Autor |
Zpráva |
Petr1344
|
Napsal: sob 14.10.2017 20:25 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.7.2017 Příspěvky: 27 Bydliště: Přešticko
|
Jak bylo psano, elektro letam, vim co to obnasi, jak nabijet a pokud bych pak nenastartoval auto tak bych musel byt hlupak, ktery o tom nevi vubec nic chtel bych prave zachovat maketovost a pry u ctyrtaktu jde si pohrat s vyfukem a sel by vyvest a schovat ve spod. Ikdyz je to dle hodne kolegu “male” ero premyslim opravdu o tom si zkusit ten ctyrtakt. Jelikoz o tom vim hodne malo, chci se zeptat, jaky motor poridit? Jaky by jste dali objem a vyrobce? Me bylo doporuceno 15ccm. Take bych mel prosbu, kdyz by mel nekdo volne nejake vybaveni na ten ctyrtak (motor, cerpadlo na palivo, nadrz, starter atd...) budu rad kdyz by nabidl, at nemusim rvat moc penez do noveho vybaveni. Nakonec po mnoha uvahach a debate s par kolegama, i diky tematu zde na foru, beru tento projekt, jako takovy prestup. Dalsi v planu na stavbu je Sopwith Pup o rozpeti nejmene 2metry
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Petr1344
|
Napsal: sob 14.10.2017 20:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.7.2017 Příspěvky: 27 Bydliště: Přešticko
|
Jinak komu se neleni, tomu se zeleni, aneb me prvni potahovani za pomoci solartexu, coz je uzasny material naposled jsem potahoval hazedlo pred 14ti lety a to jeste papirem
Přílohy: |
7D54142D-888F-4EFC-894A-7886014A05A1.jpeg [ 43.79 KiB | Zobrazeno 2025 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: ned 15.10.2017 7:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Petr1344 píše: Take bych mel prosbu, kdyz by mel nekdo volne nejake vybaveni na ten ctyrtak (motor, cerpadlo na palivo, nadrz, starter atd...) budu rad kdyz by nabidl, at nemusim rvat moc penez do noveho vybaveni. Nový projekt si rozhodně zaslouží nový motor a kromě toho se vyhneš i případným potížím. Ne že by s tebou chtěl každý vyje.at, ale máš jistotu, že to nebylo ze zbořeného éra, atd. Vzhledem k tomu, že do toho nechceš rvát moc financí, tak bych přemýšlel o 4T ASP. OS MAX nebo Saito jsou v trochu jiných cenových relacích. Ruční palivovou pumpu pořídíš za cca 400,-, nádrží se nabízí nepřeberné množství, určitě vybereš i vzhledem k ideálnímu umístění v éru. Budeš potřebovat pár dalších pičičáren , jako žhavítko + baterii, atd. Jediným, čím bych ti mohl posloužit, tak je elektrický startér do 20ccm, dejme tomu za 300,-Kč. Pokud by byl zájem, tak SZ.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 15.10.2017 7:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
K elektrice ti nic psát nebudu, protože je mám jen malé a málo. Pokud motor 4T, také bych se přikláněl k 15ce - http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3489 , http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=68922 , http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=69024 . Možná, že venku se dají sehnat o něco levněji. Nejdostupnější je ten číňan, je to slušný spotřební motor, má slušný výkon i výdrž. A palivo třeba tohle http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=81690 . Pokud budeš létat spíše rekreačně, bude stačit. Pro rekreační létání, navíc tam, kde nebudeš dělat nějakou vysokou akrobacii (tudíž potřeba vyššího výkonu), nejsem příznivcem velkého procenta nitra v palivu (ovšem zase, je to můj názor). Jinak čerpadlo na palivo není až tak kritické, to se v nejhorším dá nějak nahradit (tankování z PP lahve, kterou napojíš hadičkou a zmáčkneš). Důležité je mít dobré žhavení. A také je třeba se naučit motor startovat. Teď budou někteří řvát, ale na rovinu, nejlépe se mi 4T startuje pomocí startéru. Tím neříkám, že rukou to nejde, takže startér také není kritický, jen je podle mého výhodný. Dá se případně pořídit časem. Pokud tě čmouďáky chytnou, časem si pořídíš i výbavu k nim. Také jsem to kupoval na několikrát (jako asi každý).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 15.10.2017 8:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jestli ale chce Petr1344 použít tu B534 jen pro přechod na větší modely, tak je na pováženou, jestli se vybavovat pro žhavíky kvůli jednomu modelu, a pak přecházet na benzín. Nic z toho pak nepoužiješ a dnes už to vybavení pro žhavíky bude i hůř prodávat. Jestli by nebylo opravdu lepší použít rovnou ten DLE20.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 15.10.2017 18:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
jyrry píše: Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají Jestli to je na mě, jako že asi jó, tak věz, že Jelínkovy osmi a desetikila plus Dvorskýho TMM8024 a TMM12024 jsem prvně používal v roce 2003. A rozhodně to nebyl od každýho jeden kus. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lepič
|
Napsal: ned 15.10.2017 18:49 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.4.2014 Příspěvky: 37 Obrázky: 0
|
Přesně tak, Lark má pravdu. Podle mě metylový motory kubatur nad 10 už jsou přežitek a konkrétně ta patnáctka je "rozchlastaná", takže pokud budeš trochu lítat, tak to i finančně pocítíš, nehledě na tu výbavu kolem k metylu. Také jsem řešil motor do modelu a fundovaní modeláři mi doporučovali metyl, nakonec jsem si sám rozhodl, že půjdu do benzínu (15) a udělal jsem dobře, benzín si koupím u pumpy a olej plná syntetika jakbysmet, žádný kupování nesmyslně předraženýho metylovýho paliva. Spotřeba benzínu oproti metylu třetinová o to je v modelu i menší nádrž, ale je tam zápalko, takže ve výsledku šulnul. Toť můj názor.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 15.10.2017 20:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Celeron píše: ... Jestli to je na mě, jako že asi jó... Proč hned být vztahovačný? To jsem psal obecně.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 15.10.2017 23:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No bylo to za mojí citací, tak jsi mě našlápnul. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 16.10.2017 5:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Je treba ale vzit do uvahy moznosti skladovani. Pokud je letadlo nekde v obytnych prostorach, tak muze byt problem se smradem z benzinu. Uplne se tomu clovek asi neubrani. Metyl muze byt klidne i v obyvaku.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 16.10.2017 19:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
S tím smradem benziňáku máš určitě pravdu, ale dá se hodně omezit zátkou na odvzdušnění nádrže, ale chvilku trvá než se odpaří karburátor. Přímo do bytu to ale opravdu nejde. U spalováku se ale asi předpokládá, že to nebude v bytě, i kvůli pravděpodobnosti ukápnutí nějakého oleje. Mám benziňák v malé dílničce a špuntuju hadrem i výfuky a nějak jsem si nevšim, že by mi tam smrděl benzín. Zrovna tak mám zatěsněný i kanist s beznínem, na který dávám na odvzdušňovací trubičku zátku a dvoucestným kohoutem z motorky mám zavřenou i plnicí hadici.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr1344
|
Napsal: pon 16.10.2017 20:11 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.7.2017 Příspěvky: 27 Bydliště: Přešticko
|
Chlapi, tak jak to tu ctu, stale nejsem rozhodnut se smradem z benzinu si hlavu nelamu. Letadlo bude bud v dilne nebo v garazi. Ted je otazka, na co bude benzinak letat, az nam zrusi natural, jak je to pry v planu... zda schroupne u jeho nahradu nebo treba e85?
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 17.10.2017 3:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Petr1344 píše: Chlapi, tak jak to tu ctu, stale nejsem rozhodnut se smradem z benzinu si hlavu nelamu. Letadlo bude bud v dilne nebo v garazi. Ted je otazka, na co bude benzinak letat, az nam zrusi natural, jak je to pry v planu... zda schroupne u jeho nahradu nebo treba e85? Psal jsem to v mé první reakci na tvůj dotaz, 4T žhavík "vetšího" objemu má drahý provoz. Když si stále trval na 15 4T, tak jsem ti doporučil ASP, ale benzín je benzín. Pokud se podíváš na odkaz od DAFa na palivo, tak je tam cena 799,- za 5 litrů, což je naprostá tragédie. U 15 4T bys potřeboval nádrž min. 250ml. Měl jsem v Piperu 2,4m nádrž 500ml a za den jsem vylétal i 4 nádrže, spočítej si to, takže toho posledního žhavíka Saito 30ccm jsem poslal do světa před dvěma roky, bylo to k neuživení, za děsný peníz. Jestli fakt nechceš elektriku, tak jedině benzín. Natural určitě "nezruší", jen se to bude jmenovat jinak. Co by si asi počli všichni se sekačkama, motorovýma pilama, atd. Jinak Larku, jen v Hradci Králové je 6 čerpaček, které stále prodávají E85...
|
|
Nahoru |
|
|
Petr1344
|
Napsal: úte 17.10.2017 9:55 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 16.7.2017 Příspěvky: 27 Bydliště: Přešticko
|
Prave to me desi... 5L za 800,- a jak jsem ruzne procital tak bych byl schopen za jedno odpoledne propalit cca pulku a jak tu pisete, ze kdyz chci pak stavet vetsi ero, tak ctyrtakt bych mel jen v tomto letadle je asi opravdu zbytecne. Mate zkusenosti s objednavanim motoru ze zahranici? Tady jsem koukal ze ta dvacitka stoji kolem 7500,- a ze zahranici i s dopravou vyjde cca na 5000,- coz uz je znatelny rozdil....
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|