Autor |
Zpráva |
martinni
|
Napsal: pát 13.10.2017 10:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
Standa Stuchlý píše: otvory v přepážce udělej. Turbokužel je iluze o chlazení. Napsalo se toho tady už hodně o této problematice. Stačí pohledat. Lepší je nějaký náporový průduch za přepážkou. Štěrbina mezi trupem a kuželem funguje jako fixírka, čili vysává vzduch z trupu. Nemyslím, že to je jen iluze. Zkus použít uzavřený kužel a potom turbokužel a měř teplotu, rozdíl to rozhodně je. Myslím, že je i výhoda, že vzduch se dostává přímo k vinutí motoru, vzduch ze štěrbin jde jen k plášti.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pát 13.10.2017 21:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
no když myslíš ....... podívej se na fotky. Baterka byla těsně u regulátoru. Proč je očazená jen kousek a motor celý, včetně trupu skoro až k přepážce, když podle Tebe vzduch proudí trupem od přepážky dozadu. Podotýkám, že regulátor shořel, i když byl použitý turbokužel, který dle Tebe chladí. Ano, trochu chladí, ale při malé rychlosti. Od určité rychlosti se proudění vzduch v trupu obrací a turbokužel přestává chladit. Podotýkám, že regulátor shořel za letu. Příloha:
20150423_172456.jpg [ 209.33 KiB | Zobrazeno 1889 krát ]
Příloha:
20150423_173425.jpg [ 92.14 KiB | Zobrazeno 1889 krát ]
Příloha:
20150423_173916.jpg [ 69.39 KiB | Zobrazeno 1889 krát ]
Naštěstí to odnesl jen ten regulátor. Motor běhá dodnes a baterka také. Regulátor byl Tusnigy 60A plush.
|
|
Nahoru |
|
|
martinni
|
Napsal: sob 14.10.2017 8:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
Otazka je,jestli mel vzduch z trupu kudy odchazet a potom hlavni otazka, jestli byl dobre zvolen pohon, vrtule atd. To bych videl spis jako pricinu. Pochybuji, ze spatnym chlazenim se vzniti regulator do plamenu. Taky to mohla byt technicka zavada na nekterem konponentu.
Odesláno z mobilu
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: sob 14.10.2017 20:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
Otvor za křídlem pro odvod vzduchu má tvar trojúhelníku o stranách 4 cm. Což je plocha přibližně 7 cm2 a to je několikrát víc, než plocha otvorů v přepážce . Regulátor se vznítil díky jeho přetížení, i když mi v dílně shořel stejný regulátor jen pár sekund po připojení, ještě než se roztočil motor Vyhořel mu BEC.. Zrovna na tyhle regulátory mám smůlu, zvláště, když dáš 60ti ampérový regulátor k pohonu, který si vezme i 75A. Ale byla to z nouze ctnost a moje blbost. Ale ty obrázky nejsou o tom, proč regulátor shořel, ale o tom, jak v trupu proudí vzduch a jak dalece je spoléhání se na turbokužel iluze. A jako bombónek ještě prozradím,, že v trupu je kousek za přepážkou přímo nad převodovkou náporový otvoz o velikosti přibližně 2x1 cm. Na fotce díky odlesku není vidět, ale je tam. Kouřilo se právě z tohoto otvoru. Blbý, že? Další otvor je otevřený konec trupu za motýlem. Asi 4 cm2. Ještě jeden poznatek. Regulátory Turnigy Plush 60A rády hoří a to od BEC obvodu. Jinak jsou celkem dobré, spolehlivé, ale napájení elektroniky modelu bych mu nesvěřil.
|
|
Nahoru |
|
|
martinni
|
Napsal: ned 15.10.2017 17:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
Ja bych se zkratka pri teto konkretni aplikaci tohoto chlazeni nebal,motor nepojede v kuse na plny plyn dele jak 20 sekund.
Odesláno z mobilu
|
|
Nahoru |
|
|
Majky007s
|
Napsal: ned 15.10.2017 17:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.3.2015 Příspěvky: 343 Bydliště: Jedlová u Poličky
|
Popravdě sem v práce v Solidu vymodeloval kužel s lopatkama který se měl ten vzuch hnát dovnitř vzduch tak sem přemýšlel zkusit no vytisknout na 3D. Jenom to zkusím v práci prohnat simulaci jestli se to nerozpadne, akorát nemůžu nikde sehnat nijaké pevnostní hodnoty k 3d tisku. Jak přijdu domů můžu to sem hodit a můžete na to říct váš názor co si o tom myslíte
Sent from my iPhone and I will remove the signature Pro
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: ned 15.10.2017 19:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
Majky007s píše: Popravdě sem v práce v Solidu vymodeloval kužel s lopatkama který se měl ten vzuch hnát dovnitř vzduch tak sem přemýšlel zkusit no vytisknout na 3D. Jenom to zkusím v práci prohnat simulaci jestli se to nerozpadne, akorát nemůžu nikde sehnat nijaké pevnostní hodnoty k 3d tisku. Jak přijdu domů můžu to sem hodit a můžete na to říct váš názor co si o tom myslíte
Sent from my iPhone and I will remove the signature Pro někde jsem takové řešení viděl, ale je to již pár let a údajně to mělo něco do sebe. Doplnili turbokužel o vnitřní vrtulku. Otázkou je, jestli je to výrobně tak jednoduché, aby se to někomu vyplatilo vyrábět a prodávat za ještě přijatelnou cenu. Turbokužel s funkcí turbíny by mohl být fajn. Když si vezmeš, že hned za vstupem do kuželu je hlava šroubu, není ten náporový prostor moc velký. Spíš se jedná o štěrbinu. A když k tomu přibereš obtékání kuželu vzduchem, tak tím kuželem toho moc neprojde. Ono je toho o proudění kolem těles docela dost, proto si alespoň já iluze o turbokuželu nedělám, i když je používám. Je to takové, co kdyby ... .
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: ned 15.10.2017 19:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
martinni píše: Ja bych se zkratka pri teto konkretni aplikaci tohoto chlazeni nebal,motor nepojede v kuse na plny plyn dele jak 20 sekund.
Odesláno z mobilu Jistě, pokud motor nejede celou dobu, tak se sice i zahřeje, ale vydrží. Chlazení je dobré mít, ale nehrotil bych to. Dobrý motor se hned tak neupeče a šmejd, toho není škoda.
|
|
Nahoru |
|
|
Majky007s
|
Napsal: ned 15.10.2017 19:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.3.2015 Příspěvky: 343 Bydliště: Jedlová u Poličky
|
No já když sleduji tu diskuzi tak snad pořídím teplotní čidlo a zkusíme tu něco vyzkoumat. Další věcí při takovém návrhu je procil lopatky
Sent from my iPhone and I will remove the signature Pro
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: ned 15.10.2017 20:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
zkoumej zkoumej, já taky zkoumal a k ochlazování dochází. Otázkou ale je, kterým směrem. Od přede dozadu, nebo naopak? Přečetl jsem dost diskuzí na toto téma a mám doma trup, očazený od regulátoru po přepážku. Viděl jsem, kudy se valí dým a to mne přesvědčilo, že ti, co tvrdí nelogický směr proudění vzduchu v trupu, mají pravdu. Vím, blbě se to přijímá, ale dá se s tím lítat a to je hlavní. našel jsem ještě fotku, kudy šel dým ven Příloha:
20150423_173148.jpg [ 45.51 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Majky007s
|
Napsal: pon 16.10.2017 12:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.3.2015 Příspěvky: 343 Bydliště: Jedlová u Poličky
|
Jak jsem slíbil, tady je model, buhužel jsem neměl po ruce trámec abych ho oměřil takže nemusí kužel sedět, ale je to otázka pár kót a model je změněn. model ve STEP
|
|
Nahoru |
|
|
Majky007s
|
Napsal: úte 17.10.2017 9:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.3.2015 Příspěvky: 343 Bydliště: Jedlová u Poličky
|
Není to ve 2D normálně sem to vyexportoval se Solidu do stepu a normálně mi to jde otavřít v solidu jako 3D Edit:Možná je problém v tom že je to ve step214 ne ve starším 203
Sent from my iPhone and I will remove the signature Pro
|
|
Nahoru |
|
|
Majky007s
|
Napsal: úte 17.10.2017 10:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.3.2015 Příspěvky: 343 Bydliště: Jedlová u Poličky
|
tak jsem to předělal na aby to odpovídalo rozměrům kuželu Unašeč sklopný 30/3,17 š.8mm turbo a uložil do STEP A203. tak kdo má zájem může se podívat, zkoušel jsem i simulace jen si nejsem zcela jistý jakým silám by měl odolat
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: úte 17.10.2017 18:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
Zadej do vyhledávače - výpočet odstředivé a tlakové síly. Je to pěkná tabulka v XLS. Nemám tu PC, tak nemůžu odeslat odkaz. Leda až v noci.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|