Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Dostanu se k tomu večer ale moc šancí rádiu nedávám. Od neděle kdy to letělo perfektně jsem ho měl v ruce jenom na nabíjení a jedno krátké zapnutí k vyzkoušení nové karty do Jlogu. Žádné změny v nastavení....
Možná jsem měl zkusit dát trim na vrtulce jestli je ( i když nevím proč ) střed jinde. Když to zlobila nedávno v Normál režimu kde jsem měl nepozorností +2 tak tam ta možnost to najít ač jsou trimy zakázané je. Zjistil bych směr korekce, možná by se dal rozdíl zjistit i šuplerou nebo to klasický udělat otáčením kloubku na táhle. Když bude rádio bez nálezu, zkusím to.
Do té Spin Blades bys šel? Tu načatou zkusím slepit a převážit.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Podobné záhady nemám rád... naštěstí mě nepotkávají často, ale dodnes nevím, a už to asi nikdy nezjistím, proč mi najednou začala zlobit vrtulka v benzínové heli, takže byly 2 mimořádné situace, naštěstí bez větších škod. Už je to déle než rok. Tak držím palce, abys zjistil příčinu a stihl to ještě před zimou vyzkoušet. Přece jenom se model odkládá na zimu s lepším pocitem, když se odloží plně funkční, než když by tam byl nějaký nevyřešený problém. P.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Tentokrát jde záhada ( opět ) za mojí nepozorností. Sice jsem se hodně zlepšil v nastavování rádia ale všechno jsem přece jenom neuhlídal.
Původní model, na němž jsem Hughese s pětilistem rozlítal ke spokojenosti, měl přepínání letových režimů tak jako kdysi 550 ( než dostala Spirita a model k ní vytvořil od nuly Petr ), taky to má 450. Celkem čtyři letové režimy se přepínaly dost složitě přes tři spínače, z nichž dva třípolohové měly pouze svůj režim ANO / NE a třetí zapínal buď nejvyšší otáčky nebo na opačném konci Normal. Tam nebyl plyn už 100/0/100 jako tři předchozí ale lineárně 0/50/100 pro nastavování JIVE, Gyro vrtulky nebylo AVCS jako u prvních tří ale Normal. S dostatečným plynem heli visela asi na 2/3 kolektivu a na 2/3 otáček což bylo tak akorát zjistit jestli má vrtulka dobře střed nebo se musí kloubek na táhle dát jinak.
Pro normální lítání jsem si to nikdy omylem nezapnul, Zdeněk od něhož to bylo zkopírované, to měl vychytané aby bylo kdykoliv vše k dispozici a nikdy jsem kvůli tomu neskončil na zemi. Lítal jsem beztak nejnižší otáčky a naučil se před roztočením zkontrolovat jestli jsou všechny tři spínače ke mě.
V rámci zjednodušení aby to bylo aspoň jako u Spirita jsem se rozhodl to udělat na Hughesovi stejně a překopal to komplet. Nebylo to sice tak snadné jak se zdálo ale nakonec to chodilo podle servomonitoru i ve vzduchu dobře což je z pohledu nového zjištění trochu záhada.
Stala se mi celkem jednoduchá věc. Při programování letového režimu Normal ( což jsou nejnižší otáčky 1240 ) jsem předhlédl - nebo mi nevadilo, že režim gyra není AVCS ( jako u Iddleup 1 a 2 střední a vysoké otáčky ) ale Normal...... Proto na ten letový režim Normal Hughes včera piruetil, kdežto na 1 a 2 to bylo mnohem lepší. Náznaky tam trochu byly když nemá střed vrtulky ideální polohu.
Řešení jednoduché. Zkusím to znova s Normalem jak to je, kloubek dolů a otáčením postupně najdu ideální střed. Tím že to zatáčí vlevo, musím přidat na výkonu a úhlu vrtulky proti reakčnímu momentu rotoru. ( Snad se nepletu ). Pak buď noťas na place a změnit koncové polohy nebo domů, na závěr přehodit mód vrtulky z Normalu na AVCS.
Záhada je proč to dělalo až včera a ne minulou neděli, Normal tam byl taky a spousta změn otáček ( režimů ) během řady startů . Možná přece jenom zásah do vrtulky, potažení folií něco lehce změnil a vlastně zhoršil, pokud budu muset přidat na výkonu a tím pádem mi na tuto stranu zůstane míň prostoru na smykátku abych zatočil.
Vrtulku zkusím slepit a dotmelit epoxidem, je to spíš kosmetika než zásadní poškození. Spin Blades vrtulku koupím, takové škrtnutí nemuselo být poslední a Helitec opravdu nic neodpustí.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Po dvou otáčkách kloubku ( utažení - zkrácení táhla ) to přestane piruetit a musí se předělat dorazy v Demonovi. Na fotce je vidět že základní nastavení proti reakčnímu momentu rotoru je hodně velké, na pravou zatáčku až tam nezbývá mnoho. Naopak vlevo je to značný rozdíl. V AVCS módu to piruetu samozřejmě nedělá ale na maketové lítání by to mělo být Petře asi topp ne ? Váhám jestli to skutečně předělat nebo dát jenom AVCS na Normal a neřešit to.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Teď nefoukalo ale pořád tam registruju vlnění heli přes výškovku, čím to letí rychleji tím víc a nemusí to být žádný kalup. Už na maketové větší rychlosti to tam je. Příští rok uvidíš sám, v ničem se sám vrtat nebudu. Výškovkový filtr ( mám za 2 ) se nabízí podle jména ale bude to zřejmě něco jiného.
Dal bych vsude AVCS (Heading lock) a neresil to. Tahlo klidne srovnat na nulovy nabeh nebo treba tak 5 stupnu. Od oka. Pred startem si kniplem vrtulku srovnas. Vlneni na vyskovce pujde odstranit pomoci zmen ve ctyrech poslednich parametrech v zalozce RIGID. Pripadne jeste pomoci zisku hlavy. Nevim zda je uplne rozumne cekat na me. Prijedu na chvilku na Vanoce. To bude na letani nejspise zima. A potom moc neplanuji byt v CR. Nemam tolik dovolene jako driv a slibil jsem mym synum ze si projedeme USA. Chtel bych to spojit i s navstevou IRCHA Nedal by se zlomit Pavel na doladeni ?
Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Díky za info, zkusím zavolat na jaře Pavlovi.
Odpoledne jsem se těšil že si konečně zalítám v klídku, ubral jsem jednu otočku kloubku a dorazy nechal. Dost foukalo, na testy i lítání nic moc. Jestli se předtím Hughes vlnil tak jak jsem to popisoval, tak ve větru je to ještě o něco horší. ¨
První jsem testoval kameru a upevnění, k tomu napíšu něco samostatně později, výsledky tam jsou patrné. Poslední pasáž druhé baterky už byla kamera dole a měl jsem jí na čele, tam jsem natočil parádní propadák až do řepy který sem určitě pro pobavení dám.
Říkám si konečně si zalítám, mám ještě pět baterek. Mám pocit, že jsem v tuhle chvíli nedával pozor při zapojování a neudělal to důsledně přes odpor takže to lehce prsklo. Čekal jsem co udělá Jlog2 jestli zahlásí jako obvykle chybu a všechny diody se trvale rozsvítí. Kupodivu ne ale nastalo něco jiného. Připravil jsem si kameru na čelo abych natočil tzv. Time Laps Photo. Vypnu autorotaci, první dvě vteřiny se motor roztáčel jako obvykle ale pak zdechnul a sice se točil ale tak spíš silou vůle. Nezkoušel jsem jestli a za jak dlouho odpojí, vypnul jsem to. Zkoušel jsem to 3x i na jiné baterce což byl skoro nesmyls, obě byly výborné GensAce. Nedokážu si vybavit jek probíhalo před rokem dvěma když odešel JIVE protože se přeprogramoval, zkusím to najít v poznámkách a mailech ale snad je to tahle a ne horší varianta a JIVE přeprogramovat umím. Letos už Hughes myslím nepoletí a je to otravná práce na zimu ( motor dozadu, přeprogramovat rádio 0-50-100 plyn atd. ).
Takže si opět zalítala 550, dneska bylo ale celkem teplo, přestalo foukat a po předchozích šesti baterkách se lítalo o poznání jistějš.
Btw. to vypadá že se na žádnou společnou akci tady možná nedostaneš což nás bude všechny dost mrzet..... Záměr věnovat maximálně čas rodině ale jistě chápu .
S tim resetem reglu je to divny. Ze zacatku jsem u Jive zadny odpor nemel a fungoval. Odpor jsem dal az po tom co me zacaly stvat opalene konektory. Nikdy se ale neresetoval. Tobe se resetne hned. Nezda se mi to.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Je nějaký přecitlivělý ale posledně to byl druhý JIVE 80LV v 550. Tenhle buď vypnul při příliš vysokém odběru nebo nic, tohle je u něj poprvé. Asi to nesouvisí ale při druhé baterce se mi stalo že se motor vůbec neroztočil, nereagoval na vypnutí autorotace ani podružného vypnutí spínačem nad ním. Vůbec jsem netušil o co jde a pak zjistil že mám točítko k otáčkám úplně nadoraz vlevo a proto motor nejde. Když jsem ho vrátil tak všechno OK. Stalo si mi to když jsem se snažil rozlišit jestli mám zapnuté video na kameře nebo ne, zastínit odražené světlo apod. Zavadil jsem při tom snad o všechno včetně vysílače .
Tohle vypadá na chybu v nastavení, zítra to projdu a nastavím znova. Musím upravit nějaký klíč abych se dostal k předním šroubům na posuvné motorové lože, jsou přesně za sloupky mezi zasklením.
Nechápu proč se to na youtube nahrálo jenom v rozlišení 360p když to má v originále 1080p. Zkoušel jsem to znova včetně přejmenování souboru, hlásím to duplicitu tak mám asi smůlu.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Jiná konverze předchozího videa youtube neobelstila takže to v lepším rozlišení nebude. Natočím něco lepšího příště až nebude tolik foukat, byl to spíš boj dostat heli bezpečně k sobě a udržet výšku, na tak malé otáčky už to nemá tolik výkonu a plocha trupu je pro vítr snadná kořist . Propadák byl hodně rychlý, zareagoval jsem s nevelkým zpožděním a už se nedalo nic dělat, otáčky a plný kolektiv na čtyři a půl kila nestačily. Ještě že se lyžiny nezapíchly do země ,,,,
Natáčení videa a testování počtu antivibračních válečků mezi obě desky trochu zúžilo okruh kam směřovat dál a hlavně zkusit měkčí válečky než mám od známého. Poradil mi to člověk který se na jednom z testovacích videí mihne když připravuje svého Phantoma DJI k natáčení. Telink obchod. Má s tím letité zkušenosti a válečky které mám jsou prý příliš tvrdé. Vyzkouším. Kamera byla pod trupem téměř úplně vzadu jako obvykle ale směřovala víc dolů a blikající dioda tam proto vidět není.
Po příjezdu jsem vyplašil koloucha a tři srny, zůstali ale směrem k jihu v proláklině. Napadlo mě zkusit je natočit. Mezi deskama byl maximální počet válečků co mám - osm. Sice jsem je nevyplašil ale taky proto, že jsem jak se doma ukázalo vůbec nezvládl odhad vzdálenosti a natáčení ukončoval opakovaně asi o 50 metrů dřív než by bylo optimální. Pak už jsem natáčel jenom po okruhu na danou variantu. Napřed osm válečků, pak šest. Poté jsem na horní desku za kameru umístil šroub M13/30 plus pět velkých podložek a dvě matice M10, celková váha 121 gramů. Možná to bylo zbytečně moc, doma jsem to moc nerozmýšlel což byla možná chyba. Kamera má i s pouzdrem 108 gramů a balast mohl být třeba i menší. Poslední čtvrtá varianta byly čtyři válečky. Na videu je to bez prolínačky v tomhle pořadí, je to dobře rozlišitelné. Paradoxně se ukázalo že zatím nejlepší varianta je ta dosavadní . Osm je moc, už to přenáší vibrace. Šest s balastem je hrůza, stejně jako čtyři. Oboje vibruje mnohem víc. Zkusím měkčí válečky u nichž prý hrozí vysmeknutí a tak se do dvou dává měkká plastová tyčka s hlavičkou která zajistí aby se střed nedeformoval a nevypadl. Druhá varianta může být jistící očko z vlasce aby nedošlo ke ztrátě horní desky s kamerou.
Dnes jsem přeprogramoval JIVE. Zapojování konektorů s odporem je zdlouhavé a je pak problém s bleskovým rozpojením dvou větví v servokabelu z JIVE kdy se zahajuje programování a v originále se k tomu používala tzv. propojka ( zasunout a vysunout ). U vařečky to je easy ale v maketě kde se k JIVE jednak nedostanu a druhak mám na kabel připojen Jlog2 je všechno jinak. Vyrobil jsem si protikus sa malým spínačem, který můžu podle potřeby rychle zapnout a vypnout.
Pro zjednodušení zapínání baterky mě dnes napadlo použít kusy kabelů s konektory z vyřazené baterky 6S ( ta půjde do solné lázně ) kdy jsem je osadil na obyčejný průběžný spínač 220V. Konečně pohoda při nastavování. V maketě to přesto není úplně snadné, překvapivě akusticky. Ukurtovaný JIVE dává signalizaci počtem pípnutí dost potichu a hodně to ruší vrnění serv. Ale povedlo se to napoprvé ( napřed do továrního módu 1, pak totéž znova na heli mód 4 ).
Motor jsem radši odsunul, kdyby se něco naprogramovalo špatně, očesal bych zbytečně hlavní hnací kolo za 650,00,,,, Odsunutí motoru znamená vyndat obě zadní okna kudy se pak dostanu ke šroubům KDE lože.
V týdnu bych chtěl dát ještě pár startů aby byly ty poslední snad už bez komplikací. Nakonec jsem se přes těch 200 startů za to díky maketě propracoval, Hughes 125, vařečky 550 - 81 a 450 - 19.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru