|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
petrxn
|
Napsal: stř 18.10.2017 9:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.5.2016 Příspěvky: 14 Bydliště: Brno + Ždárské vrchy
|
Ahoj všem, o víkendu jsem po delší době vytáhl Herona a po asi půl hodině pohodového létání začaly problémy. Nejdříve, v celkem malé výšce cca 20m Heron šel po křídle k zemi, jakž takž jsem to srovnal, takže rádoby přistál na břicho. Na nízkou rychlost to moc nevidím, zpětně si ale uvědomuji, že i před tím to nebylo úplně klidné a byl trochu nestabilní. Pak jsem zkoušel několik dalších letů a každý končil pádem po křídle. Při těchto pokus jsem testoval vše co mne právě napadlo, dosah vysílače (ale pády byly většinou velmi blízko 10-30m), serva, konektory atd. Během hledání příčiny jsem si všiml, že závěsy brzdových klapek jsou na obou stranách natržené, což ale před lítáním nebylo, křidélka jsou ok. Je možné, že by se kmitající klapky mohly takto projevit? Ten závěs byl z každé strany utržený tak 8cm, bohužel fotku nemám, včera jsem to předělal na panty. Dále jsem si včera při opravě všiml, že po sestavení křídel mimo trup, je mezera v místě otdtokovek výrazně větší než u výztuh (kořen se rozevírá). Nosníky křídel se možná při pádech lehce vysunuly a ohnuly. Je zde někdu, kdo by mi mohl změřit jaké vzdálenosti v těchto mezerách má? Moje křídlo má po sestavení lehce negativní šípovistost a to asi není dobře.
Díky, Petr
Přílohy: |
Heron-kridlo.jpg [ 23.51 KiB | Zobrazeno 3279 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
lubo1
|
Napsal: čtv 19.10.2017 11:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
petrxn píše: Ahoj všem, o víkendu jsem po delší době vytáhl Herona a po asi půl hodině pohodového létání začaly problémy. Nejdříve, v celkem malé výšce cca 20m Heron šel po křídle k zemi, jakž takž jsem to srovnal, takže rádoby přistál na břicho. Na nízkou rychlost to moc nevidím, zpětně si ale uvědomuji, že i před tím to nebylo úplně klidné a byl trochu nestabilní. Pak jsem zkoušel několik dalších letů a každý končil pádem po křídle. Při těchto pokus jsem testoval vše co mne právě napadlo, dosah vysílače (ale pády byly většinou velmi blízko 10-30m), serva, konektory atd. Během hledání příčiny jsem si všiml, že závěsy brzdových klapek jsou na obou stranách natržené, což ale před lítáním nebylo, křidélka jsou ok. Je možné, že by se kmitající klapky mohly takto projevit? Ten závěs byl z každé strany utržený tak 8cm, bohužel fotku nemám, včera jsem to předělal na panty. Dále jsem si včera při opravě všiml, že po sestavení křídel mimo trup, je mezera v místě otdtokovek výrazně větší než u výztuh (kořen se rozevírá). Nosníky křídel se možná při pádech lehce vysunuly a ohnuly. Je zde někdu, kdo by mi mohl změřit jaké vzdálenosti v těchto mezerách má? Moje křídlo má po sestavení lehce negativní šípovistost a to asi není dobře.
Díky, Petr Mam to viacmenej rovnobezne.... Vzadu sa to rozchadza o par desatin....
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
petrxn
|
Napsal: čtv 19.10.2017 16:34 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.5.2016 Příspěvky: 14 Bydliště: Brno + Ždárské vrchy
|
Díky, ty výtuhy zkusím vytáhnout a trochu přihnout, měl by pak lépe sedět i kořen u odtokovky v trupu.
Petr
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: pát 20.10.2017 14:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
petrxn píše: Díky, ty výtuhy zkusím vytáhnout a trochu přihnout, měl by pak lépe sedět i kořen u odtokovky v trupu.
Petr Myslim, ze to nepojde... Vypada to, ze nosniky sa vkladaju do formy a potom sa vstrekne material..... Ale nemyslim, ze problem sposobuju nosniky... Skor by som podozrieval elektriku...
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 20.10.2017 15:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Já si naopak myslím, že to vliv mít bude. Když takové křídlo nasadíš do trupu, tak je nejspíš šikmo a možná i zkroucené. Nasaď ho do trupu a změř vzdálenosti konců křádel od kýlovky, a taky zkontroluj jestli nejsou konce křídel vůdči sobě překroucené. Je to ale očividně zprasené z výroby a asi s tím půjde dost těžko něco udělat.
|
|
Nahoru |
|
|
petrxn
|
Napsal: pát 20.10.2017 19:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.5.2016 Příspěvky: 14 Bydliště: Brno + Ždárské vrchy
|
Diky vsem za nazory, nosniky vytahnout sly jen kousek ale stacilo to na to abych to chytil ve sveraku lehce prihnout. Kridla ten perfektne sedi a drzi v trupu. Dale jsem predelal klapky na panty. Odpoledne jsem nalital asi dve hodiny a litalo to nadherne. Takze bych to tipoval na to ze se za letu vysunovaly lehce kridla.Jinak kridla jsou rovne to jsem si taky overoval. Elektrika bude asi taky ok, v tydnu jsem to dost dukladne testoval a nezaznamenal jsem ani naznak problemu. Takze jeste jednou diky za rady.
Petr
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: pát 20.10.2017 19:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
Lark píše: Já si naopak myslím, že to vliv mít bude. Když takové křídlo nasadíš do trupu, tak je nejspíš šikmo a možná i zkroucené. Nasaď ho do trupu a změř vzdálenosti konců křádel od kýlovky, a taky zkontroluj jestli nejsou konce křídel vůdči sobě překroucené. Je to ale očividně zprasené z výroby a asi s tím půjde dost těžko něco udělat. Pre usadenie krídel je podstatný trup - ten krídla ustaví do roviny.... tie nosníky sa starajú len o to aby to nezatlieskalo krídlami.... geometriu nie... Bude dobré prekontrolovať trup - okolie otvoru pre krídlo... ak by to bolo prasknuté- mohlo by krídlo povoliť...
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
petrxn
|
Napsal: pát 20.10.2017 20:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.5.2016 Příspěvky: 14 Bydliště: Brno + Ždárské vrchy
|
No myslim, ze u Herona je ten nosnik pro usazeniv dulezity. Vyplyva to z konstrukce zamku. Tedu to v sachtach trupu perfektne sedi. Petr
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 20.10.2017 20:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Zistime to vtedy, ak sa to bude opakovat, ale to by bolo treba oteplenie. Predsa len uz je zo dna na den chladnejsie, tak aj elektronika viac poslucha. Ak by to bolo "nekorektne usadenie kridla", alebo nebodaj par mm skrutenie do vrtule, tak by to nedostal do vzduchu. Ak lietal a zacalo to robit neskor, neviem ci to moze byt zla geometria kridla. Na ASW28, 2m stihle kridlo, napruzena vyztuha, volnym okom neviditelna a startujes s plnou kontra vychylkom do sekundy. Ak nestihnes, cista vrtula. Potom som vzdy pristal, napruzil do druhej strany a lietal.
|
|
Nahoru |
|
|
petrxn
|
Napsal: pát 20.10.2017 20:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.5.2016 Příspěvky: 14 Bydliště: Brno + Ždárské vrchy
|
Taky nevim jak se na tom podepsaly ty natrzene klapky. Doufam, ze pocasi dovoli a ze to jeste letos overim. Zatim jsem spokojeny.
Petr
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 20.10.2017 20:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
U zlej geometrie, pripadne zle nasadene kridlo, by si poznal do 1-3 sekund Po pol hodine neexistuje... Inac, kedze lubo 1 lieta s heronom a aj soliusom, napadli ma tie blimpy... Ci si nahodou nepadal po kridle so zaseknutou smerovkou, kridelkom...
|
|
Nahoru |
|
|
petrxn
|
Napsal: pát 20.10.2017 21:11 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.5.2016 Příspěvky: 14 Bydliště: Brno + Ždárské vrchy
|
No kdyby bylo spatne nasazene tak bych to do vzduchu nedal.ja mydlim ze se za letu uvolnilo. Nyni to drzi uplne jinaj a dovolil jsem si i trochu akrobacie a kridlo drzelo v sachte. Asi uz to jsou jen dohady, spis to pisu proto, ze by se to mohlo casem nekomu hodit. P.
|
|
Nahoru |
|
|
lubo1
|
Napsal: pát 20.10.2017 23:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
petrxn píše: ..... po asi půl hodině pohodového létání začaly problémy..... Myslím, že krivý nosník by sa prejavil okamžite.... Ale bodaj by sa to neopakovalo.... Ja som zistil, že sa mi servo výškovky rozkmitávalo.... Po výmene za druhý kus to bolo OK ...
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 21.10.2017 13:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Velmi snadno se dá s větroněm spadnout po křídle při příliš ploché zatáčce v nižší rychlosti (a obvykle nižší výšce a mírném kontra křidélek). Na to nemusí být ani špatná geometrie. Ale např. překroucené křídlo do pozitivu to může o dost urychlit. Naopak obě křidélka o kousek nahoru by měla chování zestabilnit.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|