Ono je to trochu složitější, nejde jen o motor a regl, ale ještě k tomu patří zdroj energie, tedy akumulátor, který dané proudy musí dodat. A kromě toho různí výrobci mnohdy udávají velmi optimistické parametry limitů svých výrobků - holt marketing snese leccos
Ten maximální proud u motoru je uveden jako maximální limit, který motor snese. To ale ještě neznamená, že si ho za jízdy vezme. Záleží vždy na tom, s čím, kde a jakým stylem pojedeš, jak to budeš mít zpřevodované. Motor si prostě řekne o ampéry potřebné k pokrytí aktuální mechanické zátěže. A dostatečně silný zdroj, což by LiPo články v Traxxasu měly být, se mu je pokusí dodat. Já tam mám celkem 4S / 5000mAh a 25C, což dá zaokrouhleně proud zhruba 100A při napětí 14V, a to odpovídá 1,5 kW! Pokud v cestě takovému proudu stojí slabý regl, pak ten regl shoří... Regl sám o sobě není v žádném případě zdroj konstantního proudu.
Klidně se ale může stát, že celá tvoje sestava si za tvého reálného provozu nikdy neřekne o víc, než 50A (to udávám jen jako příklad). Pak to 160A motor i 80A regl v pohodě vydrží. To si musíš zhodnotit sám. Pokud však chceš Maxxe ždímat na max (kdo by nechtěl
), tak se podívej na ty jeho stránky na parametry motoru a reglu u doporučovaného komba.
Ještě si pak uvědom, o jakých výkonech, respektive energiích, se tady bavíme. Jen tak pro laickou představu, ty hodnoty proudů jsou ve stejné oblasti jako u levnějších svářeček. Tohle už nejsou hračky, chce to něco si k té elektroinstalaci nastudovat...