: pát 20.01.2017 21:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.6.2013 Příspěvky: 950 Bydliště: MidWest of Ireland
|
Jamesi, co myslis tim "pakem". Myslis ten motor s 40A esc a ?? vrtulka..?
_________________ Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
|
|
Nahoru |
|
|
jamesgsf
|
Napsal: sob 21.01.2017 15:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2012 Příspěvky: 1614 Bydliště: Chrudim
|
"Pak" tam hodila T9 ani jsem si toho nevšiml. 40esc bude v pohodě. Já tam mám 20 ale je to na hraně. Vrtule 6x4 mohla by být 7x4 ale mám obavy právě o to svoje esc. I tak je výkonu dost.
Odesláno z mého E5823 a podpis odstraním
_________________ Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
|
|
Nahoru |
|
|
eddiex
|
Napsal: stř 20.09.2017 17:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.6.2013 Příspěvky: 950 Bydliště: MidWest of Ireland
|
Prosim Vas upravuji Bix3 . Mam svuj kutilsky drzak motoru uspesne provereny na Bixlerovi2. Moje otazka zni, jestli nebude problem s posunutim motoru a vrtule dozadu. Viz obrazky. Osa motoru zustava stejna, jen je to cele prodlouzeno dozadu v ose puvodniho motoru... Pripadne co bych mel od teto modifikace ocekavat. [ krome presunuti teziste samozrejmne] diky....
Přílohy: |
Bix3 orig.jpg [ 53.31 KiB | Zobrazeno 5173 krát ]
|
Bix3 mod.jpg [ 53.51 KiB | Zobrazeno 5173 krát ]
|
|
_________________ Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
|
|
Nahoru |
|
|
rampa_mckvak
|
Napsal: stř 20.09.2017 20:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.11.2008 Příspěvky: 2374 Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko Obrázky: 0
|
Já myslím, že to bude chtít ještě upravit úhel - osu motoru směrem dolů, ale nejsem si jist. Takhle jsi vlastně prodloužil páku.
_________________ Co neubrzdíš neukecáš.
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: čtv 26.10.2017 22:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Ahoj, pořídil jsem si EPO model https://hobbyking.com/en_us/h-king-bixler-2-epo-1500mm-pnp.html. Je vybaven údajně motorem 2620 1300KV, hřídelka 2.5 mm a vrtulí 7x5. Už když jsem to vybalil jsem byl značně rozpačitý, motůrek byl dost malý ale především vodiče od motoru jsou odhadem nějaké 0,8 mm2, což je přímo směšné. Po cca 30 s chodu vodiče hřály tak, že jsem na nich neudržel ruku a motor rovněž. Chtěl bych požádat zkušenější, jestli by mě nedoporučili vhodnější motor, případně i regulátor k letadlu a vrtuli. Byl bych rád aby byl motor mechanicky kompatibilní. Držák motoru je vlepen do polystyrénu a asi bych ho nedokázal bez poškození vyměnit
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: čtv 26.10.2017 23:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Bylo to 30s letu ve vzduchu nebo 30s doma v pokoji na plný plyn? I ty nejlepší motory mají max. účinnost okolo 80%. To znamená že 20% se přemění na teplo. U stojícího modelu je zátěž od vrtule ještě vyšší a naopak chlazení je v podstatě nulové. Motor bych měnil až po vyzkoušení ve vzduchu a spíš kvůli nedostatečnému výkonu než kvůli teplotě. 1mm2 průřezu vodiče je doporučený pro 17A (podle prvního odkazu, který mi vyběhl). http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/prurez_vodice.htmModel je vybaven 20A ESC. Motor je řízený 3 vodičovým PWM (nebo co to vlastně je) (~ koeficient 2/3 ). Mě to přijde v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: pát 27.10.2017 0:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Bylo to doma v pokoji na plný plyn. Do vzduchu jsem se s těmi směšnými drátky ani neodvážil. Motor je řízený 20A regulátorem, předpokládám, že tam rozfázovaně spíná napětí baterky postupně do jednotlivých fází. Takže, těch cca 20 A by mohl být i trvalý odběr.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
ago-56
|
Napsal: pát 27.10.2017 5:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.4.2014 Příspěvky: 1114 Bydliště: ostrava-svinov
|
Vem to éro do ven k nebi, a potom uvidíš co a jak.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 28.10.2017 20:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
jirka525 píše: Bylo to doma v pokoji na plný plyn. Do vzduchu jsem se s těmi směšnými drátky ani neodvážil. Motor je řízený 20A regulátorem, předpokládám, že tam rozfázovaně spíná napětí baterky postupně do jednotlivých fází. Takže, těch cca 20 A by mohl být i trvalý odběr. Obvykle se používá ESC s nějakou rezervou. Takže typuji, že maximální trvalý odběr motoru je třeba 17A. Napětí se postupně přepíná na jednotlivých fázích. Ale celkem logicky nikdy nejde plný proud všemi vodiči najednou. Motorem musí prolézt (tam i zpět) těch 17A. A jsou 3 vodiče, které to mají na starosti. To znamená, že při plném plynu je "trvalý" (resp. průměrný) proud jedním vodičem 2/3 * 17A = 11.33A. A to nepředstavuje pro "směšný" (obvykle měděný) drátek sebemenší problém. Spíše se bude hřát motor. Ale za letu je dobře chlazen a málokdy je žhaven pořád na plný plyn. A jak jsem psal už předtím, vrtule staticky doma má větší odběr než ve vzduchu. Vůbec bych se toho nebál. Příklad motoru se "směšnými drátky" s odběrem 78A: https://hobbyking.com/en_us/mercury-aluminum-alloy-74mm-edf-unit-4s-3000kv-ccw.htmlPS: Když máš obavy z tenkých drátků, prohlížel sis někdy vinutí modelářských elektromotorů? Tam je úplně jiný průměr, úplně jiná délka a mnohem menší chladící plocha: https://hobbyking.com/en_us/4010-580kv-turnigy-multistar-22-pole-brushless-multi-rotor-motor-with-extra-long-leads.html
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: sob 28.10.2017 22:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Mnohokrát děkuji za rady. Jsem asi postižený svojí profesí. Dělám průmyslovou automatizaci a kdybych dodal zařízení, kde takhle topí přívodní vodiče, tak by mě asi zákazník s velkou holí vyhnal z fabriky. Až přejde vichřice, tak to vyzkouším na nějaké louce. Jsem celkem rád, že zatím nemusím měnit motor. Zaprvé jsem ho v tomto rozměru nenašel a za druhé, je to tam všechno tak malé, že i kdybych vodiče uštípal a naletoval tam cca nějaké 4 mm2, tak to neprojde přes držák motoru. No já se domnívám, že u motorů jsou ty poměry jiné. Rotor motoru vhání na vinutí vzduch a dobře jej chladí a ty smaltované dráty jsou stavěny na vyšší provozní teplotu. U přívodních vodičů bude asi chlazení minimální. A to nemluvím o konektorech. ty by mohly samotné dost topit a pokud se k tomu přidá ještě teplo z vodičů, tak to ten letovaný spoj nemusí vydržet. Zajímala by mě ještě jedna otázka. Výrobce dodává CW vrtuli, která je upnutá kleštinou a dotahuje se kuželem. Při startu motoru ji ten ráz povoluje. Neměl bych raději sehnat CCW vrtuli a otočit směr otáčení aby se kleština dotahovala?
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: ned 29.10.2017 11:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
S tlačnou vrtulí mám zkušenost jen z tátovy Bety 1400 od Pelikána. Systém upevnění je tam stejný. Pravděpodobně má stejnou orientaci jako v bixlerovi. Utažená je asi na fest (ale aby se nic nestrhlo). Vrtule nám nikdy nespadla. Předpokládám, že když to při příchodu na letiště vždy zkontroluješ a dotáhneš, tak nic nepokazíš. Ale kdyby to byl nějaký problém u tak masově používaného modelu, určitě by už to opravili. Zvlášť u Bixlera 2. Přeju hodně štěstí s létáním. PS: U těch drátků si myslím, že netopí ani tak oni samy. Ale spíš jsou vytápěné tím motorem.
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: ned 12.11.2017 16:32 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Ahoj, tak se mě povedlo vyletět s oběma vrtulema. S pravotočivou i levotočivou. Když mám být upřímný, tak jsem nezaznamenal žádný rozdíl. Pravdou ale také je, že s pravotočivou mě vypadnul šroubek, který držel motor, tak jsem raději po minutě přistál abych to neměl rozebrané na náhradní díly. Dneska s levotočivou to zase dost foukalo, tak jsem veškerou energii věnoval tomu abych dostal éro bez karambolu na zem, takže vrtuli jsem ani nezkoumal. Pro mě z toho plyne závěr, že je to jedno.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: úte 02.01.2018 13:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Ahoj, já se furt nemůžu rozhodnout jaký koupit éro Tak že mé otázky: 1. Jak jste spokojeni s kvalitou? 2.Stačí do toho to co doporučuje HK? 3. Je to vhodný pro úplného začátečníka? Celkově jak byste zhodnotili toto letadlo?
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|